ikkuh85; Ik heb een paar maand ovutesten gebruikt. Mijn arts zegt dat temperaturen niet hoeft, dan zeg je meestal achteraf, gisteren was ik erg vruchtbaar!! Maar elk ziekenhuis is anders!! Succes ermee!!
Dag Dames, mag ik toch ook mee kletsen, heb van de week de vraag gesteld over wat ik in bij de Gyn kon verwachten en het gaat idd nu al gebeuren met alle onderzoekjes.. heb vandaag inwendig onderzeok +echo gehad, 2 eitjes te zien,waarvan de ene verwacht wordt over +/- 5 dagen,zodra hij geweest is moet ik bellen voor bloedprikken en mocht het deze ronde niet raak zaak,afspraak maken voor HCG verder potje al mee gekregen voor me man, vond hij niet zo leuk,maar ja hij moet er ook wat voor over hebben.. Al met al vind ik het nu best spannend en lees ik graag met jullie mee over jullie ervaringen
Pfffff, ik heb vandaag ff een dipdag! Het oefenen met het prikken en het ophalen van de medicijnen(Menopur en Pregnyl) heeft toch best wel impact gehad! Het is toch ook gewoon niet eerlijk! Als sommige mensen :x ziet die worden al zwanger als ze alleen maar naar een man kijken..... Maar ja, het is niet anders. We moeten er maar het beste van hopen en er 100% voor gaan! @babbel 81: succes met alles!
NOD lijst oktober 26-10 Beginneling24 november 05-11 Mama van Dewi 08-11 Mamatien 16-11 Butterfly22 (14) 24-11 Engeltje1 (12) Ik heb nog even het lijstje naar voren gehaald anders moeten we straks weer zoeken @tamren Ik ken je gevoel over anderen die zomaar zwanger worden. EN het frustreerd enorm. Net als dat mensen zeggen dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, omdat het anders niet lukt. Ik weet niet waar het uit knopje zit hoor
@butterfly22 Precies. Iedereen zegt: komt wel goed, maak je niet druk... Ach je bent nog jong!!!! Maarre ik wil NU een kindje en niet over 10 jaar! Pfffff. Het is gewoon lastig, en dan heb je soms van die dagen! Als we weten waar het knopje zou zitten, dan kunnen we een hoop mensen een stuk vrolijker maken. Dank je wel voor je reactie, op deze site is er tenminste wel begrip...
NOD lijst oktober 26-10 Beginneling24 november 05-11 Mama van Dewi 08-11 Mamatien 16-11 Butterfly22 (14), Babbel81 24-11 Engeltje1 (12) mezelf toegevoegd op het lijstje @ tamren, butterfly, ik weet dat ik nog niet hard mag roepen,omdat wij nog maar 8 mnd bezig zijn,maar ik krijg ook al het advies, joh ga toch gewoon even saampjes een weekendje weg..,net of dat helpt:x
NOD lijst oktober 26-10 Beginneling24 november 05-11 Mama van Dewi 06-11 Tamren (15) 08-11 Mamatien 16-11 Butterfly22 (14), Babbel81 (8) 24-11 Engeltje1 (12) @Babbel 81: Jij mag ook hard roepen hoor! Wij, de ongewenst kinderlozen, zijn een ondergeschoven kindje! Zelfs mijn gyn zegt dat! Het onbegrip is het ergste... Mensen denken dat je zomaar kunt vergeten dat je moeilijk of misschien zelfs geen kindjes kan krijgen.... Gelukkig kunnne we hier een beetje gal spuwen..... Thnx meiden.
Ik ben al weer even niet geweest... Hallo voor de nieuwe meiden die meeschrijven! Engeltje, wat fijn dat het nog steeds goed gaat! Dikke pluim voor jullie!! Tamren, zo'n dipdag komt regelmatig terug hier... Het lijkt soms ook allemaal zo tegen te zitten! Lekker op het forum klagen helpt dan erg goed. Beginneling, balen dat je weer ongi bent! Ik moest juist nu tempen van de gyn om te zien of ik een goede eisprong heb gehad en om de dagen vast te stellen om progestron te prikken... Zo zie je maar, overal gaat het weer anders. Nog even een update van mij: Ik heb nog geen ei gevonden deze maand. Vandaag een licht streepje op ovutest dus wellicht komt hij er nog aan. Ik heb afgesproken met het zh dat wanneer mijn temp morgen niet hoger is, ik toch alvast bloed laat prikken en maandag nog even met de gyn overleg. Als hij wel hoger is begin ik vandaag met tellen en prik dan gewoon op dag 5 en 8...
