Dank je wel allemaal!Ik voel me gelukkig al weer beter! Alleen nog keelpijn en af en toe zit mijn neus nog verstopt! MvD: Aan de ene kant dat de HSG meeviel en dat de uitslag oke was, maar toch, lopen ze weer te zeiken over overgewicht.... Ben je al aan de lijn? Ik kreeg een tip om een stappenteller te gebruiken, en ik moet zeggen dat dat wel helpt! Je moet zorgen dat je 10.000 stappen per dag doet, en daar kom ik soms wel aan en soms ook niet! Maar merk wel dat ik langzaamaan wel afval.... Butterfly: Jammer, balen hoor!
@ Butterfly, hè balen van je test, maar zolang je nog geen rode duivels hebt, kan het toch nog? @ tamren, ik neem echinau force tabletjes zodra de 'r' in de maand is en dat scheelt bij mij enorm. Misschien tipje voor je. @ MvD, fijn dat de HSG meegevallen is en goede uitslag had. En nu willen ze dus dat je wat af gaat vallen? moet je dan ook echt onder een bepaald gewicht komen? vind het een beetje vaag van je gyn. @beginneling, knap hoor dat je nog steeds niet gerookt hebt! geloof mij,het wordt steeds makkelijker. Succes nog met afwachten tot je NOD @ puur, oh mooi je verhoging is dus bijna weg. Bij mij was me temp juist vanochtend gezakt en nu pas echt ongi-kramp. Dus heeft gewoon wat langer geduurd...
@ Butterfly; Misschien niet goed gelezen hoor, maar waarom moet je nog 2 maand wachten, voordat ze verder gaan met behandeling..?? @ MvD; fijn het allemaal goed leek.. En dat het mee viel.. Ik heb geen pijnstillers oid voorgeschreven gekregen, denk dat ik maar een pcm van te voren neem.. Lees wel vaker van die berichten dat je moet afvallen, wat een gezeur of niet!! @ Tamren; Fijn dat je je alweer wat beter voelt! @ All; een vriendin vertelde vandaag dat je mannetje beter zwemzaad krijgt als je veel stampotten eet, moet ik nog ff googlen, maar geloof er niet veel van.. Verder gaat hier nog prima, niets te merken van een naderende ongi.. Is anders ook altijd zo, ga er vanuit dat ik vrijdag ongi word... Ga ook niet eerder testen!!
babbel81: Ik zal morgen eens van die tabletjes halen.... Ik gebruik wel vitaminen voor vrouwen die zwanger willen worden of zijn, maar misschien dat dit mijn weerstand wel vergroot! En ik zal mijn man eens even een heleboel verschillende stampotten geven, de hele winter, tot vervelens toe, wie weet.......!!!! We hebben ons weekend er weer op zitten! Morgen begint de week van mijn man weer.... En we hebben een hoop te doen. Lekker druk dus, heerlijk!!!!!
@beginneling, haha stamppotjes bekend verhaal, of eigenlijk Hollandse pot, stond paar weken geleden een groot artikel op voorpagina Pers en heb ik toen ook uitgescheurd voor mijn man @tamren fijn dat je je beter voelt! @babbel sterkte met de ongi kramp...heb nu 37,3 dus hoop echt dat morgen zo is en ik weer naar kantoor kan, ben dit onduidelijke gedoe onderhand wel zat @MvD fijn dat test meeviel, wat een gedoe dat afvallen Slaap lekker allemaal!!!
@ Butterfly: wat balen zeg van je negatieve test! En je moet dan ook nog 2 maanden wachten voor je kunt beginnen met een behandeling? @ Beginneling: Supergoed van je dat je nog steeds niet hebt gerookt! Het gaat alleen maar makkelijker worden hoor. De eerste dagen zijn het ergst want dan heb je nog het gevoel dat je iets mist, en zit het nog in je systeem om zo nu en dan een sigaret te pakken. Maar dat wordt alleen maar minder tot je er op een gegeven moment niet eens meer bij stil staat! En vreemd advies over die stamppotten daar heb ik nog nooit van gehoord! Zouden ze dan op doktersrecept moeten uitschrijven, een kilo boerenkool @ MvD: mooi dat het is meegevallen! En natuurlijk dat de uitslag goed was. Moet je veel afvallen? Wel een domper dan he, dat je daar nog weer vertraging door krijgt. @ Tamren: ook ik neem echonforce tabletten en heb echt het gevoel dat mijn weerstand daar beter van wordt. Beterschap in ieder geval, hoop dat je snel weer helemaal beter bent! @ Puur: wat raar dat je koorts hebt zonder verdere griepverschijnselen Maar mooi dat het weer wat zakt, want van koorts word je ook niet blij! Morgen krijgen wij de eerste uitslagen, ben best een beetje gespannen nu. Hoop dat het allemaal wat meevalt. Ga zo proberen een beetje goed te slapen. Vanavond had ik een heel klein beetje bruinverlies. Misschien dat mijn menstruatie er weer aan zit te komen, maar daar is geen peil op te trekken dus who knows. Hoop maar dat ze morgen dan niet dooskijken wil 8) Lekker slapen allemaal!
