Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Hey dames,
    Ik heb vanmorgen mijn eerste inseminatie gehad. Was wel aardig te doen. Alleen had ik iemand anders dan normaal. Dat was wel even een flinke domper. Ze was een stuk minder leuk. Met die andere arts had ik afgesproken dat ik de eerste 3 behandelingen zonder hormonen moest doen omdat wij beide niks mankeren en dan de andere 3 met hormonen. De arts die ik vanmorgen had zei dat ik de volgende cyclus clomid moet slikken om zo mijn kansen te vergroten. Dat kwam even rauw op mijn dak vallen,want ikzelf heb gewoon liever de volgende 2 ook gewoon nog even zonder. Dus ik wil zowieso volgende die andere arts nog even spreken wat nou precies de bedoeling is.

Wat zouden jullie doen?

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Beginneling, knap dat je kan wachten!
    Duim voor je!

Butterfly, is die andere arts je vaste arts?
    Dan moet je je gewoon aan die afspraak vasthouden.
    Deze arts kan wel wat anders zeggen, maar jij hebt nu eenmaal iets met jouw eigen arts afgesproken, dus maak je je daar maar niet druk om hoor.
    Wel spannend hoor, hopelijk is het gewoon deze ronde al raak!

3. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @doortje
    Dat zei ik ook tegen haar zegt ze: Reken er maar niet te hard op.
    ipv dat ze zegt: dat zou mooi zijn maar probeer er niet te veel op vast te pinnen. Nee gelijk zo bot en demotiverend.
    Die andere arts is ook een fertiliteits arts en die heb ik eigenlijk met alle cyclus echo's gehad. Die is echt super fijn, maar denk dat ik gewoon van de week even bel en naar haar vraag en kijken wat zij zegt.
    Wie van jullie moet ook nu al clomid slikken?

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Beginneling: Thnx, ik heb vanmiddag gesprek gehad met de neuroloog, mijn ma mag pas naar huis als er iedere ochtend thuiszorg is..... En verder blijft ze streng onder controle, iedere maand...
    Enne ik duim voor je..... Ik hoop op roze nieuws...

@Butterfly:Jammer dat je een andere arts had, ik kan daar ook zo van balen, wij hebben er ook 3. Maar nu zijn er de 2 spannende wacht weken... Succes met wachten...... Ik duim voor je!

@Danip: Doe je het wel rustig aan... Beterschap nog met je rug!

@Ikkuh: Hoe gaat het nu met je? En hoe gaat het met je ma?

5. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    butterfly--> dat is echt balen als je ineens een andere arts krijgt... ik zou denk ik ook wat je zegt zowiezo je eigen arts aanspreken erover en kijken wat die zegt.

beginneling--> spannend dinsdag!!! gelukkig heb je een leuk weekend dan gaat de tijd wat sneller

tamren--> met mijn moeder gaat het echt een stuk beter nu ze heeft veel last van der rug van het liggen maar dat is alles de eerste nacht hebben ze zelfs het ziekenuis gebeld omdat ze zo`n pijn heeft.
    ze mocht ook zo snel het ziekenhuis uit omdat ze zelf al aangegeven had dat ze genoeg verzorging thuis zou hebben, anders mocht ze nog niet.

je moet er zeker voor zorgen dat je moeder in ieder geval hulp thuis krijgt want alleen red ze het misschien niet.

nou met mij gaat het nu allemaal zijn gangetje denk dat bij mij nu alle spanningen van afgelopen maanden eruit komt zetten want ik lig ziek op bed met bijna 40 graden koorts...
    vandaag nog wel gewerkt gewoon, en nu aan het testen hoe lief me vriend is als ik ziek ben haha we gaan bijna 9 jaar met elkaar en ik ben nog nooit ziek geweest dussss de ultieme test haha

6. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Maandagochtend hebben we gesprek met thuiszorg... Dus dat komt goed. Daarna hebben we gesprek met een maatschappelijk werker en daarna mag mama naar huis... Voorlopig gaan we om en om naar haar toe en ik ga elke avond naar haar toe om te koken... En dan eten we met zijn allen bij haar! Mijn ma heeft een zere kont, van het in bed liggen, ze heeft vandaag zo'n ring gekregen om op te zitten...

