Ziekenhuisbezoek mag niet, iemand leuke tips

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 14 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij ons ligt oma in het ziekenhuis. Plotseling opgenomen. Voorlopig mag ze niet weg
    Bezoek mag ook niet, maar 1 persoon per dag en dat is dan natuurlijk opa.
    Hebben jullie een leuke tip om iets te doen om aandacht te geven?
    Een filmpje hebben we gestuurd, maar dat snapt ze niet goed. Moet ze mee geholpen worden.
    Er zijn natuurlijk heel veel mensen met zulke situaties, dus wie heeft er een leuke tip?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.802
    8.470
    113
    Vrouw
    Een ballon via greetz? Of een fotokaart met foto's van jullie gezin en een leuke tekst?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou vooral zorgen voor veel herkenbare dingen. Foto's, spulletjes van thuis. Dat is erg herkenbaar voor iemand die in het ziekenhuis ligt.
    Sterkte!

Baileyy vindt dit leuk.
  4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Digitaal fotolijstje? Kan iemand 1x voor haar klaarzetten en dan blijven de foto's gewoon elke keer afspelen

Louise11110, Vero0504 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Mijn vader een beetje kennende (die verwerkt alles ook niet zo snel meer) videobeelden gaan vaak te snel. Beeldbellen is hier echt geen optie, hij snapt er niks van, wat je zegt komt echt niet aan. Zelf terugspelen...durft hij niet, bang verkeerd knopje in te drukken en t per ongeluk te verwijderen (en een beetje trots want hulpvragen doet hij ook niet). Inderdaad een digitaal fotolijstje kan een uitkomst zijn. Maar ik zou dat zelf meer voor thuiskomst houden dan.

In t ziekenhuis zou ik eerder voor zo'n analoge variant gaan. Zo'n bureaufoto klapper, driehoek ding vaak met een stuk of 20 van die plastic hoesjes er in waar je foto's, kaarten en tekeningen kan doen.

Goedkoper, wat minder hinderlijk qua licht misschien, niet echt diefstal gevoelig, kan tegen een stootje en hardstikke makkelijk ook voor de niet digitalen onder ons. Die kan je op tafel kan zetten en dan kan je elke keer een andere foto/tekening/kaart bekijken. Koop je er bijv. twee en dan kan je afwisselen en de "nieuwe" aan opa meegeven.

Mijn vader durft amper wat beet te pakken op een slechte dag, powerknopje van zo'n lijstje durft ze misschien niet in te drukken uit angst t te laten vallen of wat verkeerd te doen en de boel te ontregelen (dat is mijn moeder dan meer).

Ik weet niet hoe happig ze in t ziekenhuis zijn op de decoraties overigens. Geloof dat de massale (goedbedoelde) kaartenacties vriendelijk gestopt werden ivm besmettingsrisico's. En dingen als balonnen enzo zou ik me kunnen indenken dat die niet erg geliefd zijn omdat t weer ergens voor kunnen hangen wat werken weer lastig maakt. Het zijn nu eenmaal net ff wat hectischere dagen en situaties dan normaal.

Maar er zijn verpleegkundigen in t draadje "updates vanuit het ziekenhuis", je kan allicht vragen of er bezwaren zijn en wat ze liever niet hebben voor ieders welzijn.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Houdt ze van puzzelen? Misschien een pakketje puzzelboekjes opsturen.

7. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Maak een podcast, waarin iedereen wat kan inspreken (en dan iets meer dan, oma we missen je) en wat muziek

8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit vind ik mooie ideeen!

Verder zou ik een lief pakketje voor d'r klaarmaken met bijv. een puzzelboekje, vers fruit, lekker sapje, evt. snoepjes waar ze van houdt, een Libelle of Margriet of ander leuk tijdschrift, een (luister)boek, misschien nog een klein haakwerkje of ander creatief iets wat ze kan doen (mocht ze daar de energie voor hebben) en natuurlijk een mooi knutselwerk van de kinderen :)

Sterkte met de situatie en beterschapswensen voor je oma.

Deel Deze Pagina