@ Danip, veel succes bij de gyn! duim voor goede uitslagen. @ beginneling, oh nou dat zou mooi zijn,wij zijn namelijk dol op stamppot, we zullen het nu snel genoeg weten of het dan posi invloed heeft. Wij gaan de zwemmers vandaag laten testen.. Succes nog met afwachten.
NOD November 06-11 Tamren (15), nog steeds geen ongi 08-11 Doosje31 17/20 -11 Beginneling24 24-11 Engeltje1 (12) 27-11 Doortje25 December 4-12 MamaVanDewi 14-12 Babbel (9) 17-12 Butterfly22 (15) Afspraken 17-11 MamaVanDewi HSG 18-11 Danip uitslagen onderzoeken 23-11 Babbel HSG 24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken 25-11 Beginneling 24 intake IUI/ 25-11 Butterfly22 gesprek voor mogelijk eerder starten behandeling 29-11 Beginneling24 HSG @Danip Hoe is het gegaan ? Hoe waren de uitslagen? @hier Ik had 19 oktober een gesprek met de gyn over hoe nu verder. Toen stelde hij voor om het nog even tot het eind van het jaar zelf te proberen omdat ik pas een hsg had gehad en het wel vaak gebeurd dat vrouwend daarna vrij snel zwanger raken. Op dat moment was ik het er helemaal mee eens en vond ik het fijn dat we eerst nog even zelf de kans kregen. Maar nu mijn ongi weer is doorgebroken met alle toeters en bellen, heb ik er helemaal genoeg van. Ik zit voor het eerst in een dip Ik wil niet meer wachten ik wil geholpen worden. Dus heb ik net naar het ziekenhuis gebeld en nu heb ik een afspraak voor 25 november. En dan kan ik het met de gyn bespreken of het mogelijk is om toch eerder te starten. Sorry maar ik moest het even kwijt Hoop trouwens wel dat ik het goede lijstje heb gepakt
@ Danip; waren de uitslagen goed..?? @ Butterfly; Kan me voorstellen dat je niet langer wilt wachten dan nodig is... Hoop dat de gyn eerder wil beginnen! Proberen positief te blijven. Ben er van overtuigd dat we allemaal ooit een kleintje in onze armen mogen houden! @ All; hier nog geen ongi te bekennen, ga er nog steeds van uit dat het morgen gaat komen! Hoop natuurlijk van niet! Ik ga ff aan de poets!! Liefs!!
We zijn net terug, en de uitslagen waren goed. Ik heb wel pcos omdat ik 2 van de drie kenmerken heb (onregelmatige cyclus en te veel eiblaasjes) maar de bloeduitslagen waren goed. Ik heb een goede hormoonspiegel, en er is niks vreemds gevonden. Sperma was 17 (?) en dat was heel goed. Ook nooit chlamydia gehad, dus al met al goede uitslagen. We gaan nu beginnen met Clomyd, om mijn cyclus reglematig te krijgen en een goede eisprong op te wekken. De gyn had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen Ik moet nu 30 nov. waarschijnlijk (als mijn menstruatie nu doorzet) voor een echo om te kijken of er een eitje komt door de Clomyd. Ben wel heel blij met de uitslagen, ik zie licht aan het einde van de tunnel ondanks de pcos. Juist omdat mijn bloedwaarden goed waren. En ook de zwemmers goedgekeurd zijn
@danip spannend!!! hoop dat alles goed is gegaan vandaag, ben benieuwd naar je uitslagen. wij moeten nog een klein weekje wachten... @butterfly heel goed dat je alsnog de telefoon hebt gepakt en een afspraak gemaakt! soms moet je even brutaal zijn, maar het gaat dan ook om jou! hopelijk toont ze de 25e beetje begrip en kunnen jullie plan maken waar je je wel goed bij voelt.
