Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C78

C78 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik heb een druk weekend gehad met een jarige, zieke Dewi...

Tamren, sterkte met je moeder! Hopelijk mocht ze vandaag naar huis.
    Wie weet doet de provera zijn werk en komt het nu echt!

Beginneling, lekker weg aan het eind van het jaar, gezellig!

Butterfly, balen meid... :( Ook al gun je het iedereen, het is toch elke keer een klap als je hoort dat het een ander dicht ik je buurt wel gelukt is. Heel veel sterkte!

Doea, Welkom en succes met je operatie!

2. danip

danip Niet meer actief

@ Butterfly: Dat is inderdaad moeilijk! Je bent dan blij voor ze, maar het is heel dubbel. jij had diegene willen zijn die dat nieuws aan de familie vertelde, en nu is het je zusje. Dat is dan inderdaad heel erg moeilijk. Van mezelf weet ik dat het na een paar weken toch steeds minder moeilijk wordt, en je er op een gegeven moment best goed mee om kan gaan. sterkte! En een dikke knuffel, want die kun je goed gebruiken in deze situatie!

@ Tamren: Wat goed dat het zo veel beter gaat met je moeder! En wat fijn dat ze weer naar huis mag. Hopen dat ze snel helemaal weer opknapt!
    En balen dat je nog niet ongesteld bent, raar is dat dan dat je ineens zo graag ongesteld wilt worden. Hier ook nog in afwachtiging van de vrolijkste tijd van de maand ;)

@ Doea: welkom en succes met de kijkoperatie!

@ MvD: Gefeliciteerd nog! :)

3. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    MvD; Nog gefeliciteerd met de kleine meid!! Leuke dag gehad?? Zeker goed verwend!!

Butterfly; Meissie toch! Ik wil je graag een knuffel geven -knuf-. Balen is dat he! Je gunt het een ander, maar jezelf ook heel erg! Neem de tijd om het te verwerken..!!

Tamren; Is je moeder alweer thuis..??

Hier verder weinig nieuws! Vanavond een bankhang avondje. Is ook weleens lekker! Manlief is naar de br.weer toe..!!

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @ butterfly: doe maar rustig aan en denk vooral aan jezelf.... het is gewoon kut.. Maar het is wel je zusje, dus op een gegeven moment kun je het, geloof me maar!
    @Mvd: Nog van harte gefeliciteerd met de kleine meid, en beterschap voor Dewi. En ja ik hoop op mijn ongi(kun je het je voorstellen pfff), maar het voelt wel zo, dus misschien eindelijk..
    @Danip: Ja mijn moeder is op de goede weg, ze mag morgen naar huis.... Als ze maar rustig aan doet. En ze MOET stoppen met roken!!!
    @Beginneling: Nee, ze mag morgenochtend naar huis.... Gelukkig!

Verder is het weer rustig hier!

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Doea, het lijkt me inderdaad moeilijk dat iedereen om je heen zo vlot zwanger raakt. Hopelijk houden ze een beetje rekening met je, of weten ze niets van jouw kinderwens? Succes met de kijkoperatie!

Tamren, wat fijn dat het beter gaat met je moeder en dat ze vandaag naar huis mag. Hopelijk blijft het goed gaan en gaat het niet roken haar een beetje goed af!

Beginneling, spannend deze week! Nog 2 dagen voor de intake!

Puur en Danip, hoe is het met jullie meiden? Voor jullie ook een spannende week!

Butterfly, wat een moeilijke situatie lijkt me dat zeg... Mijn zus heeft pas een kleintje, maar ik moet er niet aan denken dat ze weer zou vertellen dat ze zwanger is! Geef het voor jezelf even de tijd, over een tijdje kan je vast blij voor haar zijn! Een virtuele knuffel voor jou van mij, om je een beetje op te vrolijken!

Mama van Dewi, gefeliciteerd met je kleine meid! Is ze alweer een beetje opgeknapt? Altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn!

Ik ben gisteren weer op het Erasmus geweest en heb helaas niet zulk goed nieuws te horen gekregen. In het zaad van mijn vriend zijn wel zaadcellen aangetroffen, maar die bewogen allemaal niet. Hoogstwaarschijnlijk komt dit door de koorts.

