Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Jeetje, wat een hoop is er weer gebeurd! Ik ga vanavond eerst maar eens even alles teruglezen en kijken wat er allemaal is gebeurd!
    Ik ben gisteren ongi geworden, dus ik moet vanmiddag de IUIverpleegkundige bellen en dan kunnen we hopelijk morgen aan de Menopur en over +/- 10 dagen inzemineren. Moet alleen even kijken of dat met onze vakantie lukt! :)
    Ik ben niet zoveel op het forum, omdat mijn moeder nu thuis is, maar ze moet echt heel rustig aan doen, dus we zijn veel bij haar!
    Na vanmiddag horen jullie meer!

2. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    @ Doortje, dat raden ze iedereen aan na een HSG, dus daar ga ik maar naar luisteren. Misschien ook wel even goed, ei zou rond oudjaar verwacht worden en dan zijn we beide best druk,dus dan wordt het klussen toch niks. baal er wel van,maar we gaan in het nw jaar met goede moed weer beginnen.

@Puur, oh balen van je ongi,maar wel fijn dat je nu als zo snel met Clomid kan starten. Mooi dat jullie nu een keertje goed geslapen hebt,kan je er weer even tegen.:)

@Danip, jammer van je nega test.:) Maar zolang de rode duivels nog niet te zien zijn, blijf ik nog even voor je duimen:)

@ Tamren, fijn dat je ongi is doorgebroken, hopelijk heb je er niet teveel last van. Spannend dat jullie nou binnenkort gaan starten.
    Succes met je moeder. Dat ze maar weer snel op mag knappen.

3. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Doortje; We gaan naar Limburg naar Landal, dus misschien ligt er dan wel sneeuw.. Gewoon een weekendje!!

@ Tamren; Hoop dat je moeder gauw weer de oude is! Sterkte

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Beginneling, heerlijk even een weekendje er tussen uit! En wie weet wel met sneeuw haha! Hier nog niets te zien! Heb mijn nep uggs wel alweer tevoorschijn gehaald, die zijn zo heeerlijk warm met dat weer! :)

Verder had ik vandaag een gigantische baaldag...

Mijn vriend belde vanochtend dat de operatie 'pas' 12 januari wordt gedaan omdat zijn arts het echt zelf wil doen en 6 december niet kan. Best een domper, want nu moeten alle afspraken op het mck ook weer verschoven worden...

Zelf belde ik naar gynaecologie op het lumc met de uitleg over dat het mck perse goedkeuring van de gyn wil hebben voor de behandeling ivm mijn ziekte. 'Ja, maar je loopt toch bij de neuroloog en de gyn weet er toch niets van?' kreeg ik als reactie. Ze vond het allemaal maar vreemd en deed heel moeilijk. Na 3 keer uitleggen werd haar eindelijk duidelijk dat ik ook maar gestuurd wordt en zo een beetje tussen 2 vuren zit, dus nu heb ik een belafspraak met een staflid van de afdeling. Pff... ;) Maar ze dacht dat als ik het verhaal uit zou leggen, die dan wel een brief kan schrijven met goedkeuring. Laten we het hopen...

Toen ik ophing heb ik ff een flink potje zitten janken... :) Ik wil het allemaal zo goed mogelijk doen en niet van dokter naar dokter hoppen. Ook wil ik gewoon doen wat er van me gevraagd wordt, maar waarom moet het allemaal zo moeilijk gaan? Het is al zo moeilijk om een kindje te mogen krijgen, waarom wordt het je dan nog lastiger gemaakt?! :(

En dan is het vandaag ook nog eens precies een jaar geleden dat ik voor het eerst ongesteld werd na het stoppen met de pil... Als ik geweten had wat ons te wachten stond dan was ik nooit gestopt, nee hoor grapje hihi! ;) Ik mag niet klagen als ik het soms van anderen lees, maar het is op het moment zoveel dat ik het even niet kon bolwerken vandaag...

Wat wel grappig is, is dat ik vandaag ook weer ongesteld ben geworden. Hoe regelmatig kan je cyclus zijn haha! ;) Is niet helemaal waar hoor, want had het pas zaterdag moeten worden, maar vond het wel toevallig!

