Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Het is soms ook heel moeilijk om ermee om te gaan. Ik herken wel wat je zegt over het zelf willen dealen met het probleem. En dat anderen gewoon moeten kunnen doen wat ze willen (op hyves enzo) Dat heb ik ook wel. Ik vind het soms heel rot om dingen te lezen van zwangeren, zoals een vriendin die nu zwanger is bijna elke dag wel iets post over de zwangerschap/baby/kinderkamer. Daar kan ik soms niet tegen, vooral als het een regen van babyberichtjes op hyves is. Maar dan denk ik ook aan de andere kant, dat als ik zwanger zou zijn, hetzelfde zou doen. En dat ook de hele wereld zich niet aan mij kan aanpassen. Dat is gewoon zo. Maar dat betekend niet dat het makkelijk te accepteren is.

Ik kreeg gisteren ook zo'n leuke opmerking van de arbodienst. Een vrouw belde mij over mijn ziek zijn. Ze vroeg wat ik had, en ook of ik een partner had, en kinderen. Dus ik zei nee. Zegt ze: dat is maar beter ook, anders moest je daar nu ook voor zorgen. Ja en bedankt! Maar goed, zo'n vrouw bedoelt het ook niet zo, en ze kan het ook niet weten, maar dat zijn best rare uitspraken denk ik dan. Net als die vriend van je vriendin. Wat een onzin zeg!

Heerlijk is dat he! Dat je hier gewoon je hart kunt luchten en iedereen je echt begrijpt. Ik zeg hier dingen die niemand anders weten, omdat ze het toch niet snappen. Ik ben ook heel blij dat wij elkaar zo goed begrijpen en je dus alles kunt zeggen. Dus "zeur" maar lekker hoor, daar hebben we allemaal wel eens behoefte aan! Dat had ik toen ik vorige ronde ongesteld werd. Ik had echt even iemand nodig die me begreep, en daar zijn jullie! Dat helpt echt enorm!

2. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Zo voel ik het ook Danip!
    Ik had het van de week, ik schrijf en lees ook mee op een ander topic, en daar zijn er ineens 3 zwanger! Dat is leuk, maar ook doet het pijn. Waarom zij wel, meteen na de 1e IUI, en wij niet!

Hier mag je gewoon lekker zeuren en er is niemand die je veroordeelt! Gewoon heerlijk. Hier begrijp je elkaar, mensen die wel "gewoon" zwanger worden begrijpen osn toch niet!

3. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey meiden,

danip--> gelukkig dat het ietsjes beter gaat met je. en wat fijn zo`n vriend die je dan ook echt kan verzorgen en ook weet wat ie doet.
    ik vind dat wat die arbo gezegd heb tegen je over kinderen wel heel erg hoor vind dat echt niet kunnen en mogen.

met mij gaat het alweer beter ben nog heel veel aan het hoesten en zodra ik wil slapen en ga liggen word het zo erg dat ik bijna geen adem meer krijg... maarja gaat vanzelf wel weer over. en me vriend is echt heel lief als ik ziek ben hij maakt de hele dag thee voor me en zorgt dat ik een deken heb en door de koorts deed me hele rug pijn en toen heeft ie gemasseerd dus jah hij is de test goed doorgekomen haha.

ik zie het ook niet zo goed van je eisprong want je temp is wel meer op die temphoogte geweest dus ik zou het echt niet weten mijne staat er helaas niet meer op maar die was wel heel duidelijk vond ik.

