Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Tamren; Heel veel sterkte vandaag! Wat fijn dat het wel wat beter met je moeder gaat!

@ Danip; Vervelend meid! Hopen dat de dokter je gauw iets kan geven tegen de pijn..

@ All; Hier gaat het goed, nog maar 1 weekje. Vanmo ben ik van de trap af gevallen.. Manlief schrok heel erg, want ik lag onderaan de trap..! Nadat ik een beetje dizzie was enzo, ben ik wel redelijk te spreken. Mijn knie doet erg pijn, dik en blauw en schaafwonden, hand netzo.. Enne mijn nek doet heel erg pijn. Kan 'm eigenlijk niet bewegen, zodra ik maar iets beweeg, doet het erg pijn. Iedereen zegt dat ik de dokter ff moet bellen, maar goed, ga niet zo snel naar de dokter toe..!! Ik moet maar 'ns ff kijken wat de assistente zegt..!! Ik denk gewoon een soort spierpijn, want ik was natuurlijk erg verkrampt!! Dus nu zit ik vandaag verplicht bij huis!

2. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Wat gebeuren er toch rare dingen in op dit forum. word tijd dat er leuke dingen gaan gebeuren. Maarja dat hebben we helaas niet voor het zeggen.

@danip
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je rug.

@tamren
    Begrijpelijk zo'n dipje na al die schrikbare dingen. Hopelijk gaat het nu weer wat beter

@beginneling
    Ik duim voor je en hoop dat deze week snel voorbij gaat en dat je positief test. En beterschap met je wonden.

@hier
    Vanmorgen naar het zh geweest voor een fm en mijn ei was 14,5mm. Baarmoederslijm was ook goed. Heb gelijk geleerd om mezelf te spuiten. Wat was dat eng zeg, maar stelde uiteindelijk niks voor:)
    Woensdag moet ik weer terug voor de 2de fm en dan zoals het er nu uitziet vrijdag inseminatie. Ik vind het allemaal zo spannend. Ben er helemaal nerveus van:p

Hebben we nog testers?

3. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @danip: Hoe is het met je rug? Is er al nieuws? Sterkte!

@Butterfly: Spannend meid. Succes dan vrijdag!

@Beginneling: Heb je de dokter al gebeld? En wat zeiden ze? Balen dat je van de trap af ebnt gevallen, ik hoop voor je dat de pijn snel minder is!

@hier: Met mijn ma gaat het aardig goed. DE artsen zijn zeer over haar te spreken. Ze doet het goed en is vandaag zelfs even uit bed geweets, ze schaamt zich allen voor haar kale hoofd en grote liiteken. De dokter was vandaag de hele dag aan het opereren dus weten we nog niets. Maar de verpleegkundige zei dat ze niet zomaar weer zo'n zware operatie gaan doen, nou daar houden we dan maar aan vast!

4. danip

danip Niet meer actief

@ Beginneling: jeetje schrikken zeg! Hoop dat je er nu al wat minder last van hebt! Ben je gestruikeld? En als je duizelig was kun je ook nog wel een hersenschudding hebben.

@ Butterfly: Dat is mooi! Een mooi eitje al! Kan me voorstellen dat je het superspannend vind. Ga voor je duimen :)

@ Tamren: Wat sneu dat je moeder zich zo schaamt. Kan me wel voorstellen dat het vervelend is als je ineens kaal bent. Ook al heb je dat er graag voor over natuurlijk. Hoop dat de dokter jullie vandaag nog wat meer kan vertellen.

De dokter is hier net geweest, en hij denkt aan een slijmbeursontsteking (omdat het in mijn heup is begonnen) of anders een hernia. Ik moet dyclofenac nemen, en als het over een week niet beter is dan krijg ik injecties. Maar wel slecht nieuws, want ik mocht deze maand niet zwanger worden i.v.m. de medicijnen :x Dyclofenac mag wel tijdens zwangerschap maar het was voor het geval ik straks morfine krijg.. En nu weet ik niet of ik me aan dat advies ga houden haha. Dan maar pijn, en geen morfine! En daarnaast misschien is het al wel te laat? Het is dag 13, vorige ronde sprong mijn ei op dag 15, dus lijkt me dat het nu al niet meer zeker is. (of probeer ik mezelf er nu van te overtuigen vooral niet naar de dokter te luisteren? :p)

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    884
    113
    Tamren, fijn dat het water beter gaat met je moeder!
    Ik kan me goed voorstellen dat ze zich schaamt, hoewel het nergens voor nodig is natuurlijk, maar het lijkt mij zelf ook verschrikkelijk om kaal te zijn.
    Maar ze is er nog en dat is het toch het allerbelangrijkste!