Sorry voor dit ego-berichtje maar moest even mijn hart luchten!

5. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Doortje; Gatsie, dat is even een tegenvaller. 12 jan pas?? Balen meid! Irritant he, als ze "" constant" naar een ander wordt verwezen of niet dan!! Elke keer je verhaal weer doen! Enne,
    je hart luchten is altijd goed!! -knuf-

6. danip

danip Niet meer actief

@ doortje: Shit wat duurt dat nog lang! Kan me voorstellen dat dat een klap is. Je bent al zo lang bezig, elk uitstel is gewoon super rot! Knuffel voor jou!

Ik denk dat ik nu toch echt ongi ga worden. Ik heb me toch een rothumeur! Ik ben al sinds mijn negatieve test woensdag zo negatief, heb al bijna zoiets van laat maar allemaal. Maar dat doe ik niet hoor! ;) Het mag van mij nu ook wel, dan kan ik beginnen met de clomid! En inderdaad puur, dan is het bij ons beide in 1 keer raak! :D Maar jij begint dus al nu, ben benieuwd hoe het gaat, en of je er last van hebt?

Hoorde gister ook nog dat mijn zus voor het eerst tante gaat worden.. Had echt gedacht dat ik de eerste zou zijn die haar tante ging maken...

7. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Helaas kon ik gisteren niet meer reageren, ik had weer eens migraine:x. Leve de hormonen.
    Maar we hebben wel een beetje goednieuws. Vanaf vandaag gaan we Menopur spuiten. Vrijdag 3 december krijgen we de follikel meting. En we hebben onze vakantie een weekje uitgesteld:), dus kunnen we ook gewoon rustig insemineren! Dat gebeurt in de week van 6 t/m 10 december! Spannend dus. Heel misschien ben ik met dus deze maand al zwanger........ :)

@doortje Balen dat het allemaal weer wordt uitgesteld, ik kan me voorstellen hoe je je voelt! En hier even lekker zeiken, dat mag toch!

8. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    NOD
    November
    08-11 Doosje31
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    14-12 Beginneling
    17-12 Butterfly22 (15)

Afspraken
    23-11 Babbel HSG
    24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken
    25-11 Butterfly22 gesprek voor mogelijk eerder starten behandeling
    26 & 29-11 MvD bloedprikken progestron (3e maand)
    29-11 Beginneling24 HSG
    01-12 MvD belafspraak uitslagen
    02-12 Beginneling Intake IUI
    03-12 Tamren Follikel meting

06-12 Doortje's vriend variocele operatie
    6/10-12 Tamren inseminatie :)

Zo ik heb gelijk het lijstje maar weer even bijgewerkt!
    @ Danip: Ik hoop voor je dat je ongi snel doorbreekt, dan kun je weer verder.... En jammer dat jij je zus niet als eerste tante maakt, maar ooit gaat het wel gebeuren.

Ik ben weer opgeknapt, maar nu weer nieuwe hormonen in mijn lichaam, dus hoop dat de klachten een beetje weg blijven.:)

9. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    @doortje wat een k* nieuws inderdaad! begrijp heel goed dat je dit even van je afschrijft hoor, lucht vaak ook op! sterkte met wachten

@tamren fijn dat je weer bent opgeknapt en superspannend dat het voor jullie gaat beginnen, ik duim mee dat dit DE maand wordt voor jullie

@beginneling dat is een heerlijk weekje int vooruitzicht!

@danip hopelijk zet je ongi nu echt door en knapt je humeur dan ook wat op ;) zou leuk zijn om beetje samen op te lopen! ik heb vanochtend dus de 1e pil geslikt en nergens last van, hopelijk blijft dit zo! wat ik me wel afvraag is wanneer de eisprong dan nu komt? zoals gemiddeld 14 dagen na 1e dag ongi of kan het door hormonen al veel eerder gebeuren, weet jij dat toevallig :(

@mvd hoe ist met jou, bloed al geprikt?

