Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    wat is een hsg? ik weet er echt nog niets vanaf hoor van alle onderzoeken sorry.
    ik hoop voor je dat de uitslag dan goed is zodra je die hebt.

wij zijn in maart 2008 gestopt met de pil en toen hadden we ook echt zoiets van ach we zien het wel. mijn vriend wou heel graag kinderen en heeft mij toen eigenlijk een beetje zover gekregen dus had ik ook zoiets van oke is leuk laten we ervoor gaan maarja het was niet zo erg als dat mijn vriend kinderen wilde.
    toen een jaar of anderhalf jaar later toen hadden we zoiets van het duurt nu wel erg lang misschien wat meer opletten met wanneer we moeten klussen enz. want misschien zaten we er wel altijd naast. en ik begon ook steeds meer zoiets te hebben dat ik het toch ook wel heel graag wil.
    en ja nu een jaar later vonden we het wel heel vervelend worden dat het niet lukt en hebben we dus de stap genomen.
    ik ben wel ong. 3 of 4 maanden geleden naar mijn huisarts gegaan voor iets anders en heb toen ook aangegeven dat we al zolang bezig waren maar mijn huisarts (een man) zei toen van we beginnen ons pas zorgen te maken bij mensen vanaf 30 jaar als het niet lukt. maar nu in aug. zijn we naar de huisarts van mijn vriend geweest (een vrouw) en die zei toen ik ga jullie meteen doorsturen.
    beetje een lang verhaal maar daardoor is het eigenlijk pas zo laat dat we de stap genomen hebben en ook een beetje omdat ik ervoor er nog niet echt aan toe was misschien ofzo?

2. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    eigenlijk heb ik nog even een vraag weet niet zo goed wat ik hiermee moet.
    je mag voor dat zaadonderzoek 3 tot 5 dagen geen zaadlozing gehad hebben, dus naja aangezien me vriend dinsdag het wil inleveren houden we ons dus in.
    maar nu ben ik vandaag weer begonnen met ovulatietesten en vandaag was het teststreepje dus iets lichter dan het controlestreepje en vorige ronde toen was dat streepje precies hetzelfde een dag voor de positieve test.
    nu denk ik dus dat mijn ovulatie misschien er weer zou kunnen aankomen en weten we niet zo goed wat we moeten doen als het streepje morgen positief is.
    zouden jullie die kans grijpen (wij weten dus nog of het op de natuurlijke manier gaat lukken of niet he) of zeggen jullie laat die kans lopen zodat mijn vriend dinsdag dus gewoon zijn zaad kan inleveren?
    ik vind het echt heel moeilijk.

3. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Het Dickensfestijn is een kerstmarkt in Deventer, en in de Walstraat(heelbekend straatje in Deventer) wordt een soort groot toneelstuk opgevoerd door alle bewoners van de walstraat en dat gaat dan over charles dickens.

@ikkuh: wij zijn in juni 2009 gestopt met de pil! Ik had meteen een zeer regelmatige cyclus, ineens werd ik in januari niet meer ongi!
    Dus wij dachten dat we zwanger waren, maar de testen bleven negatief. uiteindelijk door de huisarts doorgestuurd naar de gyn, daar konden we eind mei 2010 terecht. Ik kreeg een paar dagen later een inwendig onderzoek om te kijken of ik een ei kreeg! Ik was inmiddels de dag voor dat ik naar de gyn moest ongi geworden.
    Tijdens dat onderzoek bleek dat ik een cyste had in mijn eileider.
    Gelijk een afspraak gemaakt voor een laperoscopie gemaakt. Die was 6 augustus! Daar kwam uit dat alles goed was! Ondertussen heeft mijn man 2 x een spermaonderzoek gehad. 1x was niet zo goed en de 2e x was het wel goed. Dus in principe is alles bij ons goed, en hebben we volgens de berekeningen van de gyn 32 %kans. Maar toen heb ik mijn onregelmatige cyclus in de groep gegooid. Toen werd duidelijk dat we in aanmerking komen voor IUI. En daar zouden we nu mee beginnen, maar helaas mijn ongi blijft uit, dus nu krijg ik PROVERA om mijn ongi op te wekken en als het lukt dan gaan we in december nog hormonen spuiten en daarna insemineren.
    Pfffff wat een verhaal!

4. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    heftig allemaal zeg, maar wel blij dat inprenciepe alles goed is op je onregelmatige menstruatie na dan.
    ik hoop voor je dat het dan snel raak zodra je ongi er is en je hormonen spuit, moet je dat zelf spuiten? of moet je iedere dag dan langs komen?

5. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @ikkuh1985: Ja we moeten zelf spuiten, daar hebben we les in gehad. Maar stelt niet zoveel voor hoor, het is heel makkelijk! Zelfs ik, de grootste angsthaas voor spuiten, durf het!;)

6. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ tamren, oh lijkt me heel gezellig zo'n markt in de grotten

@ Ikkuh, fijn dat de onderzoekjes zijn geweest en succes met wachten op de uitslagen.
    Je zou evt. het zaad van je vriend ook iets later in kunnen leveren toch? of moet het perse op die dinsdag?
    oh en een HSG is een baarmoederfoto

@MvD veel succes woensdag voor je HSG

hier sinds gisteren bloedverlies,dus ongi begonnen.:(Maar vind het wel weer raar, het is helder bloed,geen propjes erin.en ik heb wel kramp in me buik,maar me ongi-pijn is anders., twijfel nu heel erg of ik al moet bellen voor een afspraak voor de HSG

7. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Ik heb even alles vluchtig terug gelezen. Helaas nog geen roze nieuws zag ik. Wel weer wat onderzoeken.