tamren--> gelukkig maar dat je moeder zich thuis prettiger voelt

butterfly--> nou als het niet moet van het zh om clomid te gebruiken dan zou ik het ook niet doen als jij het niet nodig vind.
    wat de ooievaar betreft jah die mag wel gauw komen een keer maar denk dat ie zijn navigatiesysteem nog moet binnenkrijgen :D

doortje--> hoop voor je dat je 6 april dan leuk nieuws te horen gaat krijgen en dat het dan snel mag beginnen voor je!!
    en wat een k*t opmerking van die vriend kan me echt voorstellen dat je pissig bent.
    maar weet precies hoe het voelt dat ze het niet echt helemaal in orde nog heeft der leventje en wel al zwanger is het is echt oneerlijk verdeeld gewoon.
    dat meisje die ik ken die zwanger is nadat ze net 3 weken met der vriend ging ofzo heeft precies hetzelfde misschien nog erger zelfs woont bij der ouders heeft geen werk heeft amper geld en het meest verdrietige van alles ze heeft het nog uitgemaakt met der vriend ook!!! vind dat zo erg voor die jongen.
    dus ik weet precies hoe het voelt want jij die alles voor elkaar heb en eigenlijk voorbereid en wel klaar bent die moet er extra moeite voor doen.

ik heb even een vraagje aan onze hondenliefhebbers...
    m'n pup heeft maandag der 2de inenting gehad en nu sinds even na die inenting is ze zo vraamd aan het doen ze valt iedere keer om met der achterpoten alsof ze geen kracht heeft.
    nu is het gisteren erger geworden zo dat ze zelfs met der hoofd heen en weer beweegt als ze zit is het net of ze parkinson heeft ofzo.
    nu ben ik gisteravond naar de dierenarts terug geweest en die heeft der nagekeken en kon niks zien/voelen/vinden hij gaf aan het enige wat ie dan zou kunnen bedenken is eventueel een allergische reactie op die inenting dus heeft ie der een prikje gegeven maar dat heeft ook niet geholpen vandaag was het net zo erg weer. maar het gekke is dat als ik bijv. thuis kom dat ze dan weer wel heel enthousiast aan komt rennen en dan zie je weer niets aan der het is meer als ze rustig aan loopt dan wiebelt ze een en weer net of ze dronken is ofzo.
    kennen jullie dit toevallig? ik wil zowiezo als het morgenavond nog steeds zo is misschien weer naar de dierenarts toe.

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: Jee wat eng met jullie pup! Ik weet het niet hoor! Mijn honden hebben weleens een paar slechte dagen na een inenting. Maar wat jij beschrijft hebben ze nog noiit gehad! Misschien dat de DA een spier of een zenuw heeft geraakt?
    Gewoon weer teruggaan naar de DA als je het niet vertrouwd.... Waren de ouders wel gezond?

Gelukkig dat je je weer wat beter voelt en wat hebben we toch lieve mannetjes:)

Enne spannende tijden voor jullie? Ik zag in je onderschrift staan dat je misschien ICSI gaat doen?

@Doortje: Succes 6 april!

5. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ All; Hier even snel een berichtje van mij.. Lees vanavond wel even bij! We zijn behoorlijke kletskoppen!! hihi!!

Vanmo weer naar het zkhuis geweest. Ei was 12 mm, dus we moeten zaterdag weer heen. Dan ws maandag insemineren..!! De arts vertelde dat manlief toch nog een x een potje moet inleveren om het zaad nog 'ns te checken! Na aanleiding daarvan gaan ze kijken of we niet meteen voor de ivf moeten..
    Gatver, dat wil ik helemaal niet, want dan heb je maar 3 kansen! Ben een beetje in de war ofzo..!!

Liefs mij

6. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Beginneling: Jeetje wat een rotnieuws... Ik hoop voor jullie dat de kwaliteit een beetje beter wordt!

@Ikkuh: Hoe is het met jullie pup?

7. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @ikkuh
    Ik heb ook geen ervaring met de klachten die jouw pup heeft sorry. Ik hoop dat het snel over is.

@tamren en beginneling
    Hadden jullie ook een hele opgezette onderbuik na de inseminatie?

8. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @butterfly: ja ik had ook een aardig opgezette buik na de inseminatie!

9. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    tamren--> dat hadden ze in januari toen we geweest waren dat als het mogelijk is we voor icsi zullen gaan dat was het eerste waar ze aan dacht maar dat ligt aan het zaad en de overleving ervan ofzo en anders... snel maar duidelijk onderzocht en dan zullen we nooit kinderen krijgen???? ik weet het niet of er nog andere oplossingen verder zijn ofzo maar ze gaf zowiezo aan dat ivf zowiezo al niet gaat lukken. maar ach we wachten het allemaal maar af.

beginneling--> spannend word het!! ik hoop dat het beter gaat worden voor jullie en jah 3 keer ivf maar is echt weinig he dus ik hoop voor jullie dat het snel raak is en dat jullie zowiezo dan geen 3 keer nodig hebben.

tamren--> hoe zit dat eigenlijk met iui? want dat heb jij toch zit daar ook een maximum aan?

en weet iemand hoe dat zit met icsi? zit daar ook de max. van 3 aan?

butterfly--> spannend word het hoor!! ik hoop het heel erg voor je dan kan je toch nog met je zusje samen zwanger zijn!! voel je al iets?

nou met me pup gaat het alweer wat beter nog wel een beetje dat ze het doet maar wel een stuk minder dan voorheen dus we wachten het verder nog ff af.

10. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @ikkuh
    Volgens mij is iui zowieso 6 keer
    en icsi en ivf zijn samen 3 pogingen, b.v. 2x ivf en 1 x icsi.
    Verder voel ik niet echt iets. Wil mezelf ook niet gek maken. hoop dat het snel volgende week vrijdag is;)

Wel fijn dat het beter gaat met je pup. Maar hou het nog wek even in de gaten.

11. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Ikkuh: We zouden nu 3 keer IUI krijgen... En dan verder kijken. Maar ik lees ook bij een heleboel meiden dat ze er 6 krijgen. Verder weet ik het niet!
    Ik weet ook niet van IVF hoeveel je er krijgt! Wat ik weet is dat er maar 1 IVF behandeling wordt vergoed! Maar dat weet ik niet zeker.
    Gelukkig gaat het iets beter met jullie pup!
    Verder wil ik jullie veel succes wensen met alle uitslagen en ik hoop het beste voor jullie....
    Knuffel...

12. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    @tamren
    wat het aantal iui's betreft ligt het er volgens mij aan of je arts vindt dat je er baat bij hebt. Maar volgens mij krijg je zowieso 6 behandelingen vergoed. Bij ons kunnen ze geen oorzaak vinden dus krijg ik 2 of 3 behandelingen zonder hormonen en 3 of 4 met. (om even als voorbeeld te noemen)
    En ivf/icsi wordt voor zover ik weet 3 keer vergoed( er is wel sprake van geweest dat het kabinet vanaf dit jaar geloof ik nog maar 1ivf/icsi behandeling wilde vergoeden, maar dat is volgens mij van de baan)
    Ik weet het ook niet 100% zeker, anders kun je altijd nog even met je zorgverzekeraar bellen om het na te vragen.

13. danip

danip Niet meer actief

Via de zorgverzekering basis worden er 6 iui's vergoed. Dus dat zou gewoon moeten mogen, al denk ik dat elk ziekenhuis zijn eigen dingen hanteerd, en ze bv denken dat na 3 pogingen de kans hoger is bij ivf. Dat zou kunnen.

Hoe is het hier verder? Het duurt veel te lang voor hier wat pink komt he! Ben benieuwd wie de eerste zal zijn, ik gun het jullie in ieder geval allemaal evenveel haha. Ik zit al weer in de fase "zal ik testen, nee dat kan nog niet, of zal ik het wel doen, nee het kan pas over 7 dagen" haha, ben net schizofreen. Ach ja ik weet nu zo ver voor nod toch zeker dat het negatief is, dus het heeft nu geen zin, maar ik kan bijna niet wachten. :)

14. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer

Vergoed de basisverzekering de behandeling voor IVF of ICSI?

