negatieve samenlevingstest/slijm te zuur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikkie80, 12 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb twee negatieve samenlevingstesten gehad. Mijn slijm is te zuur (Ph 6). Wie heft dit ook? Wat gaan ze bij jullie doen?

Ik gebruik ook Clomid. Dat ik te zuur ben kan door de Clomid komen, maar dat weten ze niet. Misschien dat ik moet starten met spoelingen.

Is iemand ondanks een negatieve samenlevingstest, toch zwanger geworden? Hoe dan?

Liefs Nikkie

2. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Nikkie, maak je niet gelijk teveel zorgen, is nergens voor nodig. Wij hebben ook tot 3x toe een negatieve slt gehad, bleek dus ook dat ik vijandig slijm heb. Dit houdt dus in dat het zaad niet zelfstandig door je baarmoedermond heen kan, het wordt dan gedood.

Spoeling kan idd helpen, maar geeft geen garantie dat je slijm er beter van wordt. Onze gyn stond er niet achter en had liever dat we gelijk met IUI zouden starten. IUI is een goede behandeling. Hierbij wordt het zaad hoog in de baarmoeder, dus voorbij het slijm, ingespoten. Zaadjes kunnen dan op hun gemak richting je ei zwemmen :) Bij ons heeft het iig gewerkt :-D Succes!

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn zuurgraad was wel goed, erwas echter geen levende zaadce achtergebleven (wel een aantal dode). Uiteindelijk ben ik toch spontaan zwanger geraakt.

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dus de gyn zag ook geen heil in een behandeling zonder IUI? Dit wil ik zelf ook, alleen onze FA is van mening dat de negatieve samenlevingstest en mijn zuurgraad niks zegt....
    Heb je zelf ook spoelingen gehad alvorens je met IUI gestart bent?

Liefs Nikkie

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Nee, ik heb geen spoelingen gehad, vonden ze niet de moeite waard. Zou alleen maar extra tijd kosten, ben dus gelijk na alle onderzoeken gestart met IUI behandeling. Wij hadden er gelukkig maar eentje van nodig :) Op slijm na was nl. alles helemaal goed.

6. Niet meer actief

heb nu 1 negatiefe samenlevingstest gehad en weet echt neit of dat het te zuur was? is me niet verteld , maar we moeten ook nog het evaluatie gesprek krijgen kan ik het vragen er zat wel zaad in maar niet levend. we willen toch ook iui gaan doen en zo te horen kan dat goed gelukkig.

nikkie succes en ik hoop dat alles verder goed is en jullie ook met iui of zo kunnen starten

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

het kan idd zijn dat de clomid je baarmoederslijm negatief aantast. Bij mij is mijn slijm niet heel erg dik door de clomid. Voor het mooie moet het net wat dikker zijn. Misschien dat je overkunt gaan op andere hormone, bv injecties. Deze tasten je baarmoederslijm niet aan.

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bij mij waren de samenlevingstesten ook negatief, de zuurgraad is echter nooit getest en spoelingen had volgens mijn Gyn ook weinig zin. Omdat ik ook clomid gebruikte zijn we over gegaan naar spuiten, voor de eitjes is dit bij mij een goed middel maar de samenlevingstest was weer niet goed, vandaar dat wij nu ook in het IUI-proces zitten.

9. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi nikkie,

ik heb 5x de samenlevingstest gehad. eerst 2x in een cyclus negatief: geen zaadcellen te zien. toen een cyclus de hsg. de cyclus erna nog 3x de samenlevingstest, toen zag ze wel zaadcellen, maar weinig en weinig levende. we kwamen dus in aanmerking voor IUI in januari (in december gesloten met kerst etc).
    maar die ronde van de laatste samenlevingstesten ben ik dus al zwanger geraakt!

die laatste cyclus hebben we 2 dingen anders gedaan:
    volgens de gyn kon het dat sperma bij sex slechter is dan sperma bij masturbatie (het spermaonderzoek was namelijk prima). hij had het daarom over KIE en toen dachten wij dat kunnen we thuis zelf ook en hebben we die maand geprobeerd.
    daarnaast heb ik die maand voor het eerst etospillen geslikt. misschien dat dit gunstig op mijn baarmoederslijmvlies gewerkt heeft?

heel veel succes! ik hoop dat je snel (met of zonder IUI zwanger bent!)
    liefs, lauwie

10. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    hoe doe je dat dan?

11. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi linda,
    bedoel je KIE?
    sperma opvangen in schoon bakje, wachten tot het vloeibaar is (10 tot 30 min geloof ik) en ondertussen zorgen dat het niet teveel afkoelt, opzuigen in injectiespuitje (kun je gewoon kopen bij de apotheek, van 5ml hadden wij) en inbrengen. daarna ff blijven liggen en een hoogtepunt is nog beter ;)
    hoop dat je er wat aan hebt!
    liefs, lauwie

12. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden, bedankt voor al jullie reacties, echt super!
    Misschien dat ik vrijdag ij de FA aan ga kaarten of ik injecties kan gaan spuiten, want dat tast dus niet het slijm aan, weer wat geleerd! Toch erg handig zo'n forum!
    De etospillen gebruik ik al heel lang, maar dat mag voor mij op dat gebied niet baten helaas!
    Het liefste wil ik IUI, omdat ik dan het meeste kans maak voor mijn gevoel, omdat:
    - mijn slijm te zuur is
    - hormonen moet gebruiken voor een ei
    - zwemmers van mijn man zijn goed

Ik ben erg benieuwd vrijdag. We gaan wel aankaarten dat we graag over willen gaan tot IUI.

Ik heb van de week ook de spoeling (natriumbicarbonaat) in huis gehaald. Misschien dat het ook nog iets goed doet voor mijn slijm. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Deze moet je dus 7,5 gram mengen met water, toch?
    Is dat 1 theelepel? Kan het kwaad als ik iets meer gebruik voor de zekerheid?

Groetjes en een fijne avond!

13. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey nikkie,
    hoe is het vrijdag gegaan bij de FA?
    liefs, lauwie

14. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik had aangekaart bij de FA dat ik al begonnen was met die spoelingen. Dat vond ze goed, maar de samenstelling luistert zich heel nauwkeurig. Dus heb ik de spoeling nu voorgeschreven gekregen van de arts, zodat de verhouding precies klopt!.
    Werderom was mijn slijm te zuur , Ph 4 (ipv vorige keer Ph6). Dus nu nog slechter. Alleen zat ik nog niet rond mijn eisprong. Dat kan het zure al verklaren...
    Morgen moet ik weer naar de FA, voor een FM en Pregnyl te laten zetten. Tevens krijg ik uitslag van mijn bloed. Ik heb me laten prikken op LH, oestrogenen en FSH. Ik ben benieuwd!

Lauwie, hoe voel je je meid? Heb je last van kwaaltjes? Of voel je je kippielekker?

Liefs Nikkie

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja klopt. De vorige twee slt zat ik wel in mijn vruchtbare periode, maar toen was ik ook nog te zuur Ph6. Deze ronde hadden ze al verwacht dat ik in mijn vruchtbare periode zou zitten, aangezien het al dag 24 van mijn cyclus was, maar helaas toch nog te vroeg!
    Donderdag krijg ik weeeer een slt! Ik krijg er wat van! Maar dan hoop ik dat ik een beetje minder zuur ben. Morgen krijg ik nl d pregnyl weer gezet....ben benieuwd!

Liefs Nikkie

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hey nikkie,
    had je vandaag weer een samenlevingstest?
    hoe was het?
    liefs, lauwie

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Bij mij in het zh hechten ze totaal geen waarde aan zo'n samenlevingstest.In ieder zh wordt er weer anders behandeld.
    Veel succes met de test!

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja dat is het rare eraan. Iedere arts/ziekenhuis gaat er ander mee om. De 1 zegt, dat het niks wil zeggen een negatieve slt en de ander wil verdere stappen gaan ondernemen!
    Maar ik heb nu wel de spoeling gebruikt. Desondanks toch veels te zuur slijm helaas! Terwijl ze op het "juiste" moment hebben gemeten.......afwachten wat ik donderdag te horen krijg........Krijg dan het beleid te horen. Mijn eigen arts zag IUI nog lang niet zitten. De andere arts wil het juist bespreekbaar maken...tja!

Deel Deze Pagina