Baby mag zelf geslacht kiezen....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door corina83, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    'Baby mag zelf geslacht kiezen' - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

Baby mag zelf geslacht kiezen'

Toronto - De Canadese ouders van de vier maanden oude Storm houden het geslacht van hun kind geheim, bij wijze van 'ode aan de vrijheid'. "De baby mag straks zelf kiezen of het een jongen of een meisje wil zijn".

[​IMG] Foto: AP
    [​IMG] Foto: AP

Alleen de verloskundige die Storm ter wereld bracht, weet het geslacht van de baby. Kathy Witterick (38) en David Stocker (39) hebben het, buiten hun twee andere kinderen, zelfs niet aan de rest van de familie verteld. Ze vinden het vreemd en niet nodig om de wereld te laten weten of Storm een jongen of een meisje is. Zo'n stempel is ongezond, menen ze, en zo worden er teveel keuzes gemaakt voor het kind, die volgens hen zelf moet beslissen of het een rok of een broek wil dragen, of bijvoorbeeld nagelak opdoen.
    Na het publiceren van een artikel in de Toronto Star is de krant bedolven onder lezersreacties van boze ouders.
    De twee andere kinderen van het stel zijn jongens die zelf mogen kiezen hoe ze eruit zien. Zo draagt een van hen, een 5-jarige, graag vlechtjes in zijn haar.

sja... wat moet je daar nou op zeggen

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ja indd, wat moet je daar nou op zeggen?! Weet wel dat ik het maar een rare beslissing vindt van die ouders en me ook afvraag of ze zich wel helemaal goed voelen..

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik denk dat het zoontje van 5 heel erg gepest gaat worden als hij zijn haar zo houdt in vlechtjes..

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik gok dat het weer een jongetje is, maar dat ze gewoon heeeeeel erg graag een meisje wilden.

Rare mensen bestaan er toch.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ruimdenkend zijn oké, maar dit gaat mij een beetje ver...

Als onze jongens er later achter zouden komen dat ze liever meisjes zijn, dan dealen we daar dan wel mee. (hoop eerlijk gezegd wel dat dat nooit gaat gebeuren, lijkt me erg zwaar voor het kind en de directe omgeving)

6. Okee, beetje apart hoor!

7. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    Het lijkt me eerder verwarrend voor die kinderen dan bevrijdend... Maar dat is wat ik denk. Misschien is het in de praktijk anders.
    Ik vraag me alleen af of de ouders dit nou echt doen voor hun kinderen of dat ze hun eigen idealen als het ware projecteren op hun kinderen. Tja..
    Nou ik krijg een meisje in september en dat mag ze gerust weten en merken!!

8. Classic

Classic Niet meer actief

ik vind dit best mooi, waarom zou mijn kind geen vlechtjes in zijn haar mogen hebben? en mag hij niet met poppen spelen?
    waarom mogen dochters niet met auto's spelen en aan voetbal doen??

maar het geslacht niet noemen omdat ze graag willen dat het kindje zelf mag kiezen of hij/zij later een meisje of een jongen wordt? vind ik raar.

9. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik vind het wel ver gaan hoe deze ouders het doen!
    Als mijn kindje straks geboren is en hij/zij draagt liever kleding van het andere geslacht, speelt liever met poppen dan met auto's of andersom... Wie ben ik dan om dat te verbieden? Wel zullen we de wereld laten weten dat het kindje een jongen/meisje is, maar als hij/zij er op een gegeven moment (in tienertijd) er achterkomt dat het zich anders voelt, tja, dan vind ik dat je daar als ouder zijnde in mee moet gaan, in de vorm van; je kind zijn/haar gevoelens serieus nemen en kijken wat de mogelijkheden zijn!!!

Mja, dit vind ik wel vreemd! ;)

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.

mooi gezegd, en helemaal mee eens!!!

11. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    wat raar :(

ik ben bang dat die jongen/meisje later met zichzelf in de knoop komt...omdat hij/zij niet weet wat hij/zij nou is ;) een kind zelf laten ontwikkelen ben ik helmeaal voor, maar dit gaat weer net iets te ver...

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als ik wetenschapper was, zou ik dit kind heel graag willen volgen.
    Puur om te zien of dingen zoals bijv. de keuze van speelgoed wordt ingegeven door de ouders die je als een 'jongen' of 'meisje' opvoeden, of door instinct. Lijkt me interessant.

Verder zijn dit natuurlijk enorme hippie-ouders, dat kan niet anders.

13. bapsie

bapsie Niet meer actief

dat was ook wat ik dacht toen ik de foto's zag...

14. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Vind het ook apart dat het dan wel een jongensnaam heeft gekregen. Doe dan Robin ofzo, dan kan voor zowel een jongen als een meisje.

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Heel erg apart!

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Tja en ik denk alleen en tot die tijd dan wat voor kleren gaan ze het kind dan aandoen alleen maar unisex? Zo weet het kind toch ook niet wat het moet kiezen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Hoog geitenwollensokkengehalte, tja, ze doen maar, al zie ik het nut er niet van in.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb een ook gelezen. Vind het echt van de zotte!
    Een geslacht KIES je niet, een geslacht HEB je!

Ik denk zelf dat dit kind eerder een complex ontwikkelt dan dat je dit met deze keuze probeert te voorkomen.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

dat vind ik ook.. en ik kan me ook voorstellen dat ze het vanuit die gedachte doen.

over de naam: Storm is volgens mij unisex :) (bij X-men is het een vrouw) dus wat de naam betreft kan het beide kanten op

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, maar kan je dan niet gewoon beter stimuleren dat je als jongen prima met poppen kan spelen vlechtjes mag hebben (zoveel jongens hebben lang haar), of als meisje dat je prima ook met auto's mag spelen ...??? Ik vind dit raar om iemands geslacht te ontkennen (want dat doen ze in mijn ogen in feite) en inherent ook ontkennen wie of wat hun kinderen zijn. Ik denk ook dat deze kinderen een enorme dreun krijgen als ze later naar school gaan of later, als de groot zijn.

Hoewel ik dan wel weer vermoedt dat deze onorthodoxe manier van opvoeden ook wel betekent dat deze kinderen "home schooled" worden ...

Deel Deze Pagina