Zit er iets tussen clomid en hormonen spuiten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaatje85, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. had vandaag een echo om te kijken of er een eitje groeit.. niet dus. heb nu 5 kuren clomid gehad waarvan 1x 150 mg.
    Volgens de arts reageer ik niet op clomid en heb nu donderdag een gesprek om de volgende stap te bespreken.
    Weet iemand of er tussen clomid en hormonen spuiten nog iets zit?

xxx

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Ik denk IUI of misschien meteen IVF.
    Heeft je arts dit niet toegelicht?
    Kan je nog bellen nu? zou ik anders gewoon even doen!
    Laat je het even weten?
    Elmo

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow ertussen (elmo leest niet goed)...euh...nee, geen idee.
    Ben ook helemaal niet bekend met alles voor IVF..sorry

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee dit was niet mijn eigen arts want die werkt niet op maandag maar hij heeft het in het dossier gezet en dan ga ik donderdag naar mijn eigen arts.. maar IUI is toch ook met hormonen spuiten? Ik haat naalden :S

xxx

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Er bestaat ook IUI in eigen cyclus...maar volgens mij heb je daar niet veel aan aangezien jou eigen cyclus niet echt optimaal functioneerd (lees helemaal niet, toch).
    Succes meid! Ik vind het spuiten echt meevallen, maar het is heel persoonlijk uiteraard!

Liefs Elmo

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee ik heb zo ie zo geen ei dus dat schiet niet op.. ik laat mijn vriend wel spuiten.
    xxx

7. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

na clomid komt hormoonspuiten.
    ertussen zit helaas niks

toen wij voor de eerste gingen hebben we eerst clomid gekregen, dat hielp niet, toen een laparascopie en hsg en cystus wegbranden in 1 operatie, en toen hormoonspuiten.
    weet niet of jou gyn een laparascopie nog gaat doen, dat zou nog kunnen dan,
    maar qua medicijnen zit er niks meer tussen.

sterkte meid

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    laparascopie? is dat een kijkoperatie ofzo? Ik hoop het iig niet maar we horen het donderdag allemaal dus ben benieuwd.. mijn vriend zegt net "kun je niet eerst 2 maanden rust nemen zodat je weer een beetje jezelf bent" ik ben steeds aan het huilen,stemmingswisselingen en voor hem dus niet altijd even te genieten. maar zijn nu al zolang bezig dat ik gewoon door wil gaan.. kan wel 2 maanden stoppen maar kan het toch niet uit mijn hoofd krijgen.
    xxx

9. sam mv kylian

laproscopie is idd een kijkoperatie.

en die 2 maanden, pff moeilijk is dat.
    ik weet dat ik nooit geen pauze wil of wilde tussendoor.
    ik werd daar alleen maar zenuwachtiger van.

maar ik ken er ook die wel die pauze nodig hadden.
    lastig is dat, tis net hoe je er zelf tegenaan kijkt meid.

dikke knufff sam

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb weinig behoefde aan een pauze... wil gewoon doorgaan en heb er alles voor over.. als ik nu twee maanden stop dan zijn alle hormonen uit mijn lijf en dan begin ik weer van voor af aan. dan bijt ik liever gewoon even door.

xxx

11. sam mv kylian

ik geef je groot gelijk meid,
    maar dat is omdat ik ook zo denk als jij :D:D

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Thanx voor de reacties.. ga nu even bij mijn vriend op de bank zitten mokken.

xxx

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo dacht ik er ook over...tot we verplicht pauze hadden met de vakantie. Ook 2 maanden. 1 maand om de mk te "verwerken" en toen dus ivm vakantie. Het leek me vreselijk maar het is ons heel goed bevallen. Ook vind ik persoonlijk dat je er samen met je vriend achter moet staan. Zijn mening telt ook, als mijn hub rust wil...dan overweeg ik dat zeer zeker.
    Heel veel succes!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het gaat hem er niet zo zeer om dat hij rust wilt hebben want zonder eitje heeft ie ook geen "verplichte" klus dagen maar omdat ik gewoon mezelf niet meer ben door die hormonen. loop steeds te huilen en kan weinig hebben.. Maar ja morgen gelukkig ook iets leuks. zijn we 8 jaar samen.

xxx

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vergeet niet dat er in je hoofd ook ontzettend veel gebeurd, met of zonder eitjes!
    Ik wil alleen maar aangeven dat even rust soms heel goed kan zijn. Denk er in ieder geval over na!
    Liefs ELmo

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja idd nou ik zal er over na denken maar sta er gewoon achter dat ik alles op alles zet.

xxx

17. sam mv kylian

je hebt zeker wel een punt elmo

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Kaatje,

Alles op alles zetten heeft zeker niks te maken met af en toe even een time-out in te schakelen...het kan je juist helpen de boel even op een rijtje te zetten. Echt waar, het liefste zou ik ook door al mijn pogingen heen racen maar mijn verstand zegt dat het niet goed is.
    Het is denk ik ook een battle tussen gevoel en verstand...misschien is er iemand waarmee je eens goed kan praten? Huisarts oid.
    Voor wij zijn gestart hebben we een paar gesprekken met een psyogotherapeut gehad en dit heeft ons goed geholpen. Juist omdatje met zijn 2en bent en ieder zijn eigen gevoel en verdriet heeft.
    Ik wens jullie het allerbeste!
    Elmo

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0

Hoi Kaatje,

Vind ik eigenlijk ook wel.
    Je hebt natuurlijk gelijk dat het voor iedereen anders is. Mijn gyn. heeft ons op een bepaald moment aangeraden om eens met een sexuologe te praten. Niet om liggend op een bank doorgezaagd te worden, maar mer om goed na te gaan of vriendlief en ik op één lijn zaten. Wij kwamen er achter dat we idd hetzelfde denken en dat we deze dame verder niet meer nodig hadden. Toch is het fijn om te weten dat je eventueel even met iemand kan praten (die ook verstand van dit soort behandelingen e.d. heeft). Misschien iets voor jullie?
    In ieder geval succes, en wat die hormonen betreft: ik heb er geen verstand van omdat wij IUI zonder hormonen doen, maar ik heb het idee dat je daar wel een punt hebt.
    Groetjes Femke[/quote]

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Kaatje,

Er zijn gynaecologen die metformine voorschrijven, er is toch wel een aantal mensen die dan wel op clomid reageert. Misschien kan je het zelf ook even noemen en dan hoor je meteen hoe hij/zij erover denkt.
    Ze kunnen ook een leo-behandeling doen, dan wordt het teveel aan blaasjes weggeprikt en kan het ene blaasje gaan rijpen.
    Het kan ook zijn dat je nu meteen moet gaan spuiten, het ligt er maar net aan waar je gynaecoloog achter staat.

groetjes en succes,
    Snoopy

Deel Deze Pagina