Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beginneling, hoe was de echo vandaag? Weet je al wanneer ze volgende week willen gaan insemineren?

Dani, wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden… :( Kan me voorstellen dat je er even niet meer in gelooft, maar blijf hoop houden hoor! Het komt vast goed, bij mijn vriendin duurde het ook nog 4 maanden met Clomid. Begrijp heel goed dat je het afwachten en de teleurstelling die er steeds op volgt, goed zat bent. Zou willen dat ik iets voor je kon doen… Dikke digi-knuffel dan maar!

Engeltje, wat goed zeg!!! Oh echt super meid, ben helemaal blij voor je! Zou het stoppen met roken erbij geholpen hebben? Wie weet is het straks zelfs wel genoeg voor IUI! Spannend zeg! En wie weet lopen we dadelijk toch nog tegelijk op met de behandelingen en hopelijk zelfs met een zwangerschap haha, toevallig weer he! Nog even geduld meis, ik wacht (ongeduldig) met je mee! ;)

Ikkuh, ik merk wel dat onze band er hechter door wordt omdat we er samen zo intensief mee bezig zijn. Soms botsen we er echter ook enorm door. Zo wilde mijn vriend in eerste instantie echt niet geopereerd worden en dat accepteerde ik niet, daar zijn wel wat woorden door gevallen. Ook levert het soms wat stress op, wat we in het begin op elkaar afreageerden. Inmiddels hebben we het daar goed over gehad en afgesproken dat we er wel voor waken dat dit niet tussen ons in komt te staan. Ik ben er ook van overtuigd dat we er aan het einde van de rit sterker uitkomen, hopelijk beloond met een prachtig wondertje.

Tamren, hoe is het nu met je voet? Kon de huisarts nog iets voor je doen? Ik herken het trouwens wel dat je nu even niet altijd zin hebt om intiem te zijn, juist omdat het voorheen steeds ‘moest’.

Wij hebben allebei 4 dagen vrij en genieten even van het samenzijn. Niet teveel mensen over de vloer en gewoon even alle tijd voor onszelf nemen om bij te komen. Ik merkte gisteren wel dat de spanning van de afgelopen weken er behoorlijk inhakte, kon elk moment in huilen uitbarsten. Nu overheerst voornamelijk het gevoel van opluchting, we kunnen er nu echt niets meer aan doen en moeten gewoon afwachten tot april. Even niets is ook weleens fijn, al zal ik daar volgende week misschien wel weer anders over denken hihi! ;)

Vriendlief heeft best wel wat pijn en wordt beperkt in zijn bewegingen, maar ik verzorg hem goed! Ik kan er niet goed tegen om iemand pijn te zien hebben en ben soms dan ook vrij hard om mezelf te beschermen, dus net bedankte hij me dan ook dat ik zo lief voor hem ben en niet zeg dat hij zich niet moet aanstellen hihi! :)

2. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Engeltje; Gefeliciteerd! Dat zijn de goede berichten!!

Ikkuh; Ja, dat merk ik ook. Omdat je zo veel samen bezig bent en samen de spanning hebt!

@Danip; Balen meid -knuf-

@ All; vandaag mijn echo gehad. Dit is cd 6, en mijn ei was al 16 bij 18,9 mm. Dus willen ze geen risico nemen en morgen gaan ze me insemineren zonder pregnyl. Omdat ze bang zijn dat maandag mijn eitje weg is.. Waarschijnlijk moeten we maandagmo terug komen, om te kijken of het eitje weg, anders wordt ik nog een keer geinsemineerd.. Heb de pregnyl al in huis. Dus ik zal morgen horen of we dat moeten doen of niet. Vanmo was manlief vrij en is dus mee gegaan. Het gaat ongelooflijk snel, maar we vinden het wel super tof. Merk dat ik toch wel een beetje gespannen ben. We moeten morgen om 08.00 potje inleveren (en dat op de zaterdagmo), en dan om 09.30 wordt ik gesemineerd.. Voor tijd hebben we nog een echo. Merk dat de artsen zich echt voor ons inzetten en dat geeft een heel erg goed gevoel!! Jullie horen morgen meer!! Duim voor ons!!

Liefs mij

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Spannend beginneling!
    Hier wordt hard voor je geduimd!
    Succes morgen!

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Beginneling: Zo he, dat gaat hard.. Spannend hoor! Ik zal voor je duimen morgen..... En ja, het is een rare gewaarwording op zaterdag in het ziekenhuis..... Succes....

@Doortje: Ik heb vandaag de hele dag met het pootje omhoog gezeten.... En dat heeft wel geholpen..... De huisarts zei ook: Waarschijnlijk een beginnende Jicht. Ik wil die andere medicatie ook liever niet hebben, dus dan maar een dagje op de bank.
    Enne gelukkig vind mijn man het niet erg om niet zo vaak te "klussen", daarin staan we op dit moment wel hetzelfde.

5. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    NOD
    Januari
    08-01 Beginneling
    14-01 Babbel81 (10)
    14-01 Danip
    17-01 ikkuh1985
    19-01 Engeltje
    23-01 Tamren
    27-01 Doortje25

Februari
    13-02 Butterfly22 (17)

Afspraken

05-01 Puur echo check eerste ronde Clomid
    07-01 Doortje afspraak bij de gyn
    08-01 Beginneling start IUI
    08-01 Tamren 2e IUI inseminatie om 11.00 uur
    13-01 Engeltje 9.00 afspraak gyn, uitslag 3e zaadtest
    12-01 Doortje's vriend varicocele operatie
    04-04 uitslagen onderzoeken vriend en opnieuw horen wat we verder gaan doen

Ik ben vandaag ongi geworden. Maandag bellen naar het ziekenhuis en dan gaan we met iui beginnen.

Het lijstje moet waarschijnlijk even nagekeken worden. het was de laatste die ik vond en volgens mij is die niet meer up to date.

Hoe is het met de rest van de testers?

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Tamren; Hopen dat je het snel weer wat beter met je pootje gaat!!

@ Butterfky; Balen meid, dat je ongi bent. Hoop dat de IUI jullie gaat helpen! Hoor wel wanneer jullie kunnen beginnen!!

@ All; bedankt voor het duimen.. We waren vanmo om 08.00 in het zkhuis. Potje gebracht. 09.10 hadden we echo, ei zat er nog. Was gegroeid naar 19 mm bij 24,4 mm. Dus een super mooi groot ei. Dit alles op cd 7. Onvoorstelbaar, ik wist dat ik een korte cyclus had, maar dat het allemaal zo snel zou zijn!! Whhhaaa!!
    Zaad opgehaald. Na de opwerken was er nog 4 miljoen over, een prima aantal volgens de verpleegkundige.. 1-3 is normaal?? had ze het over..!! Dus manlief ook blij. Inseminatie ging prima, deed geen pijn en moest natijd nog 15 min blijven liggen! Vanavond rond 23.00 moet ik pregnyl spuiten, en maandag gaan ze weer insemineren. Dit doen ze omdat ze niet weten wanneer het ei gaat springen, als die zondag op maandagnacht springt hebben we maandag dus nog een goede kans!! Erg spannend allemaal!!

Ik merk dat een beetje hyper ben, omdat het allemaal zo snel gaat. Manlief en ik hebben er dit x een goed gevoel bij. Hebben we eigenlijk nog niet echt gehad!! Maar goed, dit worden ws 2 lange wachtweken!!

Iedereen een heel erg goed weekend!!

Liefs mij

7. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0

8. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> spannend hoor!! 2 weken gaan nu heeeeeel lang duren!! ik ga voor je duimen

butterfly--> wel balen dat je ongi bent geworden. ik doop dat de iui snel raak is!!

tamren--> hoe gaat het nu met je voet? hoop dat het snel beter gaat.

doortje--> geniet er lekker van, van je paar daagjes samen vrij.
    is ook heel belangrijk. duurt wel lang he tot april maarrrrr we zitten al op de helft van januari veel leuke dingen plannen dan gaat de tijd wat sneller

nou dat is wel prettig dat iedereen wat meer naar elkaar toe groeit dan, het is ook niet niks allemaal.
    wat intiem zijn betreft dat merk ik ook wel dat je er minder gericht mee bezig bent want je weet toch al genoeg, je gaat nu ook echt alleen maar klussen als je beiden wilt en niet omdat je vruchtbare periode eraan komt maarja dat heeft misschien ook wel zijn voordelen.

9. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Beginneling: Succes met het lange lange wachten, en fijn dat je dan 2 x inseminatie krijgt, dan weet je zeker dat je op tijd bent...
    Ik ga voor je duimen.

@Butterfly: Balen meid, nu op naar de IUI....

@Ikkuh: Hoe is het nu met je moeder?

Met mijn pootje gaat het goed.... Vandaag geen last meer gehad! Gelukkig!

10. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

@ Ikkuh, thanks! ja het duurt nog even, maar gek genoeg "denk ik niet aan de weken" ik denk nu al aan: stel dat het gelijk lukt, dan krijg ik misschien een kerstkindje :D hahaha

@ Tamren, dank je wel! en het gaat al beter met je zie ik, gewoon nog even rust houden! is beter dan al die medicijnen.

