Kinderopvang

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Dubbelgeluk, 3 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Er is een uitgebreide discussie gaande over sluiten (of liever het openen) van de scholen, maar de kinderopvang vind ik ook wel erg interessant.

Ik ben benieuwd hoe ze de mogelijkheden met betrekking tot de kinderopvang zien. Daar heb ik (ondanks dat ik middenin een brandhaard woon) nog geen enkele keer van gehoord dat ze moesten sluiten. Mijn jongste zat al 3 weken thuis omdat hij aan het hoesten was (negatief getest) en toen hij weer mocht na zijn negatieve test begon de lock down. Afstand houden, mondkapjes zijn natuurlijk helemaal geen optie bij 0-4 jaar, ik ben erg benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Iemand die in de kinderopvang werkt die hier iets over kan zeggen?

2. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    En toch dragen wij continu mondkapjes.... Niet leuk, maar dat is wel wat er van ons gevraagd wordt. Kinderen vinden dit overigs prima.. Ik werk met 0-2... Ben ik buiten 1,5 'm afstand van mijn collega's dan doe ik 'm even naar beneden omdat ik dit voor de kinderen belangrijk vind... Maar moeten we naast elkaar of dicht bij elkaar zitten doen we 'm uiteraard weer op..

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    O ik bedoelde eigenlijk voor de kinderen :) maar hier hebben de leidsters (en ouders) een mondkapje op bij het halen en brengen van de kinderen. Zoontje vindt het ook helemaal niet vreemd als hij op gaat.

4. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ah oeps! :p:oops:
    Persoonlijk denk ik zelf dat mondjeskapjes blijven zoals ze blijven dus vanaf 13(12) zoiets was 't toch... Daaronder lijkt me ook niet echt heel goed/gezond.. Ik heb al moeite met dat ding... :roflmao::|

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    ik hoop voor alle ouders dat die ook gewoon weer open gaan. het is voor de kinderen ook niet fijn om iedere keer weer te moeten wennen aan het naar de opvang gaan. zeker rond bepaalde levensfases, met verlatings angst enzo. sommige kinderen hebben echt tijd nodig om te wennen en nu zijn ze net weer gewend is er weer een lockdown, kun je als ouder straks weer helemaal opnieuw beginnen met afscheid nemen van een huilend kind op de opvang.
    voor de leidsters hoop ik dat ze niet de hele dag met zo'n mondkapje hoeven te lopen. dat lijkt me niet fijn. met de haal en breng momenten kan ik me nog voorstellen dat je dat doet, maar als je met de kindjes op de groep bent niet.

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik begrijp je geloof ik niet helemaal.

De kinderopvang ís nu toch ook dicht? Behalve dan voor mensen die in de cruciale beroepen werken.

7. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    Wij dragen alleen mondkapjes bij het halen en brengen van de kinderen. Anderhalve meter afstand is bij ons onderling echt onmogelijk ook trouwens.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Ja en ik hoop dat ze weer open kunnen, maar ik zie binnen de kinderopvang niet echt mogelijkheden tot extra maatregelen, de vraag is ook of dat nodig is.

9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    De enige maatregel die ik kan bedenken is dat als er een ouder thuis is, de kinderen thuis blijven, en dat ouders zich daar echt aan houden. Ik hoorde van een collega dat er kinderen op de opvang waren gebracht op ouderejaarsdag, een ouder heeft een vitaalberoep en moest aan het werk. De andere ouder ging carbid-schieten terwijl de kinderen dus op de opvang waren.

Neuzeke vindt dit leuk.
  10. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Hadden wij eerst ook, daarna werd het volledig ingevoerd en lopen we nu dus hele dagen met dat ding op..

11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier dragen de leidsters geen mondkapjes op de groep. Proberen onderling afstand te houden maar niet van de kinderen. Als de leidsters de centrale hal in gaan om met kinderen te spelen of luiers te verschonen moeten ze een mondkapje op. Wij ouders moeten binnen een mondkapje dragen, ook op de groep (mogen tot vlak na de deur naar binnen) en verder is er 1 looproute. Aan de voorkant naar binnen en aan de achterkant er weer uit. Op de groep mag er ook maar 1 ouder naar binnen en kinderen vanaf 4 jaar of die daar niet op de opvang zitten mogen niet naar binnen.

Verder heb ik bij ons nog niks gehoord over positieve testen, wel dat er regelmatig vanwege een verkoudheid getest moest worden maar die waren negatief (op de basisschool het zelfde)

12. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik neem aan dat het kdv toch wel weer open gaat als de scholen ook weer open gaan.. bij ons op het kdv zijn er 2 juffies besmet geweest in de hele corona periode. Verder niks erover gehoord.

13. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Hier ook kapjes op voor de ouders en maar 2 per groep binnen in de hal.
    Overigens hier de week voor de lockdown ineens meer dan 10 leidsters besmet, dus waren al groepen dicht voor de lockdown.

Ik hoop wel snel weer de opvang open, want toch wel ingewikkeld thuiswerken met baby en peuter (zonder partner).

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier in de wijk zijn 2 crèches en die zijn potdicht. Ik loop er meerdere malen per dag langs met de hond maar daar nog geen levende ziel gezien :(

15. 1991Mamavanvier

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Hebben ze misschien meerdere locaties, dat ze daar open zijn?

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Dat is een hoog aantal zeg! Is het dan ook een grote organisatie? Onze opvang betreft 4x 1 groep (4 verschillende leeftijdsgroepen). Ouders mogen al sinds de heropening niet meer naar binnen, ik lever hem op de stoep af:eek::D

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Van de ene zou dat inderdaad wel kunnen maar die andere is volgens mij een zelfstandige locatie. Het ziet er zo droevig uit. Normaal altijd spelende kindjes buiten en nu zo ontzettend stil.

18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier is de opvang altijd gesloten tussen kerst en oud&nieuw. Misschien dat er daarom nu geen kinderen zijn.

Anouk2005, Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik werk ook in de kinderopvang
    Wij waren tussen kerst en oud en nieuw gesloten.. morgen beginnen we weer.

wij mogen al vanaf het begin geen mondkapjes op helaas.. het mag dus niet..
    Ouders geven de kinderen af bij de deur, ze mogen niet naar binnen maar hoeven ook geen mondkapjes op. Dus kinderen hoeven al helemaaal niet..

20. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Nou echt groot niet in mijn beleving. 7 groepen denk ik waarvan 4× 2-4 en 3x 0-2. Volgens mij.
    Dit was ook echt voor het eerst in de 9 maanden dat er besmetting was.
    Wij mochten in t begin gewoon nog op de groep, sinds september geloof ik met momondkapje n in oktober tot de hal, dus bij de deur van de groep afleveren. Met baby is t ook niet handig om die op t plein te zetten ;).

De baby ging eerst naar een andere opvang en daar mocht ik ook gewoon de groep op met de baby. Maar oudere kindjes moesten buiten bij de deur afscheid nemen. Alleen zaten ze daar direct aan het plein.

Deel Deze Pagina