Ook kwam de spatader weer ter sprake, waarvan onze vorige arts het niet nodig vond om hem te verwijderen. Deze arts vindt dat echter wel nodig, al is het maar om onze kansen ietsje te vergroten. Nee heb je en ja kan je krijgen, of was het nou andersom... ;) Maar mijn vriend is als de dood voor de narcose en wordt al panisch bij alleen de gedachte eraan! Hij probeert nu dus een ruggenprik voor elkaar te krijgen, iets wat ze normaal nooit doen bij deze operatie. In eerste instantie zei hij zelfs dat hij het helemaal niet wilde, maar ik denk dat hij het uiteindelijk wel doet hoor, maar echt gezelliger wordt het hier niet in huis! ;) En het ergste is nog dat hij er 2 maanden terug juist naar uitkeek, dan had hij het maar gehad. En nu was het dus zo'n klap, hij had deze optie al helemaal buitengesloten... Hij is soms een beetje autistisch heb ik het idee! ;) Kon ik die operatie maar ondergaan, pff...

Maar die operatie is dus over 2 weken al! Dan moet hij 3 maanden wachten voor zijn zaad weer opnieuw getest kan worden en of we met ICSI kunnen beginnen. Voorlopig weer even afwachten dus!

6. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @doortje tjee wat hebben jullie een heftige dagen achter de rug, kan me voorstellen dat het voor je vriend als een enorme klap kwam, en voor jou zelf! heel veel sterkte de komende weken, hopelijk wordt je vriend wat rustiger

@tamren fijn dat je moeder weer thuis is! hopelijk doet de PROVERA snel z'n werk waarvoor tis gemaakt :)

@butterfly hopelijk heb je de zwangerschap van je zus een plekje kunnen geven, sterkte meis, denk aan je

@mvd gefeliciteerd met de kleine meid!

@beginneling lekker ontspannen avondje gehad? en met kerst naar de Efteling, je brengt me op een idee! nog twee dagen tot de intake, spannend

hier in grote afwachting voor de uitslag morgen, ben vorige week ziek geweest dus moest deze dagen ff flink bijbuffelen. een welkome afleiding hoor, want nu in de trein naar huis merk ik dat de zenuwen opkomen. vind het echt heel spannend! weet dat ik niet teveel moet piekeren maja ben een vrouw hè :) dus ben heeeeeeeeeeel blij als het morgen achter de rug is, ik laat het jullie uiteraard weten. vanavond even rustig avondje samen dus zet zo ook even uit ;)

@doea welkom! en sterkte met de kijkoperatie!

7. C78

C78 Niet meer actief

doortje, wat balen... nu dus ook nog weer 3 maanden wachten... het schiet ook niet echt op zo! Sterkte voor jou en natuurlijk je man!

Puur, spannend morgen de uitslag! Succes!!

Brabbel, hoe is je HSG gegaan vandaag? Vond je het ook mee vallen of heb je wel erg veel pijn gehad? Is de uitslag in orde?

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Doortje, all; Ik belde vanmo naar het ziekenhuis. Had nog wat vraagjes over de HSG. Toen zei ik dat ik morgen een intake had. Zegt de receptioniste, die staat niet in de pc.. K*T.. Ze belt me nog terug.. Ik hoop zo dat het morgen wel doorgaat.. Gatver, ik baal er van.. We hebben ons er op ingesteld dat we morgen meer horen.. Jullie horen nog..

@ Brabbel; Hoe was je HSG.. ben heel benieuwd? Positieve uitslag?

@ Puur; Hoe was het..? Goede uitslag..??

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beginneling, dat is mooi k*t! Je zou morgen maar nietsvermoedend en super zenuwachtig daar aankomen! Hopelijk gaat het nog wel door, dan heb je het maar gehad!

Puur, ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is vandaag! Hopelijk heb je positief nieuws gekregen!

Nou mijn vriend gaat zeer waarschijnlijk wel die operatie doen, hij ziet er enorm tegenop, maar hij zal wel moeten! Als dat de kans op een geslaagde poging vergroot zit er niets anders op... Nu hem dat nog even aan zijn verstand duidelijk maken! ;)

Vandaag op het MCK geweest.
    Omdat we toch 3 maanden moeten wachten ivm de operatie en de koorts, ga ik sowieso naar de gynaecoloog om nog eens 'goedkeuring' voor de behandeling te krijgen en alvast kennis te maken. Want daar zal ik ook weer naar terug moeten als ik zwanger mag worden...

In februari heb ik opnieuw een echo ivm die hele kleine endometriosecyste in mijn eierstok. Hopen dat die dan nog zo klein is! En mijn vriend heeft dan een nieuwe semenanalyse en als dat verbeterd is, hebben we op 2 maart ons startgesprek voor ICSI!

Er was trouwens wel 1 hele levende zaadcel gevonden! Beter dan op het Erasmus dus hihi! ;) Nee grapje hoor, want met die ene zaadcel kunnen ze ook niets, maar ze denken echt dat het met de koorts te maken heeft gehad. En als die operatie nou ook nog effect heeft hebben we straks hopelijk genoeg zaadcellen voor ICSI!