10. danip

danip Niet meer actief

Volgens mij komt de eisprong een paar dagen later. Maar dat hangt misschien ook af vanaf wanneer je clomid gebruikt. In de bijsluiter staat dag 5, en ik moet op dag 3 beginnen. Mijn gyn zei dat ze proberen de cyclus tussen de 30 en 35 dagen te krijgen met clomid, maar weet niet of dat een algemeen iets is.

11. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    ik moest ook op de 3e dag beginnen en ze zij inderdaad dat het de bedoeling is dat m'n cyclus nu ook regelmatig wordt, maja ze gaf ook aan dat er veel eitjes bijna klaar zijn omdat ze net laatste stapjes niet zetten. heb nu soort visioen dat ze door dat hormoon straks ineens met z'n allen springen hihi maar goed ik ga gewon tempen en maar weer eens aan de ovu testen, dan weten we het tenminste :D

12. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik heb vandaag voor de 2e maal Menopur geprikt! Het valt heel erg mee, alleen een beetje last van bijwerkingen:).
    Maar ik heb het er allemaal voor over!
    Vandaag heb ik lekker kerstcadeautjes gemaakt voor onze zakelijke relaties en ik heb de kerstkaartjes alvast geschreven.
    Verder heerlijk met mijn nichtje gespeeld en even mijn moeder geholpen. Zij heeft een behoorlijke dip, na haar ziekenhuis opname. Ik ga morgen even met haar naar de koopzondag en even haar tuintje schrobben...... Ze heeft een nieuwe schutting gekregen, dus moet even opgeruimd worden.
    Verder gaan we hier gewoon door en hoop ik dat het snel vrijdag is:)
    Fijn weekend allemaal!

13. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Even in t kort.. We zitten nu in ronde 33 voor een 4de kindje, mijn huidige vriend heeft zelf nog geen kinderen, dus begin een beetje bang te worden dat het probleem misschien bij hem ligt.. in 2008 heb ik wel een miskraam gehad, dat was is ronde 6...

Nu toch de stap naar het ziekenhuis gezet, aangezien ik in 2002 een keizersnee heb gehad, wat ook voor verklevingen kan zorgen...

Heb wel een regelmatige cyclus 28-30 dagen...

10 dec. is de eerste afspraak bij de gyn... heb geen id wat ik allemaal kan verwachten..

Kan iemand mij op de lijst zetten?

1ste afspraak gyn: 10 december
    NOD: 24 december

Liefs Loekie

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    NOD
    November

08-11 Doosje31
    24-11 Engeltje1 (12)
    27-11 Doortje25

December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    14-12 Beginneling
    17-12 Butterfly22 (15)
    24-12 Loekiemonster (33)

Afspraken

23-11 Babbel HSG
    24-11 Puur uitslag echo&bloedonderzoeken
    29-11 Beginneling24 HSG
    10-12 Loekiemonster 1ste afspraak gyn

hallo dames ik moet gewoon wachten tot januari, omdat december echt heel lastig is in het ziekenhuis.

@Loekiemonster
    Ik heb je ertussen gezet.

Hoe is het met de testers?

15. loekiemonster

loekiemonster Actief lid

22 jul 2009
    179
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je:D butterfly

ik volg jullie op de voet, zodat ik een beetje weet wat me te wachten staat...

@overgewicht, ook ik ben aan de zware kant.. 94 kg bmi 31.28, helaas is er na de geboorte van mijn zoon 26 kilo blijven zitten:$

dus ben bezig het eraf te krijgen.. gaat helaas niet zo snel als ik zou willen:D

Liefs Loekie

16. puur

puur Actief lid

19 okt 2010
    111
    0
    0
    NOD
    December
    4-12 MamaVanDewi
    14-12 Babbel (9)
    14-12 Beginneling
    17-12 Butterfly22 (15)
    24-12 Loekiemonster (33)

Afspraken

29-11 Beginneling24 HSG
    10-12 Loekiemonster 1ste afspraak gyn
    5-1 Puur echo check eerste ronde Clomid

dames, ik heb het lijstje weer even aangepast en aangevuld!

@tamren dat klinkt als een lekker weekendje, lief dat je je moeder zo steunt, hopelijk heb je niet al teveel last van de bijwerkingen...

@butterfly wat balen dat je tot januari moet wachten!

@loekiemonster welkom! 10 december dus je 1e afspraak met de gyn, spannend. en sterkte met afvallen, tis ook niet makkelijk

hier verder weinig nieuws, vanochtend 3e clomid geslikt en morgen nog maar es de gyn bellen waarom ik pas 5 januari weer mag komen, hoe kunnen ze anders immers de boel in de gaten houden?

fijne zondag allemaal!

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hoi dames,
    alles goed hier?
    is weer even een tijdje geleden maar had ook niet zo heel erg veel te vertellen.
    zijn er hier nog nieuwtjes?

ik ben sinds 14 nov. bezig met ovutesten toen was het streepje iets lichter dan controlestreep,
    dag later was ie (denk ik) gelijkwaardig, en daarna liep die ook netjes weer af naar negatief maar ben nog wel even door gaan testen en daarna liep die weer op en toen 23 en 24 nov. (denk ik) weer positief 25 nov. negatief en nu met vandaag meegerekend weer 3 dgn. positief!!!
    oftewel ik snap er niets meer van heb ook in de tussentijd geen eisprong gevoeld ofzo alleen in die week dat het streepje vager geworden was en weer langzaam opliep af en toe vage krampen.
    ik zou nu dus totaal niet weten wanneer ik ongi ga worden.
    oja en wij hebben 3 januari weer een afspraak in het ziekenhuis en krijgen dan de uitslagen van bloedprikken en zaadonderzoek dus ik ben benieuwd.

18. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Loekiemonster; Welkom!

@ Butterfly; Balen meid!!

@ all; Moet morgen m'n HSG ondergaan..!! Ben heel erg benieuwd hoe het gaat voelen, je leest allerlei verhalen! Maar goed, we wachten rustig af! Verder vind ik de december een erg leuke en gezellige maand!! Lekker de kaarsjes aan, bij de houtkachel zitten, snert eten!! Heerlijk, alleen mag het wel iets warmer.. haha!! Fijne avond!!

xx

19. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Welkom Loekimonster en succes met afvallen...

@beginneling24: Succes morgen ik zal aan je denken.
    Enne ik vind de winter ook heerlijk hoor, lekker kaarsjes aan, kachel hoog, heerlijk! Als ik maar niet naar buiten hoef ;)

@butterfly22: Jeetje wat balen en wat duurt dat nog lang dan? Bij ons in het zkh kun je ook niet terecht hoor na 17 december.... Alleen voor spoed en dingen die echt moeten!

@puur: je hebt gelijk meid, meteen morgen bellen.......

@ikkuh1985: Lastig he, als je niet van je cyclus op aan kan? Ze zeggen dat ovutesten ook positief zijn als je zwanger bent.... Heb je nu niets aan, maar ik las het op het forum. Enne succes 3 januari!:)

Hier gaat het goed hoor, ben alleen iets emotioneler. Maar dat zal wel normaal zijn!
    Het weekend voor de "normale" mensen zit er weer op, wij hebben dinsdag en woensdag pas weekend, haha! Mijn man werkt altijd in het weekend.
    Nog 5 x prikken en dan follikel meting... Ik begin toch wel langzaamaan de kriebels te krijgen. Stel je toch eens voor, dat het in een keer raak zou zijn......:):):)

20. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    tamren--> dat zou heel fijn zijn he als het dan eindelijk raak is dat word een zenuwslopende tijd ik hoop het echt voor je!!!
    jah weet dat ie ook positief kan zijn als je zwanger bent maar daar ga ik niet vanuit we hebben wel besloten als ik 5 dec. niet ongi ben dan te gaan testen wie weet op een leuk sintcadeautje
    zou leuk zijn heb nog helemaal niet gekregen :( en dat nog wel met een schoorsteen haha

beginneling--> heel veel succes morgen en kom je morgen verslag brengen??? ben benieuwd hoop dat het meevalt allemaal en dat het daarna snel raak is, want dat is toch datgene met dat vloeistof door je eileiders laten spuiten??? ben een beetje blond hierin nog hoor nog niet echt ervaring hihi

Deel Deze Pagina