@danip Ik ben super blij voor je dat de uitslagen zo goed waren. pcos kunnen ze gelukkig nog heel wat aan doen geloof ik. Ik probeer ook positief te blijven en geloof er ook wel in dat we allemaal een klein wondertje van onszelf mogen vasthouden. Komt allemaal goed alleen heb ik het nu liever gister dan vandaag. Maar daar kom ik ook wel overheen.
Hoi meiden, daar ben ik ook weer even. Moest even een stukje teruglezen haha! Butterfly, wat goed dat je gebeld hebt! En stel nou dat ze niet eerder willen beginnen, dan heb je het in ieder geval geprobeerd! Maar hopelijk tonen ze begrip voor jullie situatie en kunnen jullie sneller aan de slag! En dat ongeduldige herken ik wel hoor, je hebt al lang genoeg gewacht! Beginneling, knap dat je het zo goed volhoudt om niet te roken! Mijn vriend is sinds afgelopen vrijdag gestopt en dat gaat super. Hij taalt er niet naar, dat hadden we nooit verwacht haha! Dat van die stampotten vertelde mijn vriend laatst ook, we gaan dus maar wat vaker aan de boerenkool enzo haha! MvD, fijn dat het meeviel en dat uitslag goed was! Wel vervelend dat ze zo over je gewicht struikelen, dat is niet iets waar je op zit te wachten! Moet je erg veel afvallen of valt het mee? Tamren, beterschap! Er schijnt wat te heersen, mijn vriend heeft de afgelopen week ook met koorts op bed gelegen! Puur, waar zou die koorts van kunnen komen? Had je nergens pijn ofzo, wat duidt op een ontsteking? Hopelijk blijft de koorts nu weg! Ik heb vandaag een binnenwaartse echo gehad en mijn baarmoeder zag er goed uit. Op mijn rechtereierstok zag ze waarschijnlijk een kleine cyste, maar volgens haar kon het geen kwaad en belemmerde het de werking niet. Ik ben nogal cystegevoelig dus keek er niet echt van op, vaak verdwijnen ze ook weer vanzelf. Links zag het er allemaal goed uit, erg fijn dus! Mijn vriend heeft zijn zaad in geleverd, maar had de afgelopen week hoge koorts, dus hopelijk heeft het niet al te veel invloed... Heb geen zin om dan weer te moeten wachten tot het opnieuw is aangemaakt hihi! Maandag moeten we naar het EMC voor zijn uitslagen en woensdag moeten we weer naar het MCK voor het startgesprek. Spannend dus, hopelijk willen ze ons gaan behandelen!
@danip wat fijn dat je uitslagen zo goed zijn!!! pcos kunnen ze tegenwoordig heel goed behandelen en de rest is allemaal goed, super. en meteen nieuwe afspraken gepland mooi. ik verwacht volgende week eigenlijk zelfde uitslag te krijgen, heb heel veel kleine eitjes hadden ze al gezien...daarbij ook korte LF denk ik, enfin nog paar daagjes wachten hoe frustrerend!!! @butterfly stay positive! je hebt heel stoer gebeld voor een afspraak en dat keuren ze echt niet zomaar goed! @doortje koorts is eindelijk weg, heb alleen af en toe pijn bij schaamstreek links en naast navel, verder echt nergens last van. vanochtend wilde ik weer aan het werk maar in trein werd ik plots misselijk, omgedraaid en nu weer thuis en voel me prima....pffff haat het als m'n lichaam spelletjes speelt. jullie gaan dus een spannende week tegemoet!!! ik duim mee
@ danip; Super dat het allemaal goed lijkt.. Wat de rest ook zegt tegenwoordig kunnen ze veel aan pcos doen.. Apart he, jij hebt teveel eiblassjes en ik juist te weinig.. Kunnen we niet samen doen.. haha!! Doortje; Spannend allemaal!! Een week kan dan lang duren he..!!
