Tamren, spannend! Aan ons vertel je het toch wel Ikuh, jeetje mina 9jaar samen, wij december 3 jaar haha Ik heb om 2 uur de terugplaatsing!! Ben alleen vergeten te vragen hoeveel er nu bevrucht zijn en de vriezer in gaan van de zenuwen Hahaha Maar in ieder geval 1 van de 11 goed
@Engeltje: Hahaha, misschien wel.... Nou nog een paar uurtjes en dan heb je de terugplaatsing! Spannend hoor! Ik ben er zelfs vannacht mee bezig geweest, als ik er weer een uit moest om te plassen, dacht ik aan jullie Heel veel succes en ik duim nog steeds voor julie! *KNUFFEL*
dag dames, ik ga binnenkort een verwijzing vragen bij mijn ha voor de gyn. wil hier graag meekletsen en jullie ervaringen horen.
Haha tamren watben je lieffff Straks gaan we allemaal raad vragen aan jou over onze zwangerschaps kwaaltjes Justme66 leuk dat je mee komt kletsen! Hoelang zijn jullie al bezig? Gaan jullie voor een 1e kindje? Hoe oud ben je? Hihi sorry maar ben erg nieuwschierig
Ikkuh, gefeliciteerd met jullie jubileum van 9 jaar! Mijn beste vriendin was gisteren ook precies 9 jaar samen met haar vriend! De tijd gaat snel hè, 2 maanden geleden waren mijn vriend en ik ook precies 9 jaar samen terwijl ik nog precies weet hoe het was toen we net wat met elkaar hadden. Oh Engeltje, wat ontzettend spannend zeg! Zelfs ik voel de spanning haha, leef zo met je mee! Ben ook benieuwd hoeveel er de vriezer in mogen, zou toch wel fijn zijn als je in ieder geval nog een eskimootje achter de hand hebt voor het geval het niet meteen mag lukken. Maar ik duim natuurlijk wel keihard voor je dat het vanaf vandaag gewoon lekker 9 maanden blijft zitten! Tamren, ik kan me voorstellen dat je het lang wachten vindt tot de 20 weken echo. Misschien kan je een zelfbetaalde echo met 16 weken doen Over het geslacht, heb je zelf al een voorgevoel? Ikzelf ben ervan overtuigd dat als ik zwanger mag raken, het de 1e keer van een jongetje zal zijn. Heb dat al mijn hele leven, heel stom, terwijl ik helemaal geen voorkeur heb hoor, dit is echt gewoon een gevoel. Ik riep altijd dat we het aan iedereen zouden vertellen, want uiteindelijk komt toch iedereen het te weten als het geboren is, dus wat maken die 20 weken eerder dan uit? Maar nu iedereen zo op de hoogte is van onze behandeling, denk ik dat we het geslacht wel geheim zullen houden. Dan hebben we in ieder geval nog een geheimpje samen haha! Justme, welkom in ons topic! Gezellig dat je mee komt kletsen, al is de reden helaas wat minder. Als je vragen hebt, stel ze gerust! Meiden, hoe was jullie Koninginnedag? Die van mij erg gezellig! Ik ben eerst met mijn zus en nichtje naar de stad gewandeld, waar we mijn moeder al snel tegenkwamen. Die is lekker met ons mee gegaan en we hebben eigenlijk de hele dag door de stad heen gestruind en naar bandjes staan kijken en luisteren. s Avonds ben ik met mijn vriend op visite geweest bij vrienden van ons, dat was ook erg gezellig. Zij wonen dicht bij de stad en toen we met de hond gingen wandelen, hoorde je overal muziek vandaan komen. Heerlijk vind ik dat! Ik ga zo mijn kledingkast eens uitmesten. Ik denk dat ik de helft niet meer pas Kan er wel verdrietig om worden, maar het is voor een goed doel, dus probeer ik maar positief te blijven en me te bedenken dat ik het ooit wel weer zal passen als ik weer al mijn medicijnen mag innemen. En zo niet, jammer dan hoor. Als ik er maar iets moois voor terug mag krijgen! Fijne zondag!