U heeft recht op de vergoeding van kosten van de eerst, tweede en derde IVF-poging of ICSI-behandeling per te realiseren doorgaande zwangerschap en de daarbij horende medicatie.
    Een ivf-poging telt pas als poging als een follikelpunctie is geslaagd. Alleen pogingen die daarna zijn afgebroken, tellen mee voor het aantal pogingen.
    In dit verband is een doorgaande zwangerschap:
    1. een zwangerschap van tenminste tien weken, gerekend vanaf het moment dat een follikelpunctie is geslaagd;
    2. als sprake is van het terugplaatsen van ingevroren bewaarde embryo(‘s), een zwangerschap van tenminste negen weken en drie dagen, gerekend vanaf het moment van implantatie van de ingevroren bewaarde embryo(’s);
    3. een spontaan ontstane zwangerschap van twaalf weken na de datum van de laatste menstruatie.

Een ivf-poging na een doorgaande zwangerschap telt als nieuwe, eerste poging, ook als die zwangerschap voortijdig is afgebroken.
    Een ICSI-behandeling wordt gelijkgesteld aan een ivf-poging

Ik heb het even opgezocht bij mijn zorgverzekeraar en dit staat in de voorwaarden! Dus dat is toch wel heel erg mooi!
    Ik kan niet vinden hoeveel IUI behandelingen ze vergoeden!
    Ik voel me ineens toch wel een beetje opgelucht....:) Raar he?

Butterfly: Ik blijf gewoon voor je duimen....

@hier: als mijn cyclus een beetje blijft kloppen dat zijn nu mijn vruchtbare dagen, dus toch maar proberen om een beetje te klussen. Want je weet het nooit!:)

15. danip

danip Niet meer actief

Ik weet zeker dat het 6 is. Dat zit in de basisverzekering ( ik werk in de verzekeringen) Dus hoop dat je dan nog meer opgelucht bent haha. ;)

Succes met klussen ;)

16. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ja dan ben ik nog meer opgelucht!
    Haha, ik hoop dat mijn mannetje nog een beetje puf heeft straks.... Hij is taxichauffeur en werkt tot 04.00 uur.... En we hebben het behoorlijk druk nu met mijn ma.....
    Ach ik zal straks wel extra lief kijken, haha.

17. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Butterfly; Spannend hoor.. Hoop voor je dat het raak is!

@ Tamren; Hoe gaat het met je moeder??

@ All; Ik dacht ook 3x ivf..!! En 6x IUI. Maar dat klopt dus wel! Gelukkig maar! Vanmo weer naar het zkhuis geweest, mijn ei was nu 16 mm, dus groeit mooi door. Ik krijg maandag eerst een echo en als mijn ei er nog zit, ook een inseminatie zonder pregnyl.Als die er nog zit, krijg ik woensdag ws weer een inseminatie dan met pregnyl. Ook willen ze ons op de wachtlijst voor ivf zetten. Hier een een wachttijd van ong. 4 maanden op. In tussentijd, gaan ze dan gewoon door met IUI. Manlief moet nog een x een potje inleveren en vanaf dan staan we op de wachtlijst! De reden waarom we voor de ivf gaan, is omdat mijn eierstokken verouderd zijn, die zijn al achter in de 30, terwijl ik zelf nog maar 25 ben. Hoe ouder je bent, hoe moeilijker zwanger worden wordt. Ik weet niet zo goed, wat ik ervan moet denken, bij ivf heb je een hogere slagingskans, maar goed, er worden maar 3 pogingen vergoed! Het gaat allemaal heel erg anders dan we hadden verwacht en daar moeten we nu nog ff aan wennen...