@ Doortje, ja ik denk dat het echt geholpen heeft! en natuurlijk alle pillen die die slikt en het wat gezonder eten. we gaan dat gewoon nog steeds aanhouden :D
    jaa misschien zijn we toch nog gelijk straks! zou toch geweldig zijn ?
    van het sterker uitkomen begrijp ik, zo voelt het hier ook. je ben echt intensief met iets bezig samen. verzorg je mannetje maar goed, hij heeft de operatie niet alleen voor zichzelf gedaan maar natuurlijk ook voor jou.

@ beginneling, wat goed zeg en wat snel! ik blijf zeker voor je duimen. het worden nu 2 weken ongeduldig zijn maar ik hoop zeker voor jullie dat het wachten word beloond!

ik denk dat mijn cyclus een beetje van slag is/gaat worden, ik had alrtijd een cyclus van 28 dagen, in december was ik ineens 4 dagen overtijd, dus 32, nu zou ik pas 20-02 ongie moeten worden, dan ga ik uit van 28. maar ik voel al 2 dagen pijn in me buik en borsten en ben net opgestaand met pijn in me onderrug. dus denk aan een ongie. wel snel al dan.. denk dat het ff niet goed ga met me cyclus :(

11. Engeltje1

NOD
    Januari
    14-01 Babbel81 (10)
    14-01 Danip
    17-01 ikkuh1985
    20-01 Engeltje
    23-01 Tamren
    27-01 Doortje25
    31-01 Beginneling24

Februari
    13-02 Butterfly22 (17)

Afspraken
    17-01 Beginneling24 1e IUI, 2e inseminatie
    09-02 engeltje, uitgebreide afspraak met Gyn over ICSI
    04-04 uitslagen onderzoeken vriend en opnieuw horen wat we verder gaan doen

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    engeltje--> daar moet je ook gewoon lekker aan denken, hopen dat het gelijk raak is. zo denk ik er zelf ook over van ach we worden nu geholpen en wie weet is het in ieder geval dit jaar raak. ik weet alleen niet hoe lang alles duurt en wanneer ze aan alles gaan beginnen. maarja dat komt wel in april.

tamren--> bedankt.. met me moeder gaat het een stuk beter ze had gister bijna 40 graden koorts dus we kregen wat uitleg watze ermee willen doen.
    ze hadden gisteren uitgelegd dat ze een hele heftige hersenbloeding heeft gehad waarvan 1 3de het ziekenhuis niet red en 1 3de verlamt raakt of er in ieder geval slecht hele slecht uitkomt en 1 3de overleeft het met weinig problemen en daar valt me moeder onder die zal er heel goed vanaf komen dus ze zijn heel positief.

maarrrrr.... ik ben zo benieuwd naar wie er gauw zwanger zal zijn want het word echt wel tijd hoor!!! ik hoop het zo voor iedereen!!!

NOD
    Januari
    14-01 Babbel81 (10)
    14-01 Danip
    17-01 ikkuh1985
    20-01 Engeltje
    23-01 Tamren
    27-01 Doortje25
    31-01 Beginneling24

Februari
    13-02 Butterfly22 (17)

Afspraken
    09-02 engeltje, uitgebreide afspraak met Gyn over ICSI
    04-04 ikkuh 1985, uitslagen onderzoeken vriend en opnieuw horen wat we verder gaan doen

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    NOD
    Januari
    14-01 Babbel81 (10)
    14-01 Danip
    17-01 ikkuh1985
    20-01 Engeltje
    23-01 Tamren
    27-01 Doortje25
    31-01 Beginneling24

Februari
    13-02 Butterfly22 (17)

Afspraken
    24-01 Doortje uitslag chromosomenonderzoek

09-02 Engeltje, uitgebreide afspraak met Gyn over ICSI
    23-03 Doortje nieuwe echo en zaadonderzoek
    04-04 Uitslagen onderzoeken vriend en opnieuw horen wat we verder gaan doen

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Engeltje, wij hopen op een januari of februarikindje! :D
    We hebben eind maart weer een afspraak en begin april het startgesprek en de info-avond. Laat ik alleen altijd aan het eind van de maand ongesteld worden, dus als ze mijn natuurlijke cyclus afwachten, dan starten we pas eind april of begin mei. Maar die ene maand is ook wel te overzien!

Vervelend dat je cyclus zo in de war is, ik heb het soms ook een paar maanden achter elkaar. Dan is het 28, 32, 36 en dan weer 28. Nu gelukkig al een tijd 31! *afkloppen*

Ik denk trouwens net als jullie, dit jaar gaat het gebeuren, dit jaar starten we met de behandeling. Stiekem kijk ik soms al naar kamertjes en kinderwagens, want stel dat het lukt... Maar mijn vriend is daar wat terughoudender in, die is bang dat het anders zo'n klap is als het niet lukt. Maar dat is het altijd, of je jezelf er nou op instelt of niet.

Ikkuh, wat heeft je moeder ontzettend veel geluk gehad! Is de kans op herhaling niet groot? Als ze haar maar goed in de gaten houden!