Stiekem durf ik nergens op te hopen, maar we moeten positief blijven he!

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Doortje; Spannende tijden! Kan me voorstellen dat het lastig is voor je vriend! Hoop dat hij het snel naast zich neer kan leggen! Spannend hoor! Mooi dat je wel in de tussentijd naar de gyn kan voor de "goedkeuring"..!! Veel sterkte samen!

Ben net weer gebeld en het gaat niet door! Stond niet in de pc en kan er niet tussendoor.. Ik was echt heel erg verdrietig :( en boos.:xJe stelt erop in en nu gaat het in een x niet door.. Als ik niet toevallig had gebeld, hadden we morgen mooi in het zkhuis gestaan..! Nu moeten we 02 dec heen voor de intake. HSG van as maandag gaat wel door. We moeten deze cyclus ook beschermd seksen. En zodra ik in jan ongi ben, moet ik direct bellen want dan gaan we beginnen. Tis gewoon kloten, maar ja, mensen maken fouten. Net ff een potje gejankt.. Dat lucht echt op!! We gaan vol goede moed verder!:D:D

11. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Hey dames,
    wat lees ik nu weer al die ellende. Handig zo'n afspraken agenda in het ziekenhuis.

Ben benieuwd naar de uitslagen. Ik hoop dat die positief zijn.

NOD
    November
    08-11 Doosje31
    17/20 -11 Beginneling24 (ongi)

23/26-11 Tamren (mbv PROVERA, rond deze tijd)
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    17-12 Butterfly22 (15)

Afspraken

23-11 Babbel HSG
    24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken
    25-11 Beginneling 24 intake IUI/
    25-11 Butterfly22 gesprek voor mogelijk eerder starten behandeling
    26 & 29-11 MvD bloedprikken progestron (3e maand)
    29-11 Beginneling24 HSG
    +/- 01-12 Tamren misschien beginnen met prikken MENOPUR
    01-12 MvD belafspraak uitslagen
    +/- 09-12 Tamren ongeveer 10e dag, misschien IUI

even het lijstje weer naar voren gehaald.
    Ik hoop toch op een beetje roze nieuws binnenkort hoor;)

12. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0

Hoi dames,
    Heb het lijstje maar weer even aangepast. Hier alweer een beetje rustig geworden, na een heeelleee dikke knuffel van m'n mannetje! Nu ben ik helemaal blij dat we over een maandje lekker ff weg gaan..!! Straks nog ff lopen met een vriendin en vanavond Twente kijken!! Jaja, ben een twente-fan! hihi!!

@ Butterfly; spannend.. Ben benieuwd wat er morgen uit komt.. Heel veel succes met het gesprek!

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    NOD
    November

08-11 Doosje31
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    14-12 Beginneling
    17-12 Butterfly22 (15)

Afspraken
    23-11 Babbel HSG
    29-11 Beginneling24 HSG
    06-12 Doortje's vriend variocele operatie
    02-12 Intake IUI

Ik heb mijn vriend's afspraak voor de operatie er ook even bijgezet!
    Verder hebben wij al wat afspraken voor 2011 staan, maar die zet ik er over een tijdje wel bij, als het in de buurt komt! ;)

14. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    NOD
    November
    08-11 Doosje31
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    14-12 Beginneling
    17-12 Butterfly22 (15)

Afspraken
    23-11 Babbel HSG
    29-11 Beginneling24 HSG
    03-12 Babbel uitslag sperma en progesteron
    06-12 Doortje's vriend variocele operatie
    02-12 Intake IUI
    16-12 Babbel bloedprikken 'van alles' tijdens ongi

Zo lijstje bijgevuld!

15. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @beginneling tjee wat onwijs k** kan gebeuren inderdaad maar extra k** met zoiets...fijn dat je met je man weer kracht hebt gevonden

@butterfly succes morgen!

@doortje spannende tijden voor jullie! wel heel fijn dat je vriend is bijgedraaid

nou, wij zijn vanochtend in ziekenhuis geweest en hebben eindelijk de uitslag, heb pcos. heb geen tot minimale natuurlijke eisprong dus moet nu aan de hormonen = clomid. ben benieuwd! slikt een van jullie dit nou al? bloedwaarden zijn verder gelukkig in orde en ook de zwemmers van m'n man zijn prachtig. we zijn er nog niet maar al met al goed nieuws, tis volgens de gyn goed te behandelen dus we zijn er zelf ook positief onder. opgelucht maar ook kapot van alle zenuwen en emotie de laatste dagen, nu dus lekker vroeg naar bedje

slaap lekker allemaal!

