Ik heb 29 januari een intake met een fertiliteitsarts, ik verwacht en ben bang dat dit wordt afgeschaald en ik moet wachten. Onze afspraak is al met een week verlengd, van 22 jan naar 29 jan. Uiteraard zeer begrijpelijk hoor en er zijn veel ergere dingen, toch zou ik er van balen. Wat denken en vinden jullie?
Het ligt denk ik eraan waar je woont en hierdoor welk ziekenhuis je zit. Hier met de jongste 2 afspraken bij verschillende artsen in 1 ziekenhuis, beide gaan gewoon door. (Neurologie en immunologie)
Denk ik ook dat dat misschien gewoon door kan gaan. Volgens mij ging het er vooral om om oa verpleegkundigen etc vrij te spelen zodat die kunnen bijspringen op de covid/IC. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Bij ons is het afgeschaald en onze behandeling is tot nader orde stopgezet. Heel begrijpelijk maar hier dringt de tijd, wordt bijna 42 dus fijn is het niet.
De laatste tijd ging alles bij ons weer door. Ligt er echt aan of artsen en verpleegkundigen ergens anders nodig zijn of dat er in het team een uitbraak is. Er is volgens mij op veel plekken wel iets afgeschaald maar dat heeft er ook mee te maken dat er bv minder mensen tegelijk in de wachtkamer mogen etc. Zover ik weet proberen ze alles zoveel mogelijk door te laten gaan. Maar ik zou wel in je achterhoofd houden dat in noodsituaties er wel afspraken verplaatst kunnen worden.
Ik hoop in februari te beginnen met een vruchtbaarheidsbehandeling. Afgelopen maandag was ik nog bij de arts en ze gaf aan dat het tot nu toe nog door gaat en ze ook nog geen geruchten had gehoord dat ze zouden stoppen. In het voorjaar zou ik ook IVF krijgen, maar ging toen niet door ergens corona. Ook al heeft fertiliteit niets met corona te maken, er vallen wel steeds meer medewerkers weg. En in mijn ziekenhuis zijn ze afhankelijk van het lab in Tilburg. Als ze daar stoppen, hebben ze bij onze afdeling geen keuze meer. Ik hoop heel erg dat het door blijft gaan, maar houd er wel rekening mee dat het opschuift. Pff, snap dat het heftig is als je bijna 42 bent. Het is niet levensbedreigend maar wel of geen kind is wel levensbepalend!
Helaas worden ook andere afspraken afgezegd/uitgesteld in sommige ziekenhuizen. Dus niet alleen operaties. Ik denk omdat ze de assistentes en ander personeel in willen zetten op andere afdelingen.
Er is hier ergens al een topic over op zp. Ben te moe om de titel te herinneren. In umc utrecht worden geen nieuwe behandelingen gestart. Ik hoop morgen 1 of 2 embryo’s in mijn buik te krijgen!
Dames bedankt voor het reageren. Voor de zekerheid zal ik morgen even bellen want het houdt me toch wel erg bezig. Ik ben 36, niet piepjong meer.
Nee helaas. Dit ziekenhuis heeft ons donodzaad. En het zh waarmee ze samenwerken qua icisi start geen nieuwe behandeling nu. Jammer maar het is niet anders.