Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi Puur,

Toevallig dat jij ook op het EMC loopt, wij hebben daar morgen onze 1e afspraak bij de androloog! Hoe ervaar jij het daar?

Ik heb altijd erg pijnlijke, gespannen borsten tussen mijn eisprong en NOD en de dagen vlak voor mijn NOD is het altijd wat erger dan de dagen ervoor. Ik zou dus ook niet weten waar ik het aan zou moeten herkennen als ik zwanger zou zijn! ;)

Hoop dat de uitslag van de zaadtest goed is!

2. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    hoi doortje, dat is zeker toevallig! ik vind het emc heel prettig, mooie ruimte en aardige artsen. ik liep al in het emc omdat ik daar destijds mijn spiraaltje had laten plaatsen en later verwijderen. ging allemaal heel prettig en daarom besloten bij het emc te blijven, terwijl ik niet in rotterdam woon ;) ben nu bezig met cola onderzoek, jij ook? wat vind jij van het emc?

ik ben zo onregelmatig ongesteld en elke keer ist zo verschillend dat ik er eerlijk gezegd geen pijl op kan trekken. ene keer mega gevoelige tepels rondom eisprong en buikpijn voor menstruatie en andere keer komt het als complete verrassing, mega irritant.

wel heel spannend voor jullie morgen zeg, heel veel succes bij de androloog!

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Puur, hopelijk zijn alle onderzoeken niet nodig, ben je gewoon zwanger:) anders veel succes met alles! is het niet wat, als het toch een nieuwe ronde wordt, om je temp. bij te gaan houden,weet je wel beter waar je aan toe bent?

@ Doortje, en op tijd gekomen?;) hoe was het bij bij het EMC?

@ beginneling, hè wat balen van je uitslag, idd knap dat je nog wel de positieve kant kan blijven zien, heel veel succes met de onderzoeken.

4. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, sorry dat ik zo lang niet meer
    geweest ben.

Heb gisteren dé HSG gehad. Ik ben niet vies van pijn, maar
    ik moest even heeeeel flink op mijn kiezen bijten! Het ging ook weer niet goed, ipv een kwartier heb ik er 3 kwartier gelegen ....

En bloeden *shock* niet normaal, heel mijn kleding zat onder! En nu een dag later bloed ik nog steeds.

Maar we vieren wel weer feest, alles was goed, en het zaad van mijn vent zwemt te hard ?!?!?!? Dat wel eens meegemaakt :D?!?!?! Vandaag heeft hij weer een potje in moeten leveren!

Alles goed hier?

5. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Beebiej, oeh wat heftig je HSG:$, fijn dat je het achter de rug heb en dat alles goed was:)
    en tè hard zwemmen,nee daar heb ik nog niet van gehoord:D kan dat dan ook verkeerd zijn?

6. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou nee, maar die krengen zwemmen waarschijnlijk
    mijn ei voorbij :D :D :D, voor de zekerheid dus nog maar
    wat ingeleverd, arme jongen!

Ja alle onderzoeken nu achter de rug, en alles is eigenlijk goed, wat een heerlijke opluchting.

Nog 1 afspraak bij de Gyn. en hij vertelde al dat we nog maar een jaartje flink moesten stoeien!

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Heel fijn dat je nu alles achter de rug hebt, en voor de ego van je mannetje is het ws wel goed;):D:D , wel balen dat hij nogmaals een potje moet inleveren..,maar ja is voor het goed doel.

kan je voorstellen dat het een hele geruststelling is en misschien helpt die gedachte wel om zwanger te worden:) ( ook al geloof ik het niet dat je er teveel mee bezig kan zijn)

8. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees wel allemaal hele positieve berichten over zo'n HSG. Lees dat er veel meiden snel daarna zwanger zijn geworden.

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja, dat is waar...dat daarna de weg vrij is gemaakt,dat alles is schoongespoten... nou wie weet heeft het een positief effect.:)
    Je moet nu alleen wel een ronde wachten zeker? of mag je na een HSG die ronde wel zwanger worden?

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ beebje; Sjonge, dat was dus geen pretje, balen meid! Is het normaal dat je zo bloed na tijd.. Moet de volgende maand ws ook een hsg..!! Maar als ik dit zo lees.. Wel mooi dat het zaad goed is!!