Iedereen een goed weekend!!

xxx

18. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Dani, wat ontzettend hard wat die vrouw van de arbo heeft gezegd.
    Sommige mensen zijn ook zo kortzichtig, ongelooflijk!
    Nog even geduld meis, als je nu test is er toch nog niets op te zien!
    Maar het lijkt me wel ontzettend moeilijk om steeds weer te moeten wachten.
    Daar zie ik ook eigenlijk nog het meest tegenop straks, de verschrikkelijke wachtweken na de terugplaatsing…

Ikkuh, hoe is het met je?
    Ben je weer een beetje opgeknapt?

Dat van die enting is wel opmerkelijk…
    Ik lees wel vaker dat honden er verkeerd op reageren, vaak in combinatie met een ontwormingskuur.
    Lijkt me enorm schrikken!
    Hoe is het nu met haar?

Beginneling, je krijgt sowieso 6x iui vergoed en volgens mij zijn er zelfs verzekeringsmaatschappijen die nog meer behandelingen vergoeden. Je krijgt maar 3 ivf/icsi pogingen vergoed, maar de eventuele cryo’s die later teruggeplaatst worden, horen nog bij de behandeling waaruit ze ontstaan zijn. In Belgie krijg je 6 behandelingen terugbetaald… Gemiddeld is een vrouw namelijk pas na 6 behandelingen zwanger! Maar daar moeten wij nog maar niet aan denken, er zijn er ook genoeg die in 1 keer zwanger zijn, je weet toch nooit hoe het loopt! Kan me voorstellen dat het even een klap is dat je misschien toch aan ivf moet beginnen, maar het slagingspercentage ligt inderdaad wel wat hoger. Alleen de druk en spanning helaas ook denk, omdat je maar 3 kansen vergoed krijgt. Hopelijk is het allemaal niet nodig en raak je alsnog mbv. iui in verwachting!

Butterfly, nog een weekje en dan mag je testen, spannend!

Tamren, wij gaan vanaf deze maand ook weer druk aan de klus rond mijn eisprong hoor. Vorige maand kon het niet ivm zijn operatie, maar volgende week ga ik weer met ovulatietestjes aan de slag haha! Je weet het maar nooit namelijk, ik ken een vrouw die na 3 icsi behandelingen een dochter heeft gekregen en vervolgens is ze 2x heel snel spontaan zwanger geraakt terwijl dat eigenlijk nooit zou kunnen met het 0.01% levende zaad van haar man. Mijn buurvrouw zou nooit kinderen kunnen krijgen, maar die was op haar 17e toch echt zwanger hihi!

Meiden, nog een heel fijn weekend!
    Ik had gisteravond een feestje en stond vanochtend om 09.15 uur alweer in de sportschool, ben nu dus wel een beetje brak en moet straks ook nog weg!
    Morgen wordt een heerlijke uitslaap en niks doen dag! :D

19. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    @Doortje: Mijn schoonzus was heel snel zwanger van de 1e en van de 2e wilde het niet lukken.... Toen heeft ze 3 x IUI gehad en bij de 3e x was het raak. Daarna was ze binnen 14 maanden weer zwanger en kreeg ze nog een zoontje... Dus je weet het niet he???? Alles kan....
    Ik gebruik geen ovualtietesten oid.. We proberen het nu ongeveer om de dag te doen..... Op goed geluk....

@Beginneling: Ik blijf voor jullie duimen, laten we hopen dat IVF niet nodig is. En probeer positief te blijven;)

@Hier: Vandaag was een zware dag, heb de halve nacht niet geslapen..... Dus nu vroeg naar bed en morgen lekker om 08.15 uur mijn nichtje ophalen en lekker de hele dag met haar op stap....
    Ze is nu net 2 jaar en begint al behoorlijk te kletsen....
    Dus lekker genieten.
    Met mijn moeder gaat het heel goed. Ze is nog wel heel moe, maar het gaat echt boven verwachting. Morgen gaat ze even mee naar het plantsoen... Samen met mijn nichtje....

20. butterfly22

butterfly22 Bekend lid

9 jan 2008
    901
    342
    63
    Vrouw
    joehoe!!!
    waar is iedereen?

Deel Deze Pagina