Haay all We zijn net weer thuis en ik heb een boontje in me buik Er zijn er in totaal 3 bevrucht. Nu 1 teruggeplaatst en nog 2 over. Binnen 2 weken krijgen We bericht of de 2 overige het ook overleefd hebben. Kleine tegenvaller maar blij met degene in me buikje
@ Engeltje: Goed hoor! Je hebt er nu toch nog maar mooi 2 over.... Maar ik hoop dat je ze niet nodig hebt! Ik duim heel hard voor jullie.... Succes deze 2 verschrikkelijke wachtweken.... @Justme: Welkom...... @Doortje: Iedereen denkt dat wij een jongen krijgen..... Wij zelf ook eigenlijk. Maar je weet het nooit he? Dus we wachten af Ach en misschien mogen we van de verloskundige ook nog wel een keer een echo maken..... Enne mag ik vragen of je erg ziek bent omdat je van allerlei medicijnen moet slikken? Fijne zondag allemaal
Engeltje, kan me voorstellen dat het een tegenvaller is na al die pijn die je hebt doorstaan. Kan het komen door de overstimulatie? Want M. zijn zaadjes waren goed he! Maar meis, je hebt in ieder geval een heel mooi boontje in je buik! Ga daar maar lekker op broeden, dan hoop ik dat hij 9 maanden mag blijven zitten! Tamren, ik heb een chronische ziekte waarvoor ik zware medicijnen slik om normaal te kunnen functioneren. Ze vallen onder de doping en drugswet, dat zegt denk wel genoeg... Daarom moest ik er ook mee stoppen want het kan erg schadelijk zijn voor een foetus. Doordat het pepmiddelen zijn had het ook invloed op mijn stofwisseling. Door mijn ziekte verbruikt mijn lichaam de energie op een andere manier, het zet het langzamer om, waardoor ik aanleg voor overgewicht heb. Normaal had ik daar geen last van, maar nu ik die medicijnen niet meer heb, ben ik al 13 kilo aangekomen. Gelukkig was ik slank en kan ik het hebben, maar ik ben soms wel bang om tonnetje rond te worden...
Tamren dank je wel Doortje balen aan de ene kant maar aan de andere kant blij dat je nu aan de beurt ben en even je medicijnen moet laten. Enne als wij bevallen zijn, gaan we samen naar de sportschool
hey meiden bedankt voor de felicitaties!! engeltje--> wat super!!!! je hebt er een zitten nu dus veroer je niet en blijf zitten waar je zit haha ik hoop zoooooo erg dat het blijft zitten!!! tamren--> ik hoop dat je snel weer een echo mag krijgen kan me voorstellen dat je het wilt blijven zien doortje--> jeetje vervelend van je chronische ziekte zeg maar nu je dus van die medicijnen af bent heb je er dan veel last van? kwa pijn ofzo? ik hoop het niet... butterfly--> is je inseminatie donderdag weer gelukt??? ik hoop dat er nu deze maand 2 zwangeren bij komen dan hoor!!!
justme66--> welkom in de groep praat lekker mee!! alleen hoop voor je dat het nog steeds op de natuurlijke manier snel zal lukken
we zijn nu bijna een jaar bezig, gaan nu ronde 12 in. ik ben bijna 36 jaar en we gaan voor ons 1e kindje! uiteraard hoop ik ook zonder hulp zwanger te worden, maar dat zullen we wel gaan zien. het ontpillen heeft bij mij denk ik ruim een half jaar geduurd, dus eigenlijk zijn we nog maar kort echt bezig. maar gezien mijn leeftijd wil ik niet langer wachten met verwijzing. ik begreep dat ze toch eerst zaad gaan testen en mijn cyclus monitoren. das een goed begin lijkt me!
