Nou bij mij werd er niet te snel ingegrepen hoor.. Er werd pas na 16 uur gesproken over een keizersnede omdat ik al uren op 6cm bleef hangen en het er naar uit zag dat ik anders nog uren bezig was.. gelukkig had ik binnen no time alsnog 10 cm en een uur later was ik bevallen, wel met een knip en de pomp zat op Isabella haar hoofdje omdat ik helemaal op was en ze me een handje wilde helpen maar meer dan het op haar hoofd zetten hebben ze niet gedaan want toen was het *ploep* hihi Overigens wel een ruggenprik gevraagd na een uur of 12 en ook gekregen, maar echt nut had ie niet want hij zat niet goed en alleen mijn rechterbeen was gevoelloos hihi ( en de anesthesist maar volhouden dat hij goed zat) Wilde in eerste instantie wel thuis bevallen, vanwege het gemoedelijke, maarja dat ging niet door omdat Isabella haar hartje niet goed was (vanaf 15 weken zwschap) dus werd met 38 weken ingeleid. Dus ik ben niet van mening dat er te snel ingegrepen wordt (gelukkig) Maar... dat geldt dan wel alleen voor ons ziekenhuis want over andere kan ik niet oordelen.
hier word ook echt niet snel ingerepen,eerder te laat denk ik. na 22 uur weeen,en nog steeds maar 6cm ontsluiting uiteidelijk een keizersnede. terwijl het hartje van de kleine man ALLANG niet regelmatig was. god wat werd er getreuzeld voor mijn gevoel.
tja als er beweerd wordt dat thuisbevallingen een risico vormen kun je natuurlijk wachten op een 'onderzoek' als deze. Ik hecht er geen waarde aan, als iets echt misgaat ben je in het ziekenhuis toch echt op de beste plaats hoor. En ik denk wat eerder al opgemerkt werd, dat er een vertekend beeld gegeven wordt.
Wat belangrijk is dat (aanstaande) mama's zelf beslissen waar ze willen bevallen. Of dat in het ziekenhuis is of thuis, dat zouden ze zelf moeten kunnen beslissen, tenzij er een medische indicatie is. Maar wat voor een percentage ook zal meewegen bij de beslissing is dat, als er geen medische indicatie is, en men in het ziekenhuis wil bevallen er kosten aan verbonden zijn. En dat kan iemand een beslissing laten maken die ze eigenlijk niet wil maken, heeft iemand al uitgezocht wat daar de gevolgen van kunnen zijn?
Ja maar een heleboel vrouwen nemen een ruggenprik en dan hoef je al niks meer te betalen omdat je daardoor 'medisch' wordt.
ik ben niet overtuigd. voor mij gewoon het ziekenhuis hoor. (niet dat het nog nodig is daar niet van)
Ik zal wel krom lezen maar, Bij thuisbevallingen is de babysterfte hoger en bij ziekenhuisbevallingen is het risico van moedersterfte groter. Dat zijn toch twee verschillende doelgroepen met mekaar vergelijken en dus zinloos. Toch?
ik word ene beetje gaar van alle berichten wat nu wel of niet goed is. ik weet dat als ik niet in het ziekenhuis was bevallen fynn dood was geweest dus tja in dat opzicht was het beter dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. bij deze moet ik in het ziekenhuis bevallen omdat ons meisje gelijk gezien moet worden door een kinderarts. daarbij zijn er veel bevallingen die eindigen in het ziekenhuis en ook thuis bevallingen waar de kraamvrouw een fluxus oid krijgt waardoor deze naar het ziekenhuis moet en daar mischien wel sterft ja beetje vaag toch?
Zelf koos ik om in het ziekenhuis te bevallen. Denk dat als ik dit niet bedacht had van te voren we beide dood waren geweest. Ik zeker te weten. En mn moppie ook met een hele grote kans!!