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag dames, heb me laatste dagen even rustig gehouden, was toch best nerveus voor de HSG. De uitslag was goed, dus dat is een hele gerustelling:) :) Ik vond het wel erg pijnlijk,maar gelukkig was het zo voorbij..., ik had alleen vorige wk ook bloed moeten laten prikken,ik dacht dat dat formulier voor de HSG was,maar dus niet. Jammer maar nu kan dat pas de volgende ronde,want het moet tijdens me ongi. Onze gyn raad zwanger worden in deze ronde af,dus wij nemen deze ronde pauze. Nu aftellen naar vlg wk vrijdag,dan uitslag van het sperma-onderzoek

@ butterfly , succes morgen met je gesprek. Duim voor je dat je eerder mag gaan starten

@ Doortje, wel fijn dat je vriend zo snel geholpen wordt,maar snap dat het nu wel even slikken voor hem is.

@ beginneling, ja heel handig zo'n agenda:x fijn dat je het even kwijt kon bij je mannetje. Waar gaan jullie heen? naar de kou of naar de zon? altijd lekker om zoiets in het vooruitzicht te hebben:D

17. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ puur, ga dan maar lekker je bedje in...even bijkomen, slaap lekker!
    Fijn dat voor de rest alles goed is en pcos is gelukkig goed te behandelen.

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Puur, wat fijn dat de uitslag van het zaad en het bloed goed was! Kan me voorstellen dat je helemaal kapot bent van alle stress en emoties! Hopelijk brengt de uitslag een klein beetje rust in de tent en kan je straks vol goede moed aan de Clomid. Mijn vriendin met pcos was tot 2 keer toe na 4 maanden Clomid zwanger! Hopelijk heb jij binnen niet al te lange tijd ook goed nieuws! :)

Babbel, super dat de uitslag goed was! Hopelijk zijn de andere uitslagen ook goed! Balen dat je nu moet wachten op je volgende ongesteldheid... Waarom raadt je gyn het af om in deze ronde zwanger te worden?

19. danip

danip Niet meer actief

@ Puur: Dan hebben we dus inderdaad hetzelfde, en beginnen lopen we gelijk op. Ik moet de volgende ronde (nog in afwachting daarvan) beginnen met clomid. Weet je wanneer jij ongeveer een nieuwe ronde in zou moeten gaan?

@ Babbel: Mooi dat de uitslag van de HSG goed was! En inderdaad het duurt maar even die pijn!

@ Beginneling: Jeetje wat rot dat de afspraak niet doorgaat, daar leef je al dagen naar toe! En nu duurt het dus nog zo lang! :( Echt vervelend allemaal!

@ Doortje: Ik hoop voor jullie dat de operatie zal helpen! En dat er dan genoeg zaadcellen zijn voor de icsi. Snap wel dat je vriend er ontzettend tegenop ziet. Het is ook niet niks natuurlijk!

Ik heb vanmiddag een test gedaan, en natuurlijk negatief. Echt balen want ik had weer onterechte goede hoop. Je hebt namelijk meer kans in de ronde na de hsg, en ik had wat vage dingen (ja ik weet het die heb ik altijd wel) zoals heel moe, niet fit blabla jullie kennen het vast wel. En ik ben nu 8 dagen na mijn gemiddelde cyclus. Dus ik had eerst een ovulatietest gedaan, want die had ik nog en die schijnen ook positief te zijn als je zwanger bent (en een eisprong nu nog lijkt me raar) En die was dus knalpositief. Ik snel naar de kruidvat, onderweg al helemaal dromend over het wat als, maar helaas dus wel negatief.
    Achteraf vind ik het dan ook altijd zo stom dat ik mezelf weer zo voor de gek heb gehouden. Je maakt je helemaal gek soms he! Nou ik ga weer lekker bij mijn mannetje liggen, die baalt lekker met me mee ;)

20. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @danip wat onwijs balen van de negatieve test!!! bizar inderdaad hoe je elke keer toch weer van alles denkt te voelen en dan is het keihard niet zo :( ik had begin deze week goeie hoop omdat ik alleen wat bruinverlies had, maar werd gister vlak voor vertrek naar gyn knallend ongi met veel buikpijn, baalde enorm maar clomid begint op 3e dag dus ik mag nu ineens morgen al beginnen! het schijnt goed te helpen, we schieten straks gewoon beide in een keer raak!

@doortje het was inderdaad een hele opluchting dat er zo'n heldere diagnose werd gesteld. en we mogen morgen al beginnen, heel spannend allemaal. vannacht beide als een blok geslapen, al vanaf 10u wat echt heel vroeg is voor ons, doet dus echt wat met je

@babbel dankje! super dat jouw uitslag goed was, ook al moet je nu een extra ronde wachten...

@butterfly succes vandaag!

Deel Deze Pagina