Engeltje, wat een goed plan haha! Vind je het geen gek idee dat je nu een embryootje in je buik hebt en dus als het ware beginnend zwanger bent? Hopelijk blijft het lekker zitten! Ikkuh, ik heb geen pijn door mijn ziekte hoor. Maar wel genoeg andere vervelende symptomen. Heb denk nog maar de helft van mijn kleding over, de rest zit allemaal in een curverbox. Ooit hoop ik weer mijn oude vertrouwde maat aan te kunnen... al is het misschien ijdele hoop haha! Justme, volgens mijn gyn bestaat ontpillen niet, zodra je ongesteld bent geweest ben je ontpilt zeg maar. Ik geloof dat de meningen daar dus nogal over verdeeld zijn in de medische wereld. Ik kan me voorstellen dat je een bepaalde tijdsdruk voelt en dus niet te lang wilt wachten met een doorverwijzing.
tja, over ontpillen verschillen inderdaad de meningen. ik had gelukkig meteen een mooie cyclus, maar mijn borsten begonnen eind vorig jaar te groeien en het voelde ook allemaal anders. ik hoop ook een beetje dat het ontpillen is, dan ben ik namelijk nog niet zo lang bezig ik had even een vraag, zijn er ook ziekenhuizen waarbij je in de avonduren op spreekuur kunt bij een gyn?? ik wil niet dat ze het op mijn werk op dit moment weten en ik weet dat ze erg moeilijk kunnen doen.....
@ Engeltje: Wat spannend!! Ga voor je duimen dat dit boontje maar mooi 9 maanden mag blijven zitten. Is zeker ook wel een gek idee, dat er een klein embryotje in je buik zit. Wel jammer dat er niet meer bevrucht zijn. Maar goed, misschien wordt dit wel jullie beebje Ik hoop het zo! @ Tamren: Ik ben ook heel benieuwd naar wat het geslacht van jullie beebje is! Inderdaad lang wachten dan tot de 20 weken! Eigenlijk zou er een thuisapparaat moeten zijn haha. Elke dag even kijken! @ Doortje: dat is vervelend dat je moet stoppen met je medicijnen! Heb je nu dan ook veel pijn, of last van andere dingen? En dat aankomen is inderdaad erg balen! Ook al heb je het er natuurlijk graag voor over. Het is ook zo onzeker allemaal dat maakt het ook wat moeilijker denk ik. Als iemand je nu de garantie zou geven dat je moeder zult worden binnenkort, dan was het ook weer anders. Moeilijk! Maar ik duim voor je eitjes! Dat ze maar goed mogen groeien, alleen dan geen 28 zoals Engeltje (pfjieuw kan er bijna nog niet bij, 28!!) @ ikkuh: Gefeliciteerd 9 jaar! @ Justme: welkom hier. Kan me voorstellen dat je niet langer wilt wachten. Bij ons kun je niet in de avonduren terecht, en ik vrees dat dat in principe nergens zo is Kun je het niet alleen aan je werkgever vertellen, en je collega's een smoes vertellen? Of als dat niet kan, dan zou ik gewoon iets anders (en dan niet te ernstig natuurlijk) bedenken. Ik wil jullie even mijn babykonijntjes showen, maar dan val ik zo op voor bekenden Hmm.. ach ik doe het gewoon Verwijder ik hem morgen wel weer.
@Danip: Ik zal volgende week eens even een inbraakje plegen op de poli van de gyn dan neem ik mooi zo'n echoapparaat mee.... Hahahahaha Maar ja, dan weet ik nog niet wat ik zie, dus..... @Doortje: Ik heb respect voor je.... Goed hoor! @Justme: Ik was na de pil meteen ongesteld en had een half jaar een mooie cyclus. Maar ineens was ik een half jaar niet ongesteld. Dus naar de ha en die stuurde ons door.... Gelukkig werden we meteen geholpen.... Dus succes en ga ervoor... Laat je niet van het kastje naar de muur sturen. @Danip: IK heb ze gezien hoor je nijntjes..... Ze zijn superlief.....