@ babbel81; ik denk dat we meer rust hebben, nu we in het ziekenhuis lopen. We zijn in goede handen..! En ze hebben het beste met ons voor! Morgen nog weer ff heen, om te kijken of me ei al in gesprongen!!

11. Beebiej

Beebiej Actief lid

2 mrt 2010
    402
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee het was zeker geen pretje, ook omdat mijn apotheek de voorgeschreven pijnstiller niet op tijd in huis had .... :(, dus ben zonder pijnstiller er heen gegaan, lekker eigenwijs :D, maar ja wist ik veel dat mijn baarmoeder in opstand zou zijn.

Het is bij iedereen anders hoor, dus maak je geen zorgen *kus*! Gewoon over je heen laten komen! Tijdens het onderzoek heb ik ook lekker zitten kletsen met de radiologische laboranten :D Over stappen enzo, hahaha dat leidt lekker af ;)!

Volgens mij mag en kan je gewoon zwanger raken! Alleen doen ze het voor je eisprong, zodat ze zeker weten dat je niet zwanger bent, anders spuiten ze het vruchtje dood.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beebiej wat fijn dat je het achter de rug hebt, wel naar dat het zoveel pijn deed! Gelukkig ziet alles er goed uit en super dat het zaad van je vriend zo goed is! Hihi, te hard zwemmen, wist niet dat dat ook nog kon! ;)

Beginneling, mijn vriend loopt bij de androloog op het EMC en over 2 weken krijg ik een verwijzing voor de gynaecoloog. Ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor een COLA-screening want mijn cyclus is heel regelmatig.

We waren ruim op tijd, maar we zijn ook vroeg vertrokken hihi! ;)
    Het gesprek ging heel goed, alle vragen die wij bedacht hadden, hebben we niet eens hoeven stellen want hij kwam er zelf al mee in zijn verhaal. Geweldig, een arts die je meteen begrijpt!

Niks geen vervelende onderzoeken meer voor mijn vriend, want er kan toch niets aan de oorzaak gedaan worden omdat het waarschijnlijk gewoon aan de zaadballen zelf ligt, die zijn helaas erg eigenwijs! ;) Hij heeft vandaag bloed afgegeven en moet over 2 weken terug voor een semenonderzoek en een echo. Diezelfde dag krijgen we nog de uitslag, behalve van het dna-onderzoek want dat duurt 3 maanden, maar daar hoeven we verder niet op te wachten.

En dan ben ik aan de beurt... Hij zei dat we ons alvast goed moesten gaan inlezen over ICSI, maar dat hebben we stiekem al gedaan hihi! :D Als bij mij alles verder goed is, starten we al snel met de eerste behandeling. Het ligt een beetje aan de tijd die tussen de onderzoeken en de uitslagen zit, maar hij zei dat we aan 3, 4 maanden moesten denken.

Heel positief dus, wij gingen uit van een jaar! :) Voordat we er naartoe gingen wilden we liever gewoon hier naar het LUMC of het Kinderwenscentrum in Leiderdorp, maar we zijn zo fijn behandeld en iedereen doet zo zijn best om alles zo snel mogelijk te regelen, dat we toch maar in Rotterdam blijven. Dan maar een half uurtje rijden en ruim op tijd weg ivm files, we hebben er een goed gevoel bij en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Ben erg opgelucht dat het erop zit en we weer wat wijzer zijn!

13. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Doortje, ja zo klinkt het ook dat jullie daar goed geholpen worden en fijn dat je al zo snel voor een behandeling aan de beurt ben. Nu hopen dat het bij jezelf ook allemaal goed is. Wanneer gaan ze jou onderzoeken?

@ Beebiej, oh dat is al wat opbeurender,dat je zonder pijnstiller het heb moet ondergaan. ja zo eigenwijs zou ik zelf ook geweest kunnen zijn. Fijn dat je deze ronde wel gewoon mag gebruiken:)
    Als ik deze ronde niet zwanger wordt,moet ik ook voor een HSG,dus alle info is van harte welkom;)

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @ beebiej
    Wat balen dat je onderzoek zo is gegaan. Ik had wel van te voren naproxen meegekregen die ik een uur van te voren in moest nemen. Ik vond het achteraf meevallen, maar het had ook niet veel langer moeten duren. Maar het is inderdaad bij iedereen anders. Dussss...

@babbel
    Laat het inderdaad gewoon op je af komen en maak je van te voren niet al te druk.

