Harde buiken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moekje, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo Dames,

Ik had onderstaande voorgelegd aan de verloskundige maar krijg daar geen reactie... Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee?

Sinds 2 weken heb ik wanneer ik een eind loop (lees een rondje door t centrum) of iets sjouw een irriterend gevoel van mijn navel richting mijn zij.
    Mijn fysio therapeute vertelde mij dat dit harde buiken zijn en dat ik het dan rustiger aan moet doen.
    Maar een harde buik voel je toch niet in de vorm van pijn? Daarnaast heb ik niet het gevoel dat mijn buik dan harder is als normaal.

De pijn die ik voel zoals ik die ook heb beschreven bij de fysio is eigenlijk het gevoel dat je veel water drink en vervolgens gaat hardlopen, je krijgt dan steken in je zij. Dit is wat ik in lichte mate voel.

Waar moet ik nu rekening mee houden want ik pas mij al heel veel aan aan mijn lijf ivm bekkeninstabiliteit, nog minder doen word erg lastig dan kan ik wel op bed blijven liggen.

Moet ik dit ook bij mijn gynaecoloog melden de volgende afspraak?

Vriendelijke groet,

Moekje

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Volgens mij is dit bandenpijn, ik heb het ook af en toe, voelt inderdaad precies als steken in je zij. Voor de zekerheid kun je het even melden bij je gyn en vragen wat het is.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Klinkt mij ook als bandenpijn...
    En harde buiken kunnen wel zeker pijn doen ik heb de laatste 10 weken veel harde buiken gehad en mijn hemel wat konden die zeer doen. Maar mijn buik werd dan ook hard en rond.

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    En dat is dus wat ik mis voor mijn gevoel word mijn buik niet harder.... moet ik ook wel zeggen dat ik met mijn maat 44 geen doorsnee buik heb en dat mijn buik sowieso wat zachter is zegmaar hahah

Ik houd het ook maar bij bandenpijn, dat had ik voorheen alleen maar in mn liezen maar blijkbaar nu ook op een andere plaats :p

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Klinkt idd als bandenpijn.

Als je harde buiken hebt, voel je jezelf helemaal opblazen en heb je het gevoel een keiharde bal in je buik te hebben. Dan zakt dat langzaam weer weg.

Dit kan onprettig aanvullen, alle organen worden in de knel geduwd, en alles staat strak.

Soms doen ze krampend pijn, voorweeen.

Maar wat jij beschrijft haal ik geen harde buiken uit eigenlijk.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Klinkt idd meer als bandenpijn hoor, heb ik ook wel eens als ik lang loop... Heb ook een wat vollere buik zeg maar, maar een harde buik voel je echt duidelijk hoor, ook met een speklaagje eromheen.

Net alsof er ineens een ballon hard wordt opgeblazen en even later weer langzaam leegloopt..

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja volgens mij is dat ook bandenpijn. Ik had iig ook zoiets zoals jij het omschrijft en mijn VK noemde dat bandenpijn.
    Bij harde buiken zie je heel je buik strak trekken en zie zowat je hele baby liggen

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ben gisteren bij de VK op controle geweest. Ze voelde aan mijn buik en gaf aan dat ik (al) harde buiken had. Zelf heb ik er buiten een opgeblazen gevoel geen pijn van gehad. Wel staat mn buik zo strak als wat maar echt pijn doet het niet.

tussen de 11-15 weken had ik wel echt pijn. Dit noemde ze bekkenpijn en ben ik naar een bekkentherapeut geweest voor oefeningen. ( om het een en ander met buik en beenspieren op te vangen) sindsdien is de pijn verdwenen, dus misschien een tip!

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik had ook geen "standaard" buik hoor maar een harde buik voel je echt want dan zit er echt wen keiharde bal in de buik (ook onder het zachtere laagje)
    Ik heb heel veel harde buiken gehad had het veel te druk met werken zucht.

Deel Deze Pagina