Heeft iemand hier ervaring met het geven van een schrikbadje. Je kleintje zit dan lekker in een warm bad en krijgt een kopje koud water over zijn/haar ruggetje. Het schijnt dat verkouden baby's het sluim dan goed omhaar Hoesten door de schrik. Mijn moeder deed dit vroeger altijd bij ons en volgens haar werkt het goed. Tijden zijn alleen verandert en de medische wetenschap is verder dan vroeger. Weet iemand of dit kwaad kan of niet?
Geen idee, maar als ik rationeel nadenk zal het volgens mij geen kwaad kunnen. Als het water maar niet al te koud is denk ik.
Hmmm............lijkt me niet erg lekker! Zou het zelf in elk gevall niet leuk vinden. Weet niet of het goed is voor het ophoesten van slijm.
och, arme baby's. Die zullen schrikken.. Ik zie mijn C al verstomd kijken, om vervolgens heel hard te brullen en niet meer op te houden Even naar buiten, een frisse neus halen helpt ook altijd wel om slijm los te krijgen. Dat lijkt mij iets vriendelijker...
jesper is ook erg verkouden, maar ik ga dit maar niet proberen hoor. Moet je zelf eens bedenken dat je lekker warm in bad zit en iemand een emmer over je heen gooit. Ik ga voor de neusspray als het echt te erg wordt naar mijn idee.
een heel kommetje doe ik niet maar wel eens een paar druppels. Dan schikken ze al goed hoor. Ze ademen dan zo goed in dat de longen even helemaal goed open gaan
in de sauna van mijn oom hebben we 1x per jaar een familie reunie met pasen nu hebben we elk jaar nog gedaan dat elk kindje wat er nieuw bij is gekomen 1x in het koude bad dompelen
dat is nou toevallig! had het er net met mn vriend over.. het schijnt zelfs dat je er een koortswerend middeltje in het water kan doen , dat dat goed tegen de koorts is! ik ga morgen even kijken of dat ook daadwerkelijk bestaat voor jonge baby's , zit hier al een hele tijd met koorts te kampen..weekje wel, weekje niet..en ga zo maar door! maar goed, ik weet niet of het tegen verkoudheid werkt...
Ik ga het denk ik toch maar proberen. Het lijkt me aan de ene kant wel heel zielig, maar aan de andere kant is het ook heel zielig dat hij zo benauwd is. als dit dan helpt?!
ik zou zeggen, gewoon proberen! ebn wel heel erg benieuwd! laat het maar even weten hoe het is gegaan!
Kun je door hem hard in zijn gezicht te blazen niet hetzelfde bereiken? Je krijgt dan ook een schrikreactie... En eerlijk gezegd lijkt me dat minder zielig dan een plens koud water over je rug... (hier spreekt een echte koukleum die de douche op minstens 42 graden heeft staan.. )
Vroeger werd dit ook bij mijn broer gedaan. Die had als baby al bronchitus en door de schrik kwam idd het slijm goed los. Bij een gewone verkoudheid zou ik het niet doen.
oww ik moet er niet aan denken dat ik zelf een plens koude water over me heen krijg. (laat staan mijn kindje )
brrr nee hier begin ik niet aan, heb er zelf ook een hekel aan als me vriend de keuken kraan aan zet terwijl ik onder de douche sta en gil het dan uit
Ik heb het ook niet gedaan. Stond klaar met een kopje, maar kon het niet over mijn hart verkrijgen! Hij was juist zo lekker aan het spelen.