@babbel Ja je word er niet goed van. Het komt allemaal vanzelf en als je er teveel mee bezig bent lukt het ook niet Het is toch iets wat we allemaal graag willen, hoe kunnen we er dan niet mee bezig zijn??? En nu met alle onderzoeken en behandelingen die bij sommige worden gestart... dan moet je er wel mee bezig zijn want ze houden je cyclus in de gaten en daar moet je zelf ook mee helpen. Dus ja je moet je er ook wel mee bezig houden. Maarja, andere mensen weten het altijd beter. Zo weer even genoeg gal gespuugd voor vandaag
Hey meiden! Ik net nieuw in het wereldje van de kinderwens hebben,ben ook pas net gestopt met de pil. Hoop natuurlijk straks niet in dit forum mee te hoeven babbelen. Maar aangezien veel vriendinnetjes van mij wel in de molen zitten wilde ik jullie even allemaal succes wensen! Zie wat het met die meiden doet en dat is niet nix! Slopende tijden voor jullie! Maar geen gewenstere kinderen als die jullie hopelijk mogen krijgen! Heb gister op uitzondering toch maar tegen 1 van mn vriendinnen in de molen gezegd dat we gestopt zijn,stel dat we geluksvogel zijn ik zou niet weten hoe ik het haar dan zou moeten vertellen! En dan maar braaf mee praten over haar problemen etc. Vond het beter haar in vertrouwen te nemen.. Goede zet geweest of juist niet? Sterkte meiden! En dat er maar veel kleintjes mogen komen vanuit dit forum!!!
@wendy Heel erg bedankt voor je steun. En ik vind het een hele goeie zet van je om het eerlijk tegen je vriendin te vertellen. Ik heb een collega die ook net is gestopt met de pil en mij dit in vertrouwen heeft verteld. En zij vertelde ook dat ze het wel erg moeilijk zou vinden als zij eerder dan mij zou zwanger raken. En tuurlijk baal ik dan wel even, maar ben dan wel blij dat ze niet hetzelfde mee hoeft te maken. En als ze ook dan een beetje rekening zou houden met mijn gevoel enzo dan komt het wel goed
hoi meiden, ik wou mijn afspraak van 10 nov. verzetten in het ziekenhuis dus ik gisteren gebeld, de eerstvolgende maandag (dat is de dag dat ik vrij ben en dus altijd kan) wat ze vrij hebben is pas in januari en voor dan kon ik nu ook nog geen afspraak maken dan moest ik in december terug bellen voor een afspraak. dus nu heb ik besloten dat ik die afspraak van 10 nov. laat staan want ik zie er al tegenop maar dan helemaal als het nog verder weg is. wat ik me afvraag, hebben jullie het aan mensen verteld dat jullie in de mmm zitten? en aan welke mensen dan? en hoe gaan die ermee om? bij mij weet mijn moeder het me beste vriendin 1 neefje met zijn vriendin. en sinds 2 weken ong. heb ik het me basin verteld, die naar mijn verbazing helemaal super reageerde ze staat er volledig achter dat ik naar het ziekenhuis ga en vind ook dat ik echt moet gaan. vind het wel fijn een basin die alles begrijpt, want zij heeft vroeger ook in de mmm gezeten ze heeft 1 dochter heel snel gekregen na de eerste behandeling ofzo en toen wou ze nog een 2de maar dat is nooit gelukt helaas. maar daardoor weet ze wel waar ik over praat als ik het met der erover heb de anderen aan wie ik het verteld heb die begrijpen dit toch niet zo goed als zij. oja en ik hoorde sinds kort dat een nicht van mij ook in het ziekenhuis een afspraak heeft, alleen heeft zij het deze week gehad waarschijnlijk. nou zit ik dus te twijfelen om er met haar over te praten alleen mijn vriend die wil het niet, maar ik heb zoiets van met me nicht praten over alles lijkt me veel prettiger dan met me basin natuurlijk, want mijn nicht en ik zullen ook gelijk oplopen met alles ong. wat vinden jullie ervan?
ik vind het ook een goede zet van wendy dan kan je vriendin er toch in der hoofd een beetje rekening mee houden.
bedankt meiden,voel me er al beter over nu! blijft lastig dit soort situaties,ik weet dat ze me het met heel haar hart gunt maar zichzelf ook natuurlijk!! Hoop stiekem dat ze net wat eerder de gelukkige is, ten 1e omdat ik het haar zooo gun en samen zwangeren is ook super natuurlijk! Hoop voor jullie dat het ook snel toch echt raak is!! GOOD LUCK!!!