@ Butterfly: Bedankt! Ben er ook heel blij mee, en inderdaad het klinkt nu toch best heel hoopvol! @ Doortje: spannend maandag. Hoop dat alles goed is, en inderdaad de koorts geen invloed heeft. @ Puur: ja wij hebben best veel dezelfde klachten, alleen de LF niet. Die van mij lijkt mij juist vrij lang (19 dagen na constatering eisprong) Maar hoop dat het ook bij jou goed nieuws is! Wat duurt wachten dan lang he! @ Beginneling: Ik hoop dat dit inderdaad goed te behandelen is. Pcos is inderdaad wel redelijk te behandelen, en vooral omdat ik qua hormonen wel goed zit, dan is het volgens haar een grotere kans dat het met Clomyd moet lukken. Ik hoop het, anders moeten we alsnog voor iui of ivf. Dus ik ga hierop hopen, en we wachten het af. Ik zou je zo de helft van mijn eiblaasjes geven als het kon!. Inderdaad apart dat we beide problemen hebben met het andere uiterste. Ik voel me nu eigenlijk best opgelucht, en heb weer een beetje de spanning te pakken zoals toen we net begonnen. Dat was ik al heel lang kwijt, en nu er eindelijk actie wordt ondernomen, heb ik toch het idee dat onze kansen weer vergroot zijn en dat het misschien hiermee dan wel mag lukken. Dat is afwachten natuurlijk, je weet niet of het met Clomyd wel gaat lukken, maar ik ben er nu in ieder geval nog positief over. En er gebeurt tenminste (na zelf 3 jaar te hebben gewacht met het bezoek aan het zh) eindelijk iets.
Butterfly, wat goed dat je hebt gebeld!! Fijn dat je al mag komen! Danip, wat fijn dat je uitslagen toch best goed waren. Super dat je wel al mag beginnen met de clomid (ik ben alleen wel jaloers nu natuurlijk, ik moet nog weer afwachten ) Heel veel succes! Ik hoop voor je dat het snel werkt! Doortje, spannend dat ze nu ook echt begonnen zijn! Fijn dat je echo er goed uit zag. @hier, Ik hoef gelukkig niet erg veel af te vallen. Als ik er nog 4 afval zit ik net binnen de grens. 8 kilo zou ideaal zijn... Ik ben er nu 6,5 kwijt en hoop door toch streng voor mezelf te zijn die 4 kilo voor mijn belafspraak van 1 decemeber al kwijt te zijn... Hopelijk kan ik dan ook net in december nog clomid krijgen! (Ik moet afvallen naar een BMI van maximaal 32)
NOD November 06-11 Tamren (15), nog steeds geen ongi 08-11 Doosje31 17/20 -11 Beginneling24 24-11 Engeltje1 (12) 27-11 Doortje25 December 4-12 MamaVanDewi 14-12 Babbel (9) 17-12 Butterfly22 (15) Afspraken 23-11 Babbel HSG 24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken 25-11 Beginneling 24 intake IUI/ 25-11 Butterfly22 gesprek voor mogelijk eerder starten behandeling 26 & 29-11 MvD bloedprikken progestron (3e maand) 29-11 Beginneling24 HSG 01-12 MvD belafspraak uitslagen
Ik ben een dagje niet op het forum geweest en is zie ineens heel veel lange berichten! Ik ga ze eerst ff nalezen! Ik heb al wel vast enkele datums toegevoegd aan het lijstje! Ik hoef alleen op mijn NOD niet te testen, want mijn ongi is dus opgewekt met PROVERA! NOD November 08-11 Doosje31 17/20 -11 Beginneling24 23/26-11 Tamren (mbv PROVERA, rond deze tijd) 24-11 Engeltje1 (12) 27-11 Doortje25 December 4-12 MamaVanDewi 14-12 Babbel (9) 17-12 Butterfly22 (15) Afspraken 23-11 Babbel HSG 24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken 25-11 Beginneling 24 intake IUI/ 25-11 Butterfly22 gesprek voor mogelijk eerder starten behandeling 26 & 29-11 MvD bloedprikken progestron (3e maand) 29-11 Beginneling24 HSG +/- 01-12 Tamren misschien beginnen met prikken MENOPUR 01-12 MvD belafspraak uitslagen +/- 09-12 Tamren ongeveer 10e dag, misschien IUI
@mvd dan ben je inderdaad al op de goeie weg, succes met de laatste loodjes! @tamren wat fijn dat je ongi is opgewekt maareh wat is dan het verschil tussen PROVERA en clomid? de een voor je ongi en de ander voor je eisprong? @danip kan je opluchting heel goed voorstellen, eindelijk actie! weet nog niet zeker of mijn LF te kort is, maar denk het wel nou hier verder weinig nieuws ben vnl aan het wachten op de 24e, wat duurt dat lang! vind het ook echt heel spannend