Ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Beebiej, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Hoi meiden,

Ik zie dat ik al weer een heleboel heb gemist!!!!!
    IK wil jullie allemaal succes wensen met alles wat er voor jullie gaat gebeuren.... Als ik iedereen persoonlijk moet aanspreken ben ik bang dat ik iemand vergeet!

Met mij en de baby gaat het goed! Van de week naar de vk geweest en het hartje klopt goed, ook zit ik in een studie van het LAREB om te kijken naar Zwangerschap en migraine medicijnen! Stelt niets voor hoor, ik moet steeds bij de vk vertellen hoeveel van de geoorloofde tabletjes ik heb gebruikt.....
    Mischien dat er dan straks een medicijn is dat iedereen veilig en zonder gezeur mag gebruiken bij migraine in de zwangerschap!

Vandaag gaan we Mama naar het ziekenhuis brengen en morgen wordt ze geopereerd! Dus het is hier allemaal heel spannend en we zijn allemaal nog steeds bang, maar het uitgangspunt is nu wel veel beter dan de vorige keer!

Ik ben er dus nog steeds heel weinig, ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden...

*KNUFFEL* voor jullie allemaal....

2. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Tamren; heel erg veel sterkte de aankomende tijd! Hoop op een goede uitkomst!

3. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    justme--> ik wist daar zowiezo helemaal niets vanaf :D dus bedankt, ik heb dus ff op i-net gezocht wat het inhoud maar zowiezo weten we verder nog niet echt wat we zullen gaan doen.

tamren--> sterkte meid!! doe rustig aan ik zal voor je duimen!!

4. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ all; Hier slecht nieuws! Geen bevruchtingen plaatsgevonden.. Zaad en de eitjes waren wel goed, dus waar het aan heeft gelegen..?? Nu moeten we binnenkort met Almelo om de tafel wat we nu moeten doen.. Waarschijnlijk wordt het ICSI.. Manlief en ik zijn heel erg verdrietig. We hadden toch wel 1 bevruchting verwacht..

5. danip

danip Niet meer actief

Oh nee wat erg! :( Wat kut zeg! Oh meid, wat een rotbericht! En ook omdat ze niet weten hoe het komt. Dat maakt het allemaal zo onzeker :( Dikke knuffel! Vind het echt heel erg voor jullie, dit is wel een erg zware domper!

@ Tamren: sterkte met je moeder vandaag! Hoop dat alles goed gaat. En mooi dat het met je beebje goed gaat!

@ Doortje: Meid ik duim voor jullie! Heb je nog steeds buikpijn?

@ Justme: wat een goed nieuws :) Weer een zorg minder, dat is in ieder geval in orde.

@ Ikkuh: Dat is best veel dan 50% kans. Maar begrijp ik goed dat ze eigenlijk denken dat de spermacellen met een afwijking minder kans maken te overleven? Want dat is natuurlijk wel weer goed!

6. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Danip; Hier gaat het alweer een stuk beter.. Het zkhuis van Almelo belde hoe het ons gaat.. Erg lief, daaruit blijkt maar weer dat we zeker geen nummertje zijn.. Ze wachten op de bevindingen van Zwolle, dan bellen ze ons weer terug! Vind het idd nog erg k*t, maar kan er nu wel over praten zonder te huilen! Liefs mij

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Beginneling wat verschrikkelijk voor jullie zeg... :(
    Zo zonde van je eitjes...
    Maar waar kan het aanliggen dat ze niet bevrucht zijn?
    Hopelijk lukt het de volgende keer met ICSI wel, stom dat ze daar niet nu al mee begonnen zijn aangezien je niet zoveel eitjes meer over hebt. Ik dacht dat vrouwen die vervroegd in de overgang zijn en niet zoveel eicellen meer op voorraad hebben, altijd meteen in aanmerking voor ICSI komen.
    Wel lief dat ze je nog even gebeld hebben!
    Sterkte meis!