Wendy, ik zou het ook zeker op prijsstellen! Mocht je toch zwanger worden, vertel het haar dan op een rustig moment voor je het aan anderen verteld. Op die manier heeft ze even tijd om het te verwerken en kan ze daarna ook super blij voor je zijn. Ik ben namelijk 3 maanden geleden weer onaangenaam verrast op een verjaardag met veel mensen erbij toen een vriendin het goede nieuws vertelde... Dat is echt niet leuk.. Heel veel succes!
mama van dewi--> kan me echt voorstellen dat je er onaangenaam verrast door bent. je kan dan ook zo erg balen he. ik hoorde net ook weer dat iemand zwanger is alweer de zoveelste en als ik dat dan hoor dan baal ik zooooo erg, begin nu zelfs zover te zijn dan ik er gewoon in een dip door zit. vind mezelf daardoor ook ontigelijk egoistisch maar ik gun het iedereen ook heel erg hoor maarja.
Ikkuh, mijn situatie was iets anders. Ik had er niet echt een groot geheim van gemaakt dat we wel graag een 2e wilden. Alleen toen ik onverwacht ineens uit het niets een miskraam bleek te hebben was ik zelf best geschrokken. Het was zeer waarschijnlijk een bbz dus moest ik 2 a 3x per week naar het zh. Ik verloor namelijk regelmatig veel bloed. We hebben toen besloten er geen smoesjes voor te bedenken maar het uit te leggen. Op mijn werk, het werk van mijn man, onze directie familie en vrienden weten ze het nu... Mijn leidinggevende heeft zelf ook in de mmm gelopen dus ze zei dat we er ook gewoon helemaal voor moesten gaan als het nu onze wens is. Ik vind het wel fijn dat ik niet elke keer smoesjes hoef te bedenken op mijn werk als ik onder werktijd weg moet. Het enige nadeel is wel dat je soms wat ongemakkelijke vragen van ze krijgt. De meesten weten toch niet echt wat het inhoud. Mijn moeder was 2x erg snel zwanger en die begrijpt het volgens mij ook niet helemaal... Ook van vrienden krijg ik nu soms wel wat rare ideeen. Laatst zei een vriendin nog dat ze nooit de mmm in zou gaan als ze net als ik al een kindje had. Dan zou het namelijk gewoon zo moeten zijn. Al die moeite doe je toch niet als je al een gezond kindje hebt... Schijnbaar is het raar dat je een sterke wens hebt voor een 2e kindje. Een heel verhaal, sorry!! Maar ik probeerde mijn gevoel een beetje duidelijk te maken. Het kan dus voordelen en nadelen hebben... Dikke kus!
Zo'n herkenbaar gevoel! Je gunt het iedereen, maar jezelf ook!! Elke keer inderdaad gewoon even een dipje.
Mijn temp is trouwens nog niet omhoog. Na bellen met de assistente van de gyn heb ik vandaag toch alvast bloed geprikt. Maandag weer bloedprikken en dan tussen 2 en 4 weer bellen om te overleggen met de gyn of ik nog meer bloed moet prikken of niet. Mijn ovutesten geven sinds gister wel een licht streepje dus ik zou denken dat er toch nog wel een ei aan zit te komen...
@Mama van dewi, hè wat balen dat je ei nu zo lang op zich laat wachten.. hopelijk nu snel posi ovu-test en dus ei in aantocht! een aantal vriendinnen weten het van ons +me moeder,schoonmoeder, schoonzusje, zus en 2 collega's. me chef weet wel dat we bezig zijn,maar niet dat we nu ook al naar de gyn zijn geweest. Vind het lastig tegen wie je het wel en niet kan zeggen, ga zelf gewoon op me gevoel af,heb het wel nodig om er met iemand over te kunnen praten buiten me man