Enne... Laat jij je maar lekker verwennen, 40 graden is best hoog, poeh! Beterschap.

7. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    wel prettig dat jullie het onderling zo goed kunnen regelen,
    en heel gezellig om dan met zijn allen te eten.
    jah die bedden liggen niet echt lekker ze komen er krampachtiger uit dan in bijna

8. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Ik snap er even helemaal niks meer van.
    Ik heb nu sinds de iui steeds een drukkend gevoel in mijn onderbuik en nu wilde ik dit even opzoeken op internet. Nu lees ik dat veel dames in de miljoen zaadjes teruggeplaatst hebben gekregen. Die vrouw die ik had zei dat wij 200 goede zaadjes hadden waarvan 90% beweegelijk en ze zei dat dat goed was. Heb ik hier nu iets verkeerds aan begrepen:(

En een vriendin van mij heeft pco en die is begonnen met clomid 50mg en dat is uiteindelijk opgehoogd naar 150mg.
    Waarom moet ik dan de volgende keer gelijk al met 100mg starten terwijl er verder niks mis is met mijn cyclus of eitjes?
    Ben even helemaal van slag.

Ik bel morgen zowieso nog even naar het ziekenhuis om alles na te vragen, maar misschien weet 1 van jullie ook misschien al een antwoord te geven.

@beginneling
    Hoe voel je je?

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Tamren; Heel veel sterkte met je moeder! Denk je ook aan jezelf??

@Ikkuh; Lekker uitzieken meid!!

@ Butterfly; Hoe ik me voel? Verdrietig! Ben vanmi ongi geworden. Ik voelde gisteravond al een keer een kramp dat ik dacht, oei..!! Maar verder was er niets te zien.. Maar goed, we gaan vol goede moed naar de volgende ronde! Morgen maar weer ff bellen voor een nieuwe afspraak!!

Vrienden van amstel was super gaaf en mooi!! We hebben er erg van genoten, even alles vergeten en gewoon lekker genieten!!

xxx

10. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @beginneling
    O dat is balen meid. Heel veel succes in de volgende ronde.

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    butterfly--> ik zou echt niet weten wat de reden ervan zou zijn misschien dat ze voor safe willen gaan? voor het geval dat?
    hoop dat je het morgen weet wat de reden is!

beginneling--> heerlijk he ff eruit hoef je even niet meer te denken aan alles... gelukkig was het leuk amstel live.
    jammer dat je ongi bent geworden echt balen!!! had het echt voor je gehoopt... ik kom je gezelschap houden ben gisteren ook ongi geworden bah vreselijk is dat.

danip--> hoe gaat het nu met je? voel je je al wat beter? en heb je je ei nog gevonden met tempen?

tamren--> vandaag is je moeder thuis gekomen toch? hoe gaat het thuis??? ik hoop dat het goed gaat.

en hoe gaat het verder met iedereen?

12. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Hoi meiden ik ben al even niet geweest :(

Butterfly wat balen dat jeniet zo'n aardige arts heb! En dat het niet helemaal duidelijk is. Morgen gewoon even het zh bellen!
    Je gaat jezelf nu alleen maar gek maken met internet of andere verhalen.

Hier niks nieuws. Morgen beginnen met ovu testen. You never know.
    Volgende weer naar de gyn. Afwachten dus.

Doortje ik heb je een pb terug gestuurd.

Ikkuh, hoe gaat het met jou?

Sorry ik heb niet alles teruggelezen.

13. danip

danip Niet meer actief

@ Doortje: Ja ik wilde per se doorzetten haha. Ik wil echt niet halverwege een cyclus clomid zomaar opgeven. Volgens mij verklaart de huisarts me voor gek, maar ik ben blij dat deze maand niet zomaar voorbij gaat. Ook al is het klussen nu niet echt handig ;)

@ Tamren: jullie zijn dus even eigenwijs haha. Ik snap het heel goed hoor! Hoe is het met je moeder?

@ Beginneling: dat heb ik dus inderdaad ook met mvm. Ik gebruik het nu, en zou het super vinden als ik op mijn beurt straks weer een stel kan helpen. Zie dat je al niet meer hoeft te testen :( Wat rot zeg! Ook al had je dit keer niet een voorgevoel, het is toch altijd een klap in je gezicht als je dan toch weer ongesteld wordt. Ik voel me ook altijd ontzettend klote, dus ik weet hoe je je voelt. Het gaat dan misschien via een omweg, maar als je op een gegeven moment een test hebt met 2 supermooie roze strepen, dan is alles weer goed! Ik ga voor je duimen dat die roze test heel snel komt!

