Ziekenhuis wil geen keizersnede uitvoeren bij zieke baby: lotgenoten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door iez, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo,

    Het ziekenhuis wil dat ik natuurlijk beval, dat wil ik ook. Maar mocht de baby in nood zijn dan willen ze niet een keizersnede uitvoeren om de baby te redden omdat hij heel ziek is (weinig kans op leven).

    Was het een gezond kindje dan waren ze wel daartoe bereid.

    Ik vroeg me af of er meer vrouwen zijn die met zo’n beleid/beslissing te maken hebben gehad.
     
  2. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    vind het verschrikkelijk pff
    ze moeten elk kind toch een kans geven?
     
    iez vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik zou idd in een ander zkh hun beleid vragen.. ieder kindje maakt een kans en moet deze krijgen.
    Wat heeft je kindje?
     
  4. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ik als ouder was er denk ik alleen niet mee akkoord gegaan! Bedoel het is het proberen waard toch? Dan weet iedereen dat er “alles” aan is gedaan!

    Zou naar een ander zh gaan en vragen wat hun beleid hierin is.
     
  5. loveexx

    loveexx Fanatiek lid

    4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker informeren bij een ander ziekenhuis.
     
  6. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Een nieraandoening waarvan de meeste kindjes aan komen te overleiden na de geboorte. Sommige redden het wel, maar dat blijkt pas na de geboorte (of ze in staat zijn om te ademen of niet).
     
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zou je denken, maar de medische wereld is toch echt anders. Ze zien je liever aborteren als de baby een afwijking heeft. En helaas bepalen zij wat voor zorg je krijgt. Als zij niet willen heb je daar geen invloed op.

    We hebben ze om een heroverweging van hun beleid gevraagd. Dat zouden ze gisteren bespreken met alle artsen, maar ze maakte duidelijk dat ze achter haar beleid stond. Vandaag krijgen we uitslag. Ik slaap al 2 nachten slecht hiervan.

    Een ander ziekenhuis is in geval van spoed niet haalbaar. Er zijn voor de baby en wat hij nodig heeft maar 2 zkh waar we terecht kunnen. De andere is te ver voor geval van spoed helaas.
     
  8. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Jemig wat een vreselijke situatie dan:(. Dit wil je als ouder niet horen, het is jullie kindje en je gunt het alle kansen die het krijgen kan:(. Ik hoop echt voor jullie dat ze hun beleid gaan heroverwegen, dat je in ieder geval iets geruster de bevalling in kan..
     
    iez vindt dit leuk.
  9. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    He wat verdrietig, ik zou toch beleid van andere ziekenhuis opvragen, soort second opinion. Met Misschien andere inzichten. Desnoods ging ik de laatste weken aftellen in vakantie huisje bij andere ziekenhuis in de buurt.

    Heel veel sterkte, ik duim voor je jou en je vechtertje in de buik
     
    littlemunchkin en Jennifer93 vinden dit leuk.
  10. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ken een stel wiens kindje dezelfde afwijking had. Gisteren aan haar gevraagd of ze bij hun ook zo’n beleid hanteerden 2 jr geleden, niet dus. Al weet ik dat zij waarschijnlijk er iets beter voor stonden dan ons kwa prognose.

    Een vakantiehuisje is geen optie omdat we niet 8 weken lang in een vakantiewoning kunnen zitten. Mijn man zou dan wel 5-6 uur per dag in de auto moeten zitten voor zijn werk. En onze kleine meid kan ik niet alleen verzorgen vanwege bekkenklachten hele dagen lang.

    Ik heb een hoge risico op vroeggeboorte en eigenlijk kan de bevalling tussen week 24-40 elk moment op gang komen. Ik ben nu bijna 32 dus het schiet al aardig op.

    Komt de bevalling op gang en we zitten daar dan hebben we ook geen familie of kennissen in de buurt die onze kleine van 2 kan opvangen.

    Vandaar ook dat we weinig keuze hebben.
     
  11. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt kinderwens en jolien
     
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja, dan wordt het inderdaad wel heel ingewikkeld, met hele gezin en zo ver weg...

    Volgens mij had ik wel eens op eerdere post van je gereageerd.
    Op Facebook is misschien op deze groep nog lotgenoten te vinden?

    Zou toch nog wel beleid van andere ziekenhuis opvragen, vergelijken en eventueel voorleggen en over praten . (en misschien doen ze wel hetzelfde, blijft de vraag wat als.... Niet zo hangen)

    Heel veel succes en sterkte. En wat fijn dat je ondanks dreigende vroeggeboorte toch al zo ver bent. Elk dagje, weekje is mooi meegenomen voor die kleine vechtertjes.
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt voor de tips! Ik zal het bekijken.

    Ik ben zeker dankbaar voor elke dag dat ik verder kom!!!
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik weet niet hoe hoog je het zou willen spelen. Maar je zou kunnen proberen zoiets juridisch af te dwingen. Als je een rechtsbijstandverzekeraar hebt zou je eens kunnen informeren. Soms doet bv. alleen een officiële brief vanuit de verzekeraar al wonderen en hoeft het helemaal niet tot een echte rechtzaak te komen.

    Terwijl ik dit typ denk ik ineens ook aan je zorgverzekeraar. Heb je daar al contact mee gehad? Wellicht dat die hierin kunnen bemiddelen. Want bot gezegd klinkt het me in de oren als een financiële kwestie.

    Hoe dan ook, heel veel succes de komende tijd! Hopelijk krijgt je verhaal een goed einde.
     
  15. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ja, ik heb ook het gevoel dat financiën ook een rol speelt.

    Normaal zou ik idd opkomen voor mijn rechten en alle middelen hiervoor inzetten. Alleen ben ik bang dat als ze daartoe gedwongen worden ze misschien express slechte zorg leveren of zich minder inzetten voor de baby na de geboorte. Lastig hoor.

    Maar bedankt voor het meedenken! Wie weet kan de zorgverzekeraar iets betekenen als we ze ons vandaag bellen en bij hun standpunt blijven.

    Bedankt voor het meedenken en voor de bemoediging.
     
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Update:

    Goed nieuws!

    Ze hebben het heroverwogen en ondanks dat ze het eigenlijk niet willen gaan ze mee in ons verzoek om in geval van nood voor de baby toch een spoedkeizersnede te doen!

    We zijn zo zo blij en opgelucht!

    Bedankt allemaal voor jullie luisterend oor en bemoediging.
     
    toch3, Blosjes, Wenda en 22 anderen vinden dit leuk.
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat een fijn nieuws!
     
    iez vindt dit leuk.
  18. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig maar! Zo krijgt jullie kindje toch nog een beetje een eerlijke kans! Hopelijk is het allemaal niet nodig en verloopt de bevalling voorspoedig maar dit is echt fijn nieuws:)
     
    iez vindt dit leuk.
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zeker!!
     
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat een geweldig nieuws. Ik hoop dat a de geboorte blijkt dat jullie kindje kan ademen. Wat is de reden dat de longen niet werken met deze aandoening?
     
    iez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina