Gegroet allen! Ik ben benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. volgend "weetje" dat ik dikwijls toegestopt krijg. "Wanneer je bevalt, hangt dikwijls samen met de lengte van je cyclus. Heb je dus een iets kortere cyclus, dan beval je voor de 40 weken. Wanneer je een lange cyclus hebt, ga je overtijd." Dit telt natuurlijk niet voor bijzondere omstandigheden, inleiden, ... Ik ben benieuwd naar jullie verdeelde meningen !
Uh ik heb een hele exacte cyclus (klok op gelijk zetten) en ik ben de avond voor de uitgerekende datum bevallen. Telt dat ook?
Mijn cyclus is heel onregelmatig, maar dan ook echt onregelmatig. Variërend van 1x in de maand tot een half jaar niet. En ik ben precies op de uitgerekende datum bevallen!
Hier exact een cyclus uit het boekje (28 dagen), nooit een dag te laat en pas met 41 weken bevallen...
Ik ook mijn cyclus elke maand precies hetzelfde en mijn bevalling begon op de uitgerekende dag Net na twaalven geboren helaas haha
Nou, bij mij klopt het absoluut niet. Integendeel. Ik heb een zeer korte cyclus (23/24 dagen) en beide kinderen zijn met 42 weken zwangerschap geboren... Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar je dit 'weetje' vandaan hebt en vooral waarom jij het dikwijls krijgt toegestopt. Is dat beroepsmatig?
Klopt hier wel zo ongeveer. Ik had cycli van 26/27 dagen, dus ietsje korter dan gemiddeld. Ben bij 39+5 en 39+3 bevallen. Volgens mij is het verder onzin trouwens. De zwangerschapstermijn waarbij je bevalt heeft met heel andere dingen te maken dan de factoren die de lengte van je cyclus bepalen. Maar wel grappig om te zien of het bij mensen klopte
Nee, helemaal niet beroepsmatig Ik heb geen idee waarom mensen in mijn omgeving volop met dit praatje op de proppen komen... Misschien is het een "legende" in onze streek
Klopt totaal niet bij mij, ik heb een iets langere cyclus ( ca 35 dagen) en ben bevallen met 38, ruim 41 en 39 weken.
Mijn cyclus is altijd stipt 28 dagen en ben bevallen op de uitgerekende datum. Mis alleen die optie dus....
Ik vind het antwoord niet terug in de poll dus doe het hier maar: Ik heb een cyclus van precies 28 dagen. Bij bevalling 1 ben ik 1 week overtijd gegaan en bij bevalling 2 had ik een scheur in mijn vliezen gekregen precies op de uitgerekende datum.
Bij mij klopt het 3x wel alle drie de keren een lange cyclus en alle drie de keren ook overtijd gelopen met de zwangerschap.