ziekenhuis tas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door asmama, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi dames

ik ben bezig met mijn ziekenhuis tas in aan het pakken ik moet morgen nog even de stad in om ondergoed te halen voor na de bevalling.. maar wat kan ik nu het beste kopen een gewone onderbroek of boxershort ik vind boxershort persoonlijk altijd wel lekker zitten maar is het handig na de bevalling? hoeveel onderbroeken moet ik meenmen naar het ziekenhuis? en welke maat moet ik kopen ik had voor mijn zwangerschap m nu een xl dus welke maat kan ik het beste doen een l ofzo? en dan voor mijn kindje.. moet ik 2 pakjes meenemen ofzo? kan iemand mij vertellen wat ik allemaal voor mn kindje in moet pakken en ik vroeg me af ik zie altijd dat als een baby pasgeboren is ze de baby in een soort deken hebben.. is dat gewoon een omslagdoek of..? alsvast bedankt erg hectisch ben nogal een pietje presies bang dat ik wat vergeet :(

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoi hoi, voor direct na de bevalling heb ik van die tena onderbroeken gekocht bij de apotheek 5 voor 6 euro geloof ik . Daarnaast heb ik van die basic oma onderbroeken van de hema gekocht 3 voor 3 euro . Heb gewoon mijn maat genomen die ik anders ook had .

Voor de baby moet je meenemen rompertjes , sokjes, en kleertjes en een omslagdeken en maxi cosi. De kleertjes kun je het beste in 2 verschillende maten in je tas doen , ik heb maat 50 en 56 erin gedaan

3. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hier ook druk bezig met verzamelen voor het ziekenhuis.
    maar je hoeft geen onderbroeken te kopen voor in het ziekenhuis hoor, zou er 1 meenemen, maar waarschijnlijk (kreeg ik wel na mijn bevalling) krijg je wel een netbroekje aan. die zijn ideaal. voor de eerste week , probeer ik daar een paar extra van te krijgen.

ik heb op mijn lijstje staan dat ik voor de baby overal 2 stuks van moet mennemen. dus twee pakjes, twee rompertjes, mutsjes etc.
    Jasje meenemen en je kunt eventueel een omslagdoek meenemen, maar in het ziekenhuis krijg je ook wel een doek om het kindje meteen warm te houden als het geboren is. Ik kon alles daar krijgen hoor ;) dus niet zo druk maken. ook luiers ed kun je daar krijgen. ;)

succes met de laatste loodjes!!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik had een paar omaonderbroeken gekocht, daar past ook goed het kraamverband in. Ik had maat 48 :)$) gekocht, mijn normale kledingmaat is 38 en in het begin zaten ze best strak nog.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Even een vraagje over die onderbroeken dan, dat jullie zo een verschil hebben in maat is dat dan omdat jullie die over de buik trekken?

Ik heb helemaal geen ondergoed bijgekocht tijdens de zwangerschap. Tot een paar weken geleden zat dat gewoon. Nu meestal wel onder mijn buik (hangt weer van model af) maar dus echt nog steeds dezelfde maat.

Ik heb in mijn ziekenhuistas nu ook een pakje met van die wegwerp onderbroekjes zitten (ook mijn normale maat aangehouden).

6. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik ben ook al bezig gegaan met de ziekenhuistas en zit dus ook nog met welke onderbroeken en in welke maat.
    Denk iig aan dikke warme sokken want die ga je echt nodig hebben na de bevalling welk weer het ook is.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Heb je een pak kraamverband al eens open gemaakt ??? Die dingen zijn zo onwijs groot, van je kont tot je navel ongeveer ;)

Dus grote onderbroeken of netbroekjes zijn zeker aan te raden.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wat ik hier gekocht heb is zo breed als normaal maandverband en lengte zit ook wel redelijk tegen het normale aan, het is alleen tig keer zo dik.

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    volgens mijn zus moet je sowieso een stuk of 5 van die oma onderbroeken aanschaffen. zo zacht mogelijk, voor na de bevalling

Sexy ;)

10. Chai

Chai Niet meer actief

Ik vind zelf grote onderbroeken helemaal geen aanrader.
    Het beste kan je iets met pijpjes aanschaffen, zoals bijvoorbeeld een boxer een maatje te klein.
    Die kraamverbanden zijn giga groot en als je zoeen enorme oma onderbroek aan hebt gaan ze loshangen.
    Al moet ik wel zeggen dat ik gewoon vrij klein ben van bouw en die dingen gewoon als een zak aan me heupen hingen.
    Ik liep gewoon de hele tijd in een slip met daarover een strakke boxer gepikt van me vent om alles lekker bij elkaar te houden.

Wat betrefd de baby hoef je alleen kleertjes mee te nemen opzich. Een ding weet ik wel, je kan beter teveel dan te weinig meenemen. Ik had me echt aan de lijst gehouden van 2 rompertjes en 2 truitjes etc.. En mijn meisje gaf heeeeel erg over nadat ze was geboren ze had namelijk lekker van het vruchtwater gesnoept voor ze eruit kwam etc..
    En ik vond het zo zielig dat ze op een gegeven moment in vieze ondergekotste kleertjes lag!

Ik lied mijn dochter altijd haar speeldoosje horen toen ze nog in de buik zat en die hadden we meegenomen naar het ziekenhuis.
    Toen ik onder de douche moest om gewassen te worden bleef ze huilen tot we haar speeldoosje bij haar legde, echt een aanrader dus en ook fijn voor je baby iets herkenbaars.

Nouja, dan nog alle standaart dingen zoals kleding voor jezelf.
    Een lekker luchtje en wat te eten kan ook geen kwaad.

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik had gewone tailleslips mee, twee maten groter dan normaal. Reken erop dat je buik niet meteen weg is en dat het prettiger is om een lekker ruime taille te hebben. Je hebt immers een wond vanbinnen dus strakke kleding is niet prettig. En mocht je een keizersnede krijgen, dan wil je iets dat los en hoog zit.

En inderdaad, het kraamverband is behoorlijk groot, vooral het eerste. Althans dat was hier zo, ongeveer formaat babyluier. Daarna iets van 10x30 cm en behoorlijk dik. Het is niet lekker om dat in ondergoed te stoppen dat tussen je billen kruipt! Boxers lijken me prima.
    Als je een gangbare kledingmaat hebt zullen ze je wel netbroekjes aanbieden maar als je een grotere maat hebt (44 of meer) dan pas je die denk ik niet, ik in ieder geval niet.

Hier vroegen ze voor de baby om een romper, broekje, truitje zonder capuchon en sokjes. Een mutsje kreeg hij van het ziekenhuis.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zal het toch zonder moeten doen want mag de stad niet meer in mijn eentje in van mijn man.
    Trouwens ik zit dus ook eerder in de richting te denken die chai aangeeft.
    + ik heb die wegwerp dingen, die zijn van hetzelfde merk als de verbanden die ik heb. Voor zover ik kan beoordelen met kijken alleen zijn die wel op elkaar afgestemd.

13. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    oke.. maar kan ik nu het beste oma onderbroeken kopen of boxers wat hadden jullie aan na de bevalling (als je al eens bevallen bent) en wat vonden jullie toen lekker zitten?

Deel Deze Pagina