Je kunt gewoon daarna aan de klus hoor dames. Ik heb zelfs mijn cyclus echo's daarna gehad en een samenlevingstest.

Bij ons is verder ook niks raars gevonden. wij moeten nog tot eind van dit jaar zelf proberen en anders gaan ze in januari beginnen met inseminatie

15. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @Doortje – fijn dat vandaag zo positief is verlopen in het ziekenhuis, het is inderdaad echt fijn daar! ik werk in de buurt dus kan het aardig combineren, alleen mijn man moet in de auto stappen ;) blijven voorlopig dus ook bij emc en niet lumc. nu dus nog het semenonderzoek en dan ben jij aan de beurt begrijp ik, wat is eigenlijk een ICSI? wel super dat het sneller gaat dan verwacht! en als je niet onregelmatig bent kom je inderdaad niet in aanmerking voor cola. vind het zo spannend wat er straks uitkomt bij ons.

@ Babbel - bedankt voor de tip, mijn gyn begon daar ook al over maar wilde eerst de resultaten afwachten. hoe werkt dat eigenlijk met temperaturen, weet dat het elke ochtend moet maar waar je nou precies op moet letten...? sorry ben er nog niet zo in thuis :( en is dat dus ook aan te raden bij mega onregelmatige cyclus?
    durf nu nog geen test te doen, voel van alles maar je focust ook echt op elk dingetje merk ik...en ben bang voor teleurstelling. hoop zo dat ik niet ongesteld wordt, aan andere kant zou het ook raar zijn omdat ik kleine twee weken geleden heel klein beetje bloed heb verloren...als het er dit weekend nog niet is ga ik testen. pffff....

@ Beebiej – auw klinkt als een pijnlijk verhaal, maareh even een stomme vraag wat is HSG? en moest wel ff grinniken om de zwemmers van je vriend, bekijk het positief, ze zijn gewoon heel eager!!! heel veel succes

@ Beginneling – succes morgen, hopelijk is je ei er klaar voor!

16. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hoi meiden,
    ik las nu over een COLA-screening ofzoiets maar nu vroeg ik me af wat houd dat in en wanneer doen ze zoiets?

verders:
    doortje25--> fijn voor je als het zo snel gaat allemaal naar je verwachting want iedere dag duurt vaak al een eeuwigheid met zulkde momenten.

beebiej--> ik hoop voor je dat het nu snel raak is!!

17. C78

C78 Niet meer actief

Beebiej, Zodra ik ongesteld wordt moet ik ook bellen voor de HSG... Balen dat het je zo is tegengevallen! Mij is trouwens niets verteld over het van te voren in nemen van pijnstillers...
    Fijn dat alles goed is in elk geval!
    Jullie moeten het nu dus eerst weer een jaar proberen. Wat klinkt dat dan weer lang! Hopelijk lukt het inderdaad nu snel zwanger te worden. Ik hoorde van de week dat je een paar maanden extra kans hebt na een HSG dus ik zou zeggen, ga er voor! :D

18. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Zo he, wat een hoop om te lezen.....
    Ik ben ook wel benieuwd naar de COLA-screening.....
    Ik ben in afwachting van mijn menstruatie..... Wel af en toe krampen en een raar gevoel, dus het zal wel komen:(!
    Ik ga nog even verder lezen, want ik heb een hoop gemist!

19. C78

C78 Niet meer actief

Tamren, ik heb morgen NOD. Ondanks alles toch altijd spannend wanneer het komt!
    Ik heb alleen deze maand weer progesteron geprikt die weer te laag was dus de kans op een succes is er niet echt... Ik heb waarschijnlijk geen (goede) eisprong.
    Hopelijk heb jij meer succes deze maand!

20. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Butterfly; dus je gaat was dezelfde behandeling krijgen als ons.. Bij ons hadden ze het ook over inseminatie..!! Spannend!!

Mama van Dewi & Tamren; hopen dat je ongi weg blijft. Duim voor je!!

Jep, ik ben ook wel benieuwd wat een COLA-screening is..

Hoop dat morgen mij ei weg is, en dat we op tijd zijn.. Moeten straks nog ff huiswerk maken..! hihi!! Dat is natuurlijk nooit vervelend!! Volgens mij lopen we allemaal wel redelijk gelijk, omdat ik meer lees over HSG..

Slaap lekker allemaal!!

Deel Deze Pagina