@ Just me; welkom! Kom lekker mee kletsen! @ Engeltje; Spannende tijden meid! Ik hoop zo dat het een plakbeebje is! Nu lekker gaan ontspannen en hopen dat de tijd lekker snel gaat! Denk aan jullie!! @ Tamren; Nu kunnen jullie lekker fantaseren of jullie een jongen of een meisje krijgen! Ik vind dat bij jou de tijd snel gaat! Voor je het weet.. @ Ikkuh; gefeliciteerd! @ Doortje; balen meid, dat je zo aankomt! maar blijf eraan denken dat je alles doet voor een goed doel!! Die kleren kun je op een dag wel weer aan! Komt goed!! @ Danip; wat een schattige nijntjes! Hoe is het verder met jou?? @ all; HIer is alles goed! Vanmi voetbal gekeken, helaas is twente nog geen kampioen geworden! Verder van de week lekker relax doen, de week erna gaan we beginnen met de medicijnen. Ga ze morgen halen.. Moet eerst ruimte in de koelkast maken denk ik..
wat een lieve konijntjes!!! heb er zelf 1tje, die is nu al een heel monster! o zo lief, maar o zo aan het puberen ben redelijk medisch onderlegd dus wil graag geloven dat ik me niet van het kastje naar de muur laat sturen.... anders kan ik hier altijd om raad vragen!
@justme Gezellig dat je mee komt kletsen. Welkom. @engeltje Heb nog aan je gedacht toen je de punctie had. Maar wel super dat er iig 1 boontje in je buik zit. Duim voor je dat die blijft zitten. @doortje ik duim voor een mooie echo met een mooi aantal eitjes. @hier Donderdag is de inseminatie goed gegaan. Mijn eitje zat er nog wel. Had er dit keer wel weer meer last van. En mocht deze keer ook niet lukken dan moet ik de volgende keer nog een keer clomid slikken en als het dan nog niet is gelukt dan moet ik de laatste keer hormonen spuiten. Maar we hopen natuurlijk dat het deze keer helemaal goed is gegaan.
Justme, ik weet eigenlijk niet of er gynaecologen zijn die s avonds spreekuur hebben. Hier op het MCK kan je wel s avonds afspraken maken, maar hoe of wat precies weet ik niet. Anders moet je even wat ziekenhuizen bellen Kun je op je werk niet zeggen dat je gewoon een doktersafspraak hebt? In principe ben je niet verplicht om te vertellen waarom je die afspraak hebt, dus dan weten ze verder ook van niets. Dani, ik heb geen pijn hoor nu ik gestopt ben met mijn medicijnen. Ben alleen veel sneller moe en moet mijn dagen goed indelen qua bezigheden. Ik moet s middags even gaan slapen om de rest van de dag door te komen en ik kan niet altijd met vrienden afspreken of andere leuke dingen doen. Als ik een afspraak heb, zorg ik dat ik de dag ervoor of de dag erna verder niets heb staan. Ik hoop ook niet dat ik 28 eitjes heb, dat zijn er echt veel te veel en dan zou ik ook moeten stoppen van mijn arts. Hier doen ze dan geen terugplaatsing Dus ik hoop op een stuk of 10, misschien iets meer, dan zou ik al heel blij zijn haha! Ach, je nijntjes zijn wel heeel erg lief zeg! Gaat alles goed met ze? En met mama-nijn ook? Tamren, thnx, erg lief! Beginneling, begin je al de zenuwen te krijgen? Nou ik dacht dus ook veel ruimte in de koelkast nodig te hebben, maar dat viel me dus echt enorm mee! Nu heb ik waarschijnlijk ook net iets te weinig Deca en moet ik woensdag om een receptje vragen. Hier zijn ze dus niet zo scheutig met het afgeven van de medicatie en terecht ook hoor, want er zijn genoeg vrouwen die het hard nodig hebben! Butterfly, vervelend dat je er wat van voelde dit keer. Wel spannend hoor, ik duim voor je dat het deze keer echt mag lukken en er geen volgende keren meer komen! Meiden, nog iets meer dan 1 dag en dan heb ik de 1e follikelmeting. Ben er echt zenuwachtig voor, zo stom! Hoop zo dat de Puregon goed zijn werk doet en er al wat groeit. Ik ga nu lekker een filmpje met mijn lief kijken, fijne avond!