Dani, ik heb niet echt veel last van buikpijn meer. Soms een soort vreemde druk, het lijkt een beetje op spierpijn. Mijn darmen zijn wel van slag, denk door alle spanningen... Gisteren stapte de hond in mijn buik, toen werd ik wel even lichtelijk beroerd van schrik. Het was niet hard en ook niet in het midden, meer onder aan de zijkant, maar ik dacht meteen dat dit het was... :) Vandaag een kind op schoot getild en een stoel op tafel gezet, toen dacht ik ook wel van 'Oh jee, is dit wel goed?' Ook probeer ik maar niet meer te bukken... Toen een collega ook nog eens zei dat ze dacht dat je altijd rustig aan moet doen na een terugplaatsing, had ik het helemaal niet meer haha! Doe enorm mijn best om nuchter te blijven en met beide benen op de grond te blijven staan, maar wat word je hier onzeker van zeg! Het slaat nergens op, op de spontane manier weet je niet eens dat er iets in je buik zit en doe je ook gewoon alles, maar nu pfff haha! ;)

Hoe is het met jou?

Ikkuh, jeetje wel een heftige uitslag.
    Gaan jullie nu IVF/ICSI met PGD doen?
    Dit doen ze alleen in België volgens mij.
    Wel fijn dat de zwakkere cellen sowieso minder snel overleven, dat scheelt al iets tenminste!

Tamren, hoe is het met je moeder gegaan vandaag?
    Heb aan je gedacht en voor jullie geduimd hoor!

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @beginneling, jeetje, das wel erg zeg, hopelijk komt er nog een uitsluitstel waar het aan lag en snel een nieuwe poging!

hier drukke dag gehad en nu fijn thuis! lekker niets doen!

9. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Beginneling :(:(:(:( jee hoe kan dat. Nou?! Ik hoop dat er snel duidelijk is en je mooi zwanger bent bij de vogende behandeling

Knuf meis

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ all; Hoe het heeft kan gebeuren..?? Waarschijnlijk van beide een beetje, zaad misschien wat traag (ze zeiden vanmi dat het oke was), misschien was het eitje wel wat taai.. Ik zeg ook maar wat.. We zijn alweer wat rustiger geworden.. Maar toch is het gewoon k*t.. Je houdt er altijd rekening mee, maar goed, geen eentje!

De volgende behandeling wordt sowieso ICSI. Had daar meteen al een beter gevoel bij. Maar goed, we gaan nu een maandje niets doen.. En dan moeten we maar ff kijken of we voor de zomervakantie nog een poging doen..

Ik zat vandaag ook nog te denken, hoe gaat het nu met mijn ongi.. De eitjes zijn er niet, begin ik nu een nieuwe cyclus.. Of zal mijn baarmoederslijmvlies toch nog wat afstoten.. Misschien weten julie hier iets meer over..!!

Hoe gaat het verder met jullie meiden! Wel een beetje ego om de hele tijd over mijzelf te kletsen!!

XxX

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    tamren--> hoe was het met je mams gegaan? las iets dat ze er goed uitgekomen was ofzo?

beginneling--> jeetje dat is echt k*t zeg!! gelukkig zijn jullie er wel wat rustiger onder geworden maar toch...
    houd dit nu ook in dat deze ronde gewoon voorbij is en je nu gewoon al een 2de vergoede ronde in gaat? of tellen ze deze nu niet mee? ik hoop voor je dat het bij de icsi meteen raak is.
    hoe het nu met je ongi gaat weet ik niet kan er niet over meepraten heb je er misschien iets op i-net kunnen vinden?

doortje--> ik begrijp echt wel dat je dat wel meteen in de stress brengt ja als je hond op je buik terecht komt enzo maar wat je zegt anderen die maken van alles mee zonder dat ze nog enig idee hebben
    ik weet ook niets van dat pgd af... misschien een idee voor als het uiteindelijk echt niet lukt ofzo ik weet het niet.

