Nee dat hoeft niet, alles hebben ze in het ziekenhuis. Het kraampakket is voor als je thuisbevalt (en voor je kraamperiode.)
Ik had een heel handig lijstje verzameld, maar door mijn snelle ziekenhuisbevalling van 3 uur had ik een hoop dingen niet nodig! Vluchtkoffer: Voor jou: Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, shampo en conditioner, elastiekjes, deo, verfrissingsdoekjes etc) Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher) 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen Druivensuiker snoepjes voor extra energie Nachtkleding Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) 2X Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in) Pantoffels en badslippers Badjas Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat). Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek en petje) Eventueel wat tijdschriften of een boek (MP3-speler) Plantenspray Champagne Voor je kindje: Maxicosi en fleecedekentje kinderwagen Rompertjes Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Sokjes 2 mutsjes en wantjes Speentje (evt. flesje) Omslagdoekje jasje Voor je partner: Alle belangrijke papieren (verzekeringspapieren (van beide partners), papieren van de verloskundige (zeker als je bijvoorbeeld resusnegatief bent, identificatiepapieren), Paspoorten en trouwboekje voor aangifte Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie en vrienden) Mobiele telefoon met oplader en anders muntgeld, telefoonkaart Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes videocamera en oplader parkeergeld en geld voor de telefoon/telefoonkaart wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt en iets te eten snoepjes/nootjes en koekjes Portemonnee
Schoon t-shirt voor je partner is ook wel fijn voor als het wat langer duurt dan gedacht... die zit vast ook flink met je mee te zweten!
en vergeet niet te oefenen met het bevestigen van je maxi cosie in de auto die tip gaven ze in het ziekenhuis bij ons want het is erg vervelend als je dat nog moet proberen met de kleine erin die wordt dan zo koud..Als je het geoefent hebt gaat het vaak beter en sneller......gr heidi