Beginneling, ik zou echt even naar de dokter gaan hoor.
    Al is het alleen maar om even naar je nek te laten kijken, ik vind dat toch altijd een beetje link.
    Hoewel ik ook niet snel een dokter op zou zoeken hoor, maar kan het jou natuurlijk wel aanraden haha! :p

Butterfly, vond je dat spuiten niet ontzettend moeilijk? Dat is iets waar ik nu al tegenop kan zien! Ik heb mezelf een tijdje moeten spuiten ivm. kans op trombose, maar ik kon het niet, mijn moeder moest het doen! :) Wel spannend hoor, het is nu echt aftellen tot (hopelijk) vrijdag! Ik duim voor je dat het allemaal gaat lukken!

Dani, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Kan het met rust weer over gaan? Want zwanger zijn en zoveel pijn hebben is ook niet fijn natuurlijk, zeker niet als je wat zwaarder wordt! Waarom morfine, zit dit automatisch in die spuiten of is het eventueel tegen de pijn? Ik ben zelf allergisch voor morfine en je schijnt dit tijdens de punctie bij ICSI ook te krijgen tegen de pijn, hopelijk hebben ze nog iets anders!

Vandaag moest vriendlief op controle voor zijn wond en die zag er goed uit! We zijn langer onderweg geweest als dat we binnen waren! De volledige uitslag van het onderzoek was er nog niet, omdat het AMC ook een gedeelte doet, maar zijn y-deleties waren goed. Geen idee wat het precies inhoudt, maar dat het goed is, is positief hihi! Zijn arts verwacht ook niet dat er iets afwijkends uit het onderzoek zal komen.

Eigenlijk moeten we 6 mei terugkomen voor een zaadonderzoek, omdat het ivf-lab ruim anderhalve maand dicht gaat, maar tegen die tijd zijn we al bij het mck bezig, dus ik hoop dat het vandaag de laatste keer was dat we er waren! :) Vriendlief heeft 9 mei nog wel een belafspraak met zijn arts en zal hem dan ook nog bedanken, maar dan zou het toch ophouden omdat die verder niets meer voor hem kan doen.

Wel een fijn idee dat we de rest gewoon lekker hier in de buurt kunnen doen! :)

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Butterfly; Dus je ei groeit mooi! Spannend hoor! Nu gaat straks het "echte" werk beginnen! Inseminatie vond ik heel erg mee vallen! Hoop dat jij dat ook zo ervaart!

@ Tamren; Wat fijn dat het "goed" met je moeder gaat! Nog wel een spannende tijd of niet! Wel vervelend dat ze zich schaamt.

@ Danip; Balen meid! Ook vervelend dat je verplicht niet zwanger mag raken..!! Veel succes! Hoop dat de pijn snel minder wordt

@ Doortje; Mooi dat de wonden er goed uitzien! Eerst goede nieuws is er alweer!! Nu moet je toch nog weer een poosje wachten of niet..??

@ All; Na aandringen van iedereen heb ik de dokter toch maar gebeld, ik kon vanmi langs komen. Nu blijkt dat de spieren in m'n nek licht gekneusd zijn, knie en hand ook! Dus moet het nu rustig aandoen. Wel af en toe proberen me hoofd wat laten te bewegen ivm stijfheid! Mar goed, verder niets ernstigs. Vind het wel spannend, maar goed ik ben niet op mijn buik gevallen..! Was daar een beetje bang voor. Nu ik niet zo veel mag doen, duren de wachtdagen ook erg lang! Gelukkig heb ik nog wel een beetje aanloop, dus ik klets de hele dag door!! haha!! Nog 1 week en dan kan ik testen!! Spannend!!!!

7. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @doortje
    Ik vond het ook echt super eng. Ik leek wel een klein kind. Ik wilde het wel maar het blokkeerde steeds. Maar toen dacht ik: Ik moet dit gewoon doen. Het is voor een super goed doel. Toen haalde ik een keer diep adem en zette de spuit in mijn buik. Het eerste wat ik daarna zei was: Is dit alles!? Van de naald voelde ik echt helemaal niets. Ik voelde alleen wat toen ik de vloeistof erin spoot. Maar ook dat was niet ondraagelijk.

Even een vraagje.
    Hebben jullie al wel eens nagedacht over moeders voor moeders als jullie zwanger zijn?

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    884
    113
    Het lijkt me doodeng Butterfly, echt knap dat je het nu kunt!

Ja, als ik zwanger mag raken wil ik zeker aan moeders voor moeders meedoen! Ik ken, tot mijn verbazing, heel veel meiden die hier niet aan mee hebben gedaan, terwijl het in mijn ogen een kleine moeite is. Ik geloof wel dat het een gedoe is met die flessen enzo, maar het is niet je hele zwangerschap dus dat scheelt. Mijn zus zei laatst, dat als ze een tweede krijgt ze er zeker wel aan mee gaat doen nu ze ziet hoe lastig het zwanger worden bij ons gaat.

9. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Yesss, morgen mag mama naar deventer! En dan daar verder uitrusten en aansterken. Ze moet het heel erg rustig aan doen.
    Over 3 maanden moet ze weer naar zwolle en dan worden er coins via de lies in haar hoofd geplaatst om de andere 3 aneurysma's te sluiten!
    Pffff, wat een opluchting........ We waren toch wel heel bang dat ze meteen weer een operatie moest ondergaan!

Dus vandaag ben ik blij, blij, blij.......

10. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    butterfly--> heel veel succes vrijdag!!! en op naar het roze wolkje.

tamren--> wauw dat is goed nieuws over je moeder!! maar wel vervelend dat je moeder zich schaamt voor der haar maar denk dat dat vooral vrouweneigenschap is heeft mijn moeder ook al last van.

beginneling--> oei kneuzingen is niet fijn dat zal toch echt rustig aan doen worden dan.

danip--> best lastig hoor als je dan niet zwanger mag raken op dit moment... hoop dat die dyclofinac werkt en dat het snel over gaat en je niet aan de morfine hoeft.

nou wij zijn vandaag helemaal blij geworden!! we hebben vandaag te horen gekregen dat het zo goed met me moeder gaat dat ze vrijdag naar huis mag :D we zijn er natuurlijk heel erg blij mee alleen wel jammer want ze is woensdag jarig en word 50!! en zou eigenlijk een dagje naar huis mogen voor der verjaardag maarja als ze vrijdag naar huis kan is het natuurlijk nog beter :d we zijn echt zo blij dat het zo goed gaat

nou dit was bij mij het enige positieve verder gelukkig niets negatiefs.

11. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Wat een goed nieuws...... Dan moeten jullie het vrijdag maar dubbel vieren, toch? Welkom thuis en SARAH!
    Ik ben superblij voor jullie.

Mijn ma denkt dat ze nu ook zo naar huis mag, maar dat houden we voorlopig nog wel even tegen....
    Ik ga nu naar Zwolle, want mama wil dat ik met haar meega in de ambulance!
    Blij, blij, blij.....

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    tamren--> goed gaat het allemaal he!!
    ik moet wel eerlijk zeggen ik vind het zooooo snel gaan had dit nooit verwacht en ook met jou moeder zal het ook wel snel gaan hoor want zodra ze therapy krijgt dan word ze zo ontslagen uit het ziekenhuis.
    mijn moeder moest opnieuw kracht opbouwen met lopen maar veel lopen kan ze niet hoor misschien maximaal 5 min. en ze gaan der nu leren trap lopen voor vrijdag want dan kan ze thuis de trap op om te douchen.
    dus zodra jou moeder dit ook allemaal kan zal ze snel weer thuis komen.
    wel lief dat je moeder je mee wou hebben in de ambulance!!
    is alles verder goed gegaan???

oei... butterfly sorry je vroeg wie er mee zal doen aan moeders voor moeders ofzoiets... wat houd dat in??? heb er wel voorbij over horen komen maar weet niet precies wat het in houd en wat ze doen.

13. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Ja alles is verder goed gegaan hoor, maar ik vind het ook allemaal veel te snel gaan. Ik zal ook nog wel aangeven dat mijn moeder alleen woont en dus niet zomaar naar huis kan.
    De verpleegster zei: Ze heeft toch telefoon??? :x:x:x Ik kan daar zo kwaad om worden. Ze denken dat als ze weer iets zou krijgen dat ze dan zomaar kan bellen, nou dat werkt dus niet....
    Ze is ook snel uitgeput, maar ze heeft haar kracht nog wel. Moet alleen weer conditie opbouwen.
    Voorlopig ligt ze nog in bed en mag ze alleen naar het toilet lopen.... 10 meter. En dat is het.
    We gaan straks weer naar haar toe, ik heb een paar leuek petten en haarbanden gekocht en we hebben al een afspraak dat zo gauw als het kan, haar haar wordt geknipt. Ze wil nu een pittig kort grijs kapsel.;)
    Het gaat dus verder echt heel goed met haar....

14. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @ikkuh
    Moeders voor Moeders zamelt urine in van pril zwangere vrouwen in Nederland. Uit deze urine wint MSD het hCG-hormoon. Van dit hormoon worden geneesmiddelen gemaakt die een rol spelen in het behandelen van vruchtbaarheidsproblemen. Zwangere vrouwen kunnen op deze manier dus stellen met vruchtbaarheidsproblemen helpen.
    Hier wordt pregnyl van gemaakt

@hier
    Vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest en mijn eitje was 21mm. Vanavond pregnyl spuiten en vrijdag inseminatie.

15. danip

danip Niet meer actief

Hey!

Hoe is het hier? Nog nieuws over de moeders? En hoe staat het met de verwondingen? Weer wat opgeknapt? Lig zelf nog wel plat, maar het gaat elke dag iets beter. Ik kan kleine stukjes lopen in huis.

Ik ga zeker meedoen met moeders voor moeders als ik zwanger zou zijn. Aangezien er een tekort aan Pregnyl is, wil ik heel graag mijn steentje bijdragen.

Ik ben aan het temperaturen, maar mijn eisprong is nog niet geweest. Ik heb in overleg met het zh geen diclofenac genomen, en ook geen ibuprofen. Ik doe het nu maar met paracetamol. Ik wist namelijk niet of ik misschien al een eisprong had gehad, of misschien nog niet maar dat er wel een bevruchting plaats zou vinden. Dus wil ik het risico niet nemen. Dus ik heb deze ronde niet afgebroken :D Lekker eigenwijs...

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    884
    113
    Beginneling, hoe is het nu met je nek?
    Heb je nog erg veel last van spierpijn en de kneuzingen gehad na je val?
    Jij mag bijna testen he, wat ontzettend spannend!
    Heb je er al een gevoel over, of durf je eigenlijk nergens op te hopen?

Ikkuh, nog gefeliciteerd met je moeder!
    Mag ze morgen al vroeg naar huis of is dat nog niet duidelijk?

Tamren, fijn dat jouw moeder nu wat dichterbij ligt.
    Weten jullie al hoelang ze nog ongeveer moet blijven?
    Kan me voorstellen dat je opgelucht was dat ze voor nu even niet geopereerd hoeft te worden!

Dani, wat fijn dat het ietsje beter gaat!
    Petje af dat je toch gewoon doorgaat met de behandeling, ondanks alle pijn.
    Als je iets zo ontzettend graag wilt dan heb je er alles voor over he, ik ken het gevoel...

Butterfly, nog 1 dagje!!!
    Ben je al op van de zenuwen of valt het mee?
    Ik wil je even heeeel veel succes wensen voor morgen!

Engeltje, waar ben je?
    Je bent jarig geweest vorige week he, nog gefeliciteerd meis!
    Heb je er nog iets aan gedaan?
    Nog effies en het is 9 februari, spannend!
    Balen dat je dan niet meteen kunt beginnen, maar dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat en is alles een beetje concreet!

Hier gaat alles zijn gangetje, heb geen bijzonderheden te melden.
    Heel saai, maar dat is ook weleens lekker hihi! ;)
    Ik zal het lijstje er weer even bijhalen, moet mijn NOD aanpassen want ben gisteren ongesteld geworden.
    Kon ook niet anders, want mijn eisprong was op de dag van vriendlief's operatie!

NOD
    Januari
    14-01 Babbel81 (10)
    14-01 Danip
    17-01 ikkuh1985
    20-01 Engeltje
    23-01 Tamren
    31-01 Beginneling24

Februari
    13-02 Butterfly22 (17)
    26-02 Doortje25

Afspraken
    09-02 Engeltje, uitgebreide afspraak met Gyn over ICSI
    23-03 Doortje nieuwe echo en zaadonderzoek
    04-04 Uitslagen onderzoeken vriend en opnieuw horen wat we verder gaan doen

17. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Hoi,
    Zoals het er nu uitziet mag mijn moeder maandag al naar huis, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens:x. Dus morgen gesprek met maatschappelijk werkster en ook nog met de neuroloog....

Ik kom van de week weer ff bijlezen want ben een heel stuk kwijt....:)

18. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    danip--> haha zeker eigenwijs he maar zou ik ook gedaan hebben hoor!!! dus ik geef je gelijk.

butterfly--> aha ok nou als het dan dus zo ver mag komen een zwangerschap sta ik eerste rang om mee te doen aan moeders voor moeders!!
    heel veel succes morgen!!! en op naar het roze wolkje!!!

tamren--> oei dat is wel erg snel hoor als je moeder maandag al naar huis mag... vraag zowiezo nog ff voor een hersenscan om te kijken hoe het er nu uit ziet heeft mijn tante ook gevraagd voor me moeder en dat hebben ze toen ook gedaan. dat geeft dan zowiezo ook wel een beetje een geruststelling.

doortje--> jammer van je ongi had het je gegunt!!

bedankt voor de felicitaties ik heb gevraagd in het ziekenhuis of ze slingers en ballonnen (die ik meegenomen had) wouden ophangen voor me moeder en dat heeft de nachtdienst gedaan dus hardstikke leuk!! dan kon ze zich toch een beetje jarig voelen.
    mijn moeder is dus vandaag naar huis gekomen:D
    ze is wel heeeeel erg bang en heeft vandaag dus ook niet geslapen meer (ze ze zegt het niet maar denk dat dat de angst is dat het misschien in der slaap gebeurd?) we hebben nu een deel van ons logeerbed in de huiskamer gezet bij me ouders dus dan hoeft ze niet de trap op.

19. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Ja wij vinden het ook zeker niet fijn. Maar het bed is nodig en met mijn ma gaat het dus naar omstandigheden goed. Ik ben er nog absoluut niet gerust op! :( Maar we zullen het morgen wel zien. En anders komt ze hier wel een poosje wonen en zet ik ook maar een bed in de kamer..... Mijn moeder is ook alleen, dus dat zit me ook niet lekker! Maar genoeg over ons nu even over jullie......

Gefeliciteerd nog met je moeder en leuk dat jullie haar kamer hebben versierd... En fijn maar ook superspannend dat ze thuis is....

@Danip: Wij hebben dat ook hoor, mijn mannetje moet eigenlijk antibiotica voor zijn elleboog, maar hij wil dat niet ivm met kwaliteit van zijn zaad....:)

Als ik ooit zwanger mag worden dan ga ik zeker meedoen met MvM, want wij heben het nu nodig en er zullen genoeg vrouwen zijn die het nog nodig hebben...

20. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Danip; Ik ga zo zeker meedoen aan moeders voor moeders. Heb zelf pregnyl gespoten, en ben blij dat anderen dit voor ons doen! Dus als dit het minste is.. doe ik het zeker!!
    Mooi dat het al iets beter gaat met je rug!! Nog wel kalum an doen hoor!!

@ Ikkuh; Gefeliciteerd met je moeder!! Fijn dat ze weer thuis is!!

@ Butterfly; Heel veel succes vandaag!! Duim voor je!!

@ Tamren; Heel veel sterkte met je moeder. Fijn dat ze vooruit gaat, maar nooit meteen akkoord gaan als ze haar uit het zkhuis willen ontslaan. Gewoon wat van zeggen!!

@ Doortje; Hier gaat het steeds beter.. Met de kneuzing valt het volgens mij wel mee.. Ben vandaag weer aan het werk gegaan, de hele dag thuis zitten is ook niets voor mij. Maar goed, met bepaalde bewegingen voel ik mijn nek nog wel, dus nog wel ff rustig aandoen..!! Benen zijn nu ook mooi bont en blauw!! Maar goed, dat trekt ook wel weer weg!!

Ja, idd, dinsdag mag ik testen. Wil ook niet eerder testen, maar ga maandag voor de zekerheid wat halen.. Ons gevoel; we zeiden gisteren tegen elkaar. We hebben er geen gevoel over.. Tis echt 50% kans. Tis opzich wel raar, want eerder hadden we er een goed of een slecht gevoel bij.. Nu is het gewoon dom afwachten. We hopen natuurlijk op roze nieuws!! Echte klachten heb ik ook ni, anders heb ik altijd gigantisch zere (.)(.), maar daar heb ik nu ni echt last van.. Mijn zussen hadden ook altijd nergens last van..!! Dus het kan alle kanten opgaan!!

Van het weekend gaan we alleen maar leuke dingen doen, dus dat scheelt alweer!! Zaterdag gaan we naar de vrienden van amstel, ben ik nog nooit eerder geweest, maar het gaat vast gezellig worden!!

Volgens mij heb ik ze nu allemaal gehad..!! Ga nog maar 'ns ff aan het werk!!

xxx

Deel Deze Pagina