ok meiden ik weet niet of ik dat chromosomengedoe goed uitgelegd heb want ik snap er dus echt geen bal van hahaha me vriend heeft het net maar weer een stukje uitgelegd over 23 paren en van die 23 paren is er maar van 1 paar 1 deel niet goed ofzo en het is maar net de vraag of van die 23 paren die door midden splitsen dat die verkeerde zeg maar door gaat met de 23 maar meestal blijft die dus niet leven die is dus meestal zo zwak dat het overlijd zoiets was het wat me vriend net heeft

morgen gaan we dus naar mck voor intake ik vind het heel spannend

12. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Hoi meiden,

Mijn ma heeft de operatie goed doorstaan! Het was gisterenmiddag nog wel even heel spannend, want ze wilde niet wakker worden! Maar uiteindelijk bij het bezoek 's avonds was ze al wat meer wakker! Ze reageert nu goed, alle functies die getest worden na zo'n operatie waren goed. Ze wist wie we waren en alles kan ze bewegen!
    Als het goed blijft gaan, mag ze morgen naar de "gewone" afdeling.

@Beginneling: Wat een K*Tnieuws zeg.... Hoop dat je snel weet waar het echt aan lag en dat jullie snel met ICSI kunnen beginnen.

@Doortje: Eng he? Als je weet dat er zo'n boontje in je lichaam zit en er gebeuren van die dingen zoals met je hond.... Mijn gyn zegt: Als het goed ingenesteld is, kan een beebje alles aan. Want dan zit het supergoed beschermd..... Maar toch, ik heb ook heel voorzichtig gedaan en doe dat nog steeds....

@Ikkuh: Ik snap niet zoveel van die chromosomen, maar wat ik zo lees lijkt de kans opeen afwijking heel klein!
    Succes morgen!

@All: Dank jullie wel voor jullie medeleven.... Doet ons heel erg goed! KNUFFEL voor julie allemaal.....

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    tamren--> gelukkig is alles goed gegaan en kan ze alles geowon nog bewegen en herkende ze jullie ook!! echt helemaal super!!

vandaag dus het intakegesprek gehad in mck kliniek klonk allemaal heel enthousiast me vriend moet wel minimaal 10 goed bewegende zaadjes hebben zodat ze er wat mee kunnen en dan hebben we nu dus over 4 weken afspraak moeten we beiden bloedprikken op hepatitus enz. en ik krijg een echo en me vriend moest ook wat dingen laten onderzoeken dat allemaal achter elkaar door en dan 2 weken daarna krijgen we een infodag over icsi en meteen erachteraan info over de prikinstructies en als me vriend genoeg zaad dus heeft waar ze wat mee kunnen dan kan het feest beginnen.
    op het moment dat ze dus bij mij eitjes gaan weghalen word ik aan de infuus gelegd en krijg ik morfine ofzo toegediend als pijnbestrijding en ervoor moet ik al aan de paracetamol enzo dus klonk wel heftig maar achja op het moment dat het gebeurd ben ik stoned haha
    dus dit is een beetje alle info van vandaag dus vind het wel heel erg spannend gaan worden en ik hoop dus echt dat ze wat kunnen met ons.

doortje--> heb jij dat ook allemaal gehad? ze klonken er tot nu toe ook erg aardig vond ik hoor

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oeps er ging iets fout!

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Tamren, wat ontzettend fijn dat alles goed is gegaan met je moeder!
    Kan je nu weer wat opgeluchter ademhalen?

Ikkuh, ja ik heb dat ook allemaal gehad. Eerst allebei bloedprikken op Hiv en Hepatitis, daarna de echo en semenanalyse, ongeveer 2 weken later het startgesprek en de info-avond met prikinstructies en dan starten wanneer je ongesteld wordt.

De punctie vindt onder verdoving van morfine plaats dmv. een infuusje. Klinkt heftig, maar ik vond het enorm meevallen allemaal. Hoop dat ze 10 goede zaadcellen vinden zodat jullie vlot kunnen starten! Welke arts had je of weet je dat niet meer?