Wij zijn net terug van een weekendje weg. Ondanks de vele regen hebben we het ontzettend naar ons zin gehad. En wat gaat zo'n weekend toch altijd snel voorbij he.

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    NOD
    November
    06-11 Tamren (15), nog steeds geen ongi
    08-11 Doosje31
    16-11 Butterfly22 (14)
    17/20 -11 Beginneling24
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)

Afspraken
    17-11 MamaVanDewi HSG
    23-11 Babbel HSG
    24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken
    25-11 Beginneling 24 intake IUI
    29-11 Beginneling24 HSG
    18-11 Danip uitslagen onderzoeken

zo lijstje aangevuld,toch maar afspraak gemaakt, ga er toch vanuit dat me ongi gisteren begonnen is, ook al is het een vrij lichte ongi.

@ Butterfly, lekker hè zo'n weekendje weg! Kan er dan zelf altijd weer een tijdje op teren

9. C78

C78 Niet meer actief

Butterfly, een wekeendje weg is altijd lekker!!

Ikkuh, een HSG is een rontgenfoto van de baarmoeder en eileiders met contrastvloeistof... Ze zuigen dan een cupje met vloeistof vast op je baarmoedermond en dmv vacuum moet het er via je eileiders uitkomen. Het schijnt niet zo'n prettig onderzoek te zijn.
    Je kunt dan beter bellen om een andere afspraak te maken voor het zaad, mijn man heeft vorige keer ook een nieuwe afspraak gemaakt, dat kon gewoon...

Babbel, jij volgende week dus je HSG... Ik zal je laten weten hoe ik het vond gaan. Ik neem toch maar een pijnstiller in van te voren, misschien helpt het wat. Zet je ongi al meer door nu?

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ MvD, ja ik heb zelf het het recept al bij de apotheek liggen voor de pijnstiller. Zou hem idd maar voor de zekerheid innnemen. Hopelijk heb je er dan niet zo last van en ben je er snel klaar mee.
    Me ongi zet nog steeds niet door, ook bijna niks in me maandverbandje :( vanavond maar eens klussen,wie weet helpt het, als me man tenminste wil;):D:D

11. C78

C78 Niet meer actief

Heb je een recept gekregen? Ik moest zelf gewoon paracetamol ofzo nemen... Wat staat er op je recept?

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ MvD, ja dat weet ik nu niet meer, die ligt al bij de apotheek
    en dat is in zo'n doktershandschrift ( niet te lezen dus;):D)
    Ik ga het morgen halen,dan laat ik het je weten wat het is

13. C78

C78 Niet meer actief

Ja graag :D

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Ik kreeg naproxen van het ziekenhuis. 2 stuks zelfs. 1 moest ik een uur voor het onderzoek innemen en de ander kon ik na de tijd innemen als ik er nog last van had, maar die heb ik gelukkig niet in hoeven nemen.

15. C78

C78 Niet meer actief

Weet je nog welke sterkte? Ik heb naproxen 500 liggen tegen mijn menstruatiepijn...

16. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Ik had volgens mij 250 mg

17. danip

danip Niet meer actief

Ik mocht gewoon een ibuprofen nemen, want die hielpen wat beter zeiden ze. Dus die heb ik gehad.

18. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    mama van dewi--> bedankt voor de uitleg van de hsg, lijkt me dus geen pretje als ik het zo hoor.
    wij hoeven gelukkig geen afspraak te maken om het zaad in te leveren kunnen dat gewoon dagelijks doen tussen half 9 en 10 uur en moeten dan als de 1ste is ingeleverd meteen een afspraak maken voor december want dat hebben we ook nog niet gedaan dus daar hebben we geen problemen mee gelukkig.

19. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hey dames,

Ben even 2 dagen niet op het forum geweest..! Moet zo eerst maar even bijlezen..!! Het feestje was super gezellig, iedereen was leuk verkleed!! Nu afwachten of mijn ongi van de week gaat doorzetten, ga er wel vanuit..!
    Verder ben ik sinds vandaag gestopt met roken.. Wist al wel dat ik een keertje moest stoppen, maar kon me er nog niet toe zetten! Het gaat heel erg goed, heb nog niet echt zin in een sigaretje..!! Ik vond dat ik moest stoppen voordat we met de IUI gaan beginnen. Het rare is wel dat het ziekenhuis nooit over het roken heeft gehad...!! Maar goed, we doen het voor het goede doel!!

Ik zal morgen eens rustig alles lezen en reageren! Voor straks: weltrusten!!

20. babs81

babs81 Niet meer actief

wees blij die snelterin ik loop al ijna 3 jaar in die mmm en shit sht shit...
    hsg en zwanger na 3 jaar 2-10-09 miskraam advies probeer het maar
    nog meer shit en dan nog wachten wachten.... sept eerte iuui en weer zwanger weerk miskraam... en weer een maand wachten
    word gek van die fertilishhit

Deel Deze Pagina