Tamren, hoe is het met je?
    Hoe voel je je?
    Ben zo benieuwd, misschien ben jij wel de 1e die strakjes op roze mag! :)

Dani, hoe gaat het met jou?
    Ben je de klap al een beetje te boven?
    Blijft moeilijk he, elke maand weer... :(
    Maar eens komt er een maand en dan blijft het weg, daar duim ik voor ons allemaal voor!

Beginneling, hoe voel jij je?
    Merk je iets aan je lichaam?
    Wel spannend hoor!

Nou meiden, ik ga even wat doen hier in huis!
    Moet ook gebeuren hihi!

15. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Doortje; Nee, ik voel nog niets, maar dat kan ook bijna niet.. Gisteren inseminatie gehad, morgen weer! Vind het wel spannend, manlief mocht gisteren zelf het zaad erin spuiten, maar het overviel hem. Dus heeft hij het niet gedaan. Gezegd dat ik het wel leuk vindt, als hij dat morgen doet.. Hij zou erover nadenken..!! Dus ben benieuwd!!

16. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Doortje: Ik voel me goed..... Heb ook nog geen klachten, dus we wachten het nog maar even af!

@Ikkuh: Wat heeft je moeder dan een geluk gehad! Nu hopen dat ze geen 40 graden koorts meer krijgt!

Wij wonen dus in Deventer aan de Ijssel en hebben vanmiddag heerlijk gewandeld langs het hoge water..... Geweldig om te zien....
    Nu lekker thuis, mannetje is aan het werk, dus lekker rustig.....

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    de kans dat het terug komt zit er altijd in (maar dat kan bij iedereen) alleen tussen de 4 en 10 dgn. zijn dus de dgn. met het meeste risico.
    de koorts komt waarschijnlijk door antibiotica die ze krijgt dus dat word weg gehaald en dan kijken of de koorst zakt.

tamren--> heerlijk hoor even wandelen voel jij al wat waardoor je denkt dat het raak is?? ik ben zo benieuwd...

nou verder heb ik weer even niets te melden..
    fijne avond nog verder allemaal.

18. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Nee ik voel niets speciaals... Soms wel natuurlijk.. Dan denk ik: Mijn borsten doen zeer, ik heb een vlinderig gevoel onderin mijn buik....
    Maar ik probeer om er niet zo mee bezig te zijn.... Wat vaak wel lukt...

19. katriena01

19 jan 2010
    36
    0
    0
    Hallo dames,,

Ik weet dat ik hier helemaal fout zit
    qua forum maar ik wil toch een reactie plaatsen
    Er zit namelijk iemand in dit forum,
    die al een flinke tijd bezig is ( net als jullie allemaal)
    maar ik wil iedereen en vooral haar in het bijzonder
    een steunend woord bieden,,

Zwanger worden gaat niet altijd even vlot,
    Op dat moment ga je van binnen langzaam kapot.
    Het is een emotioneel gebeuren, een uitputtende weg.
    Je wilt blijven genieten van het leven, maar je kracht gaat langzaam weg.
    En hoe geduldig je eens was, je raakt het allemaal kwijt.
    Je voelt emoties diep vanbinnen, maar vooral heb je spijt.
    Duizend vragen blijven komen, spoken steeds rond in je hoofd.
    Je doet wat mensen van je verwachten, maar vanbinnen ben je verdoofd.
    Iedereen is heel nieuwsgierig en vraagt steeds hoe ver je staat,
    Maar niemand neemt de moeite om te vragen hoe het met jou gaat.
    Maar weet hoe hobbelig de weg ook wordt, en waar je ook gaat gaan,
    Dat als je iemand nodig hebt, ik naast jou zal staan.

Dit gedicht heb ik haar tevens als smsje verstuurd, dus ze weet over wie ik het heb.
    In dit forum is altijd dus de kans is groot dat ze zal zeggen dat het voor haar is,
    dit gedicht is voor iedereen maar voor haar in het bijzonder.

Lieve dames,,
    Ik wens jullie heel veel sterkte geluk en wilskracht toe
    ik heb zelf niet meegemaakt wat jullie meemaken
    maar ik maak het van heel dicht bij mee,
    en toen ik dit gedicht las moest ik ook huilen
    want zoals zij zelf zegt:
    Mensen zeggen je te snappen maar dat doen ze niet!!!!

Nogmaals,,
    Dames geef niet op!!!!
    hoeveel tegenslagen jullie al hebben gehad
    hoelang jullie al bezig zijn
    ,,
    ook het geluk gaat jullie toelachen!!!

Heel veel liefs iemand die hier eigenlijk niet thuis hoort
    (in dit forum)

20. Engeltje1

Katriena, pff wat een mooi gedicht :(:(:(
    echt heel lief!!!!