Wel erg fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden!
    Wat vond je van de kliniek hihi!

16. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    doortje--> klinkt allemaal erg heftig maar ik denk ook maar aan het idee dat je zo plat gespoten word haha dat ik gewoon stoned ben en niets meer voel dat hoop ik in ieder geval.
    ik had een dokter met berg op het eind (denk dat je het dan misschien wel weet?) aardige vrouw was het van de chromosoomafwijking van me vriend had ze nog niemand meegemaakt zelf zei ze.
    verder de receptionistes zijn kwamen ook heel aardig over ik heb in ieder geval wel een goede eerste indruk gehad ziet er ook allemaal netjes uit daar.
    alleen dat infuusje he word dat net als een narcose aangebracht in je hand??

17. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dan hebben we dezelfde arts haha! ;)
    Zij is echt super, ben erg blij met haar.
    Ik lees weleens dat ze stug overkomt, maar naar ons toe is ze dat nog niet geweest, juist heel open, eerlijk, vriendelijk en vol begrip.
    Nee ik denk dat zijn afwijking ook vrij zeldzaam is, had er ook nog niet eerder van gehoord.

Dat infuusje krijg je in je arm, aan de binnenkant van je elleboog.
    Bij het eerste shotje morfine voelde ik er niets van, toen deed ze er nog een en voelde ik het meteen werken. Dan doe je je ogen dicht en moet je 2 keer diep ademhalen en verder gewoon rustig doorademen. De arts geeft aan wanneer je diep moet ademhalen, vervolgens stak het even flink en daarna voelde ik nog een paar steekjes en voor ik het wist was ze alweer klaar. Ik had ook zoveel follikels natuurlijk, maar volgens mijn vriend gaat het leegzuigen ervan sowieso heel snel. Hij kon meekijken op het scherm, dat vond hij wel interessant haha!

Wel fijn dat het je zo goed bevallen is!
    Ik ben ook erg blij dat wij daar onder behandeling zijn, ze zijn allemaal enorm begaan met je en dat is wel prettig.

18. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    ok leuk hoor zelfde arts weten we precies over wie het gaat :D
    ik heb geen stugge momenten meegemaakt vandaag hoor echt totaal niet.

die steekjes is dat echt maar een sec.? of wel een paar sec? haha ik vind het zo spannend maar ook best eng het hele gebeuren met naalden en alles ik moet er niet aan denken :S
    maarja ik zie het allemaal wel.
    je hebt daarna dus ook de hele dag niets meer gedaan? want wanneer was de pijn ofzo zeg maar weg?
    en het terug plaatsen daar voel je niet veel van?

sorry voor al me vragen maar het komt nu misschien allemaal wel heel dichtbij haha

19. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Tamren; Wat fijn dat de operatie goed verlopen is! Nu hopen dat ze goed mag herstellen!!

@ Ikkuh; klopt dat infuusje had ik ook.. Ik werd erg licht in mijn hoofd, alsof ik dronken was..!!

@all; Hier gaat het weer goed, vandaag lekker gewinkeld met een vriendin.. Manlief heeft hele week voetbaltoernooi, dus gezellig kijken! Het is nog steeds zuur, maar goed.. We gaan voor de volgende ronde!!

Vanavond komt babyboom erop.. Wist ik ook niet.. Maar ik kreeg de tip van 2 schoonzussen.. Er wordt een stel gevolgd waarvan de vrouw ook vervroegd in de overgang zit, heel erg herkenbaar! Misschien wel leuk om te volgen, als je dat ziet zitten! Weet niet of jullie dit willen, maar wilde het toch gezegd hebben!

20. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Even snel tussendoor!!!

Mijn moeder mag morgen naar huis........:$
    We zijn blij, maar vind het ook weer supereng!!!!

Deel Deze Pagina