@ Butterfly: Wat jammer dat je nu een minder leuke gyn had tijdens de inseminatie! Kan me voorstellen dat je liever geen clomid slikt als het niet nodig is. Het mooiste is natuurlijk in een natuurlijke cyclus. Ik slik nu ook clomid, maar heb wel echt last van bijwerkingen. (niet dat dat bij iedereen zo is, want de meesten hebben weinig last)

@ Ikkuh: ben je al weer wat beter? 40 graden is behoorlijk koorts! Hoop dat je snel weer opknapt. Soms heb je dat, dat na alle stress je lichaam in een rust komt en je dan ineens van alles krijgt. En is je vriend lief voor je? :D

Mijn rug gaat iets beter, maar ik kan nog steeds niet veel. Ik kan mezelf nog niet eens douchen dus moet mijn man me elke dag wassen. Vind het zo lief, het maakt hem allemaal niks uit. Hij werkt in de zorg met verstandelijk gehandicapten, en douched elke dag mensen, maar vind het zo lief en mooi om te zien hoe zorgzaam hij is. 'S ochtends (hij werkt veel 's avonds) gaat hij er om 8 uur uit, gaat dan een uur lopen met de hond, maakt dan koffie en ontbijt voor mij, maakt alles hier schoon en dan mij wassen. Op zulke momenten als ik hem dan zo bezig zie, dan smelt ik helemaal :) zoetsappig he! (haha) Ben gewoon zo blij met mijn man!

Ik heb volgens fertilityfriend dit keer op dag 16 mijn eisprong gehad! En volgens mij heb ik hem ook gevoeld. Vind alleen mijn temperatuurkaartje niet echt heel duidelijk. Jullie wel? Zie link:

2c46c2 Ovulation Charts

14. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Het gaat goed. Mijn ma heeft heerlijk geslapen en vandaag is mijn nichtje jarig! Dus weer genoeg drukte.... En ze voelt zich thuis een stuk fijner als in het ziekenhuis. Gelukkig!

@Danip: Lekker eigenwijs weet is niet, maar ik zag het niet zitten om ook nog steeds naar de ferti poli tegaan terwijl mijn ma in het ziekenhuis ligt/lag! En met mijn moeder gaat het goed!

Verder moet ik alles weer ff bijlezen dus later meer!

15. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @tamren
    gefeliciteerd met je nichtje.

@hier
    Ik heb gister naar het zh gebeld. Als ik me er niet prettig bij voel om de volgende ronde al clomid te gebruiken dan hoef ik het ook niet. En wat de zwemmers betreft ze bekijken het onder een glaasje met schaling ofzoiets en ze bekijken tot 200 en bij ons is er 90% bewegelijk. Ze zei dat dat erg goed goed was en dat we eigenlijk niet beter zouden kunnen hebben. Dus ik heb nu wat meer rust nu alles weer duidelijk is.

Waar blijft de ooievaar in dit topic???:p

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    @ Beginneling, wat ontzettend balen zeg... :(
    Maar vol goede moed doorgaan hoor!

@ Tamren, wat fijn dat je moeder zich nog beter voelt nu ze thuis is!

@ Dani, wat een lieve man heb je zeg!
    Heerlijk zo zorgzaam, daar kunnen veel mannen nog wat van leren haha!

@ Butterfly, fijn dat je nu weet dat je een eventuele volgende ronde niet aan de clomid hoeft! Maar hopelijk is het nu gewoon raak! :)

@ All, We konden vandaag bellen voor een afspraak voor het startgesprek en de info-avond over IVF/ICSI. We hebben 6 april het startgesprek, dat is op mijn verjaardag haha! Hoe toevallig, zou het wat betekenen? ;) 12 april hebben we de info-avond. Ik heb ff uitgerekend dat, als ik van een cyclus van 31 dagen uitga, ik 29 april mag beginnen! :) Kan niet wachten, het klinkt nog zooo ver weg, maar hopelijk gaat de tijd een beetje snel!

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Nog ff een ego-berichtje om mijn hart te luchten...

Kreeg zaterdag plompverloren te horen dat een goede vriendin van mijn (voorheen beste) vriendin 14 weken zwanger is. De vorige keer dat ik haar sprak wist ze het al, snap niet dat ze het niet gezegd heeft... :( Kwam hard aan, dit is nr. 16 in onze omgeving!!! En zij zit nog op school en hij heeft geen vaste baan, dan vraag ik me soms echt af waarom zij wel en waarom wij niet, ik weet dat het triest is maar het doet soms zo'n pijn! Kon ook niet blij reageren, maar dat begreep mijn vriendin wel. Zij is zelf ook hoogzwanger en kan er met iedereen gezellig over praten, behalve met mij. Ze durft niet goed en dat snap ik wel want ik vind het soms ook moeilijk, maar ik vind het wel jammer want voor mijn gevoel worden we steeds afstandelijker en dat is toch zonde van onze vriendschap.

Kreeg van haar vriend ook nog de opmerking 'Als je lichaam eraan toe is, dan gebeurt het echt wel!' :$ Kon met moeite vriendelijk reageren, ik weet wel dat het niet zo bedoeld wordt, maar het kwam er wel lullig eruit!

Zo heb mijn hart weer even gelucht, sorry voor mijn zeurbericht! :)

18. danip

danip Niet meer actief

Heel begrijpelijk meid! Dat is ook een bericht waar je niet blij van wordt. Iedereen lijkt zwanger te worden, en er niks voor te hoeven doen. Terwijl jij het zo graag wilt, er zo klaar voor bent, en dan lukt het niet. Dat is gewoon heel erg! Datgene dat jij zo graag wilt, waar je zo veel voor over hebt. En dan is het bij de ene na de ander zo maar raak.

Misschien heeft ze het je de vorige keer niet durven vertellen? Dat kan ook natuurlijk, dat ze niet wist hoe ze het moest zeggen. Probeer wel, zo ver dat gaat, je andere vriendschap niet te laten verwateren. Ook al is het soms moeilijk de verhalen over je vriendin's zwangerschap te horen. Ik had altijd zoiets bij mijn beste vriendin toen ze zwanger was, dat ik als ik haar zag of sprak dat ik dan eerst vroeg hoe het met haar zwangerschap ging, daar even over sprak en dan over andere dingen met haar praatte. Dan kon ik me van te voren voorbereiden op het blije zwanger gesprek, en kon ik er echt beter tegen. Uiteindelijk had ik er bij haar zelfs helemaal geen moeite meer mee.

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Dani, je verwoord precies hoe ik me voel inderdaad...

Over die zwangerschap van mijn vriendin; ik heb er soms wel moeite mee, maar ben altijd heel geïnteresseerd en laat ook absoluut niet blijken dat het me moeite kost. Zij lijkt er zelf alleen moeite mee te hebben om er met mij over te praten, ze wil me vast niet kwetsen, maar ik vind dat ze er juist gewoon met mij over moet kunnen praten, als beste vriendin. Moet ook zeggen, dat het me reuze meevalt, de eerste 10 weken heb ik haar ontweken, maar toen bij mij de ergste klap voorbij was, vond ik het zelfs weer leuk! Behalve dan wanneer ik op hyves lees dat ze gezellig over baby's en zwangerschappen gaat kletsen met een mede-zwangere die die avond langs komt. Dat kwetst, ooit hoopten we namelijk dat wij saampjes zwanger zouden zijn... :(

Maarja, ik kan en mag niet verwachten dat zij met mij rekening moet houden in wat ze op haar hyves zet. Ik moet er zelf mee dealen, dus ben blij dat ik hier wel mijn hart kan luchten! :)

20. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Gewoon lekker zeiken Doortje..... Hier mag het gewoon! En ik kan het me ook dondersgoed voorstellen!

En die antwoorden die die vriend dan geeft, pff ....:x
    Maar er zijn een heleboel mensen die niet begrijpen hoe het voelt of hoe het is! En ik probeer dan maar te denken: Ach ze weten niet beter! En van sommige mensen kun je het wel hebben en van sommige ZEKER niet....

Dus lucht je hart en zeik maar raak.....;)

Knuffel

Deel Deze Pagina