Waarom moet je bukken, knielen, hurken en tillen zo veel mogelijk vermijden. Ik ben huishoudelijke hulp, maar moet toch regelmatig bukken. Ik probeer mij er bewust van te zijn, maar dit is erg lastig met dit werk. De laatste drie maanden mag je zelfs maar 1 keer per uur dit doen maar waarom is mijn vraag. Ben nu 13+2 dagen
Hoi Petra34, er is geen richtlijn die beschrijft hoe vaak je mag bukken in de zwangerschap voor zover ik weet. Ik zeg altijd dat je gewoon je dagelijkse ding moet doen, maar wel eerder je grenzen aangeven. Als je merkt dat je van een dag flink sjouwen/werken last van je bekken, buik, rug hebt, dan moet je wel echt minder belastende activiteiten doen. Dus wanneer je last krijgt ben je te laat, maar je weet dat vaak van tevoren niet. Je moet er daarna wel actie op ondernemen en buk- en tilwerkzaamheden anders doen of minder (snel). Want als je toch doorgaat heb je kans dat het later in de zwangerschap dusdanig erg wordt dat je helemaal niet meer kunt werken. Groetjes Brigitte