Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @beginneling
    dan zal dat best zo zijn. Ik gok zelf op iui. Hoelang duurd het bij jullie voordat ze daarmee willen gaan beginnen?

2. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @MvD: Spannend voor ons allebei. Over 2 dagen NOD... Maar heb een laperoscopie gehad en tevens schoonmaken van het hele zaakje.. Dus ze zeggen dat je dan meer kans maakt! Maar ik wacht het maar gewoon af... Balen dat je geen goede eisprong hebt, kunnen ze daar wel wat aan doen?
    @butterfly22: bij ons hadden ze het de eerste x al over IUI, en vanaf nu gaan we daar ook mee beginnen als ik niet stiekem al zwanger zou zijn:)
    @beginneling 24: succes met je huiswerk:p

Weltrusten iedereen....

3. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ butterfly; vanmo weer geweest. ZE vertelde dat we morgen al wel een behandeling konden krijgen. Moesten we vanmi op gesprek en dan morgen insemineren.. Maar manlief is morgen weg en ik vond het ook wel heel erg snel. Moet eerst ff aan het idee wennen.. Dus 25 nov hebben we een intake, 29 nov de HSG. Daarna, als mijn eitje er klaar voor is, gaan we starten, dat zal ong. begin dec zijn.. Ik moet zeggen dat het allemaal erg snel gaat, maar dat is beter dan elke x paar maand moeten wachten... Hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is, maar we gaan er wel vanuit.

Tamren; dus jij gaat er ook mee beginnen.. Weet je al wanneer?? Huiswerk is goed gelukt, hihi!! ;):):p;)

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @beginneling24: Ja wij moeten de derde dag van mijn menstruatie beginnen met hormoon spuiten en dan vanaf de 10e dag eitje meten en als deze groot genoeg is dan gaan we insemineren..... Morgen is mijn NOD, dus we beginnen heel snel. Als het nodig is natuurlijk.... :)
    En morgen is zeker wel heel snel voor jullie! Pffff, dan heb je niet eens tijd om na te denken, maar zo zie je maar weer. Zo snel kan het gaan!

5. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @beginneling
    Morgen is wel heel snel. Dat overvalt je dan ook zo. Omdat ik vorige maand een hsg onderzoek heb gehad en er wel vaak gebeurd dat vrouwen daarna vrij snel zwanger raken heeft onze gyn voorgesteld om het nog tot eind van het jaar te proberen. Daar waren wij het wel mee eens.

6. C78

C78 Niet meer actief

Beginneling, dat is zeker snel!
    Ik kan me voorstellen dat je je er even op wilt voorbereiden... aan de andere kant, ik denk dat ik toch ja had gezegd, ik wacht al zo lang en mijn geduld raakt wat op :)

Tamren, ik heb vandaag NOD, maar mijn cyclus schommelt wel wat. Verder denk ik dat het na die progesteronuitslag ook helemaal niet kan. Maar wie weet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit en zolang hou ik toch nog wel wat hoop...
    Hopelijk bij jou ook gewoon heel veel geluk deze maand en ben je ook zwanger voor je met IUI gaat beginnen! Ik duim voor je!

7. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Helaas.... Ik heb net een test gedaan:), eigenlijk een dag te vroeg, maar die gaf negatief aan! Dus nu maar wachten op mijn menstruatie en dan beginnen met spuiten... en dan IUI......;)
    Wel lief dat je voor me hebt geduimt, maar helaas deze maand nog niet.....

8. C78

C78 Niet meer actief

Balen... een witte test is elke keer zo rot!
    Hoe sta je zelf nu tegenover het idee van de IUI? Ben je er ook echt aan toe, vind je het spannend, zie je er ook wel tegen op? Het lijkt me zo dubbel als de tijd zo ver is. Wel spannend hoor!

Ik ga morgen toch ook maar testen voor de zekerheid...

9. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @MvD: Ja het is zeker balen! Maar op de een of andere manier heb ik wel zin om aan de IUI te beginnen! Alle spuitjes en zo, zijn binnen! De koelkast ligt vol, haha! Dus het mag van mij wel de 3e dag van mijn cyclus zijn! We mogen nu 4 x IUI doen, dus het is altijd wel spannend! Je hebt ook wel een beetje het gevoel, dat het wel snel moet lukken, want wat komt er dan???? Maar daar moeten we nog maar even niet aan denken..... Eerst goede hoop houden....;)
    Jij ook succes morgen met je test....:)

10. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Pffff, en dan kijk je ff naar het nieuws en dan zie je dat de bezuinigingen op IVF nergens op slaan:x. Mijn gyn is al heel boos, Hij zegt: Een mensje van 85 geven ze wel nog een heup, terwijl die behandeling minstens €18.000 kost, maar 3 IVF samen +/- €10.000 kan niet meer!
    Laten we hopen dat "Onze regering" er toch nog op terugkomt!:(
    Zo, dat moest ik nog ff kwijt voor dat ik naar bed ga!

Weltrusten allemaal!;)

11. C78

C78 Niet meer actief

Mijn test was ook negatief en mijn temepratuur is ook gedaald...
    Laat het nu maar komen, dan kan ik maandag een afspraak maken voor de HSG!

12. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Als ik jullie verhalen zo lees zijn jullie volgens mij net een paar stappen verder dan wij. Hebben gister gehoord dat mijn man prachtige zwemmers heeft, gelukkig, dus de oorzaak moet bij mij worden gezocht...

Een COLA screening is een onderzoek vanuit het EMC Rotterdam voor vrouwen met erge onregelmatige cyclus. Je krijgt echo's en bloedonderzoeken en moet vragenlijsten invullen over geschiedenis grootouders, ouders, ooms, tantes, zus etc. Deze screening helpt hen inzicht te krijgen of en hoe het erfelijk is. Verder ga je gewoon de malle molen aan onderzoeken in.

Wij krijgen 24e uitslag en behandelplan, waarschijnlijk clomid. Zo spannend!!! Gister test gedaan en helaas weer negatief...

Wat betekent IUI trouwens en HSG?

En die voorgestelde bezuinigingen slaan inderdaad helemaal nergens op! Hoe durven ze!!!

13. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @MvD: Ja zeker laat het dan maar komen, het lijkt wel of het dan nog veel langer duurt, voordat het komt!
    Ik ben ook in afwachting van mijn ongi!:x

@puur: IUI = Intra Uteriene Inseminatie... Er wordt dmv een medicijn een eitje opgewekt (misschien wel meer) en als deze groot genoeg is/zijn, dan moet je (in mijn geval Pregnyl) spuiten om een eisprong te krijgen en dan mag je man een potje inleveren, dat sperma wordt "gewassen" en daarna bij de vrouw geinsemineerd!
    HSG= een contrast foto van de baarmoeder om te kijken naar doorgangkelijkheid e.d.

14. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Helder verhaal dankje, wat is alleen sperma wassen...?
    En succes met de ongi!

15. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @puur: Ze noemen dat zo, omdat ze op het lab in principe alleen de zaadcellen eruit halen en alle extra's wegdoen. Zo krijg je bijna alleen zaadcellen binnen en geen extra vocht!

16. C78

C78 Niet meer actief

Ik vind het ook zo jammer dat er elke keer weer een maand overheen gaat...
    Aankomende maand dus een HSG dus dan pas de maand daarna eventueel een verdere behandeling...

Puur, zo'n onderzoek heb ik net de afgelopen 2 maanden gehad, nu dus de volgende stap. In mijn geval is dat een HSG (een rontgenfoto met contrastvloeistof om te zien of een van mijn eileiders toch beschadigd is geraakt met mijn bbz).
    Hopelijk de maand daarna ook medicijnen, ik heb waarschijnlijk geen eisprong.

17. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @tamren ahah dat verklaart ;) en is ook veel beter! Wel een gedoe voor je man om elke keer een potje in te leveren, of gaat dat heel makkelijk?

@ mama van dewi dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje, al ben jij wat verder. Heel spannend, hoor graag hoe het met je gaat. Geen eisprong klinkt heftig maar gelukkig hebben ze diverse medicijnen. Ik moet eerst de uitslag afwachten, hopelijk is er een duidelijke oorzaak...dat eindeloze wachten vind ik ook zo irritant 6 weken voor uitslagen pfff ben pas halverwege...

18. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Ha dames,

Tamren & Butterfly; Jullie moeten hormonen spuiten, hebben ze bij mij niet over gehad. MIjn ei groot sowieso eigenlijk al te snel.. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen..!! Hopen dat er natuurlijk iets moois uit komt!

MvD; Jammer dat je een negatieve test hebt..

19. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @puur: tja of dat makkelijk gaat... Er zit wel druk achter zeg maar! Tussen het prodoceren en het brengen in het ziekenhuis mag een uur zitten, dus het MOET dan allenmaal wel lukken....:)
    Maar we hebben ook al 2 x een zaadtest gehad en toen ging het goed, dus laten we hopen dat het nu ook lukt!
    @MvD: Tja het gaat nooit snel genoeg, het liefst heb je vandaag nog een lief klien babytje in je armen......

20. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    Dat klinkt inderdaad als een listig spoedklusje...gelukkig is het de eerdere keren goed gegaan dus dat gaat voor jullie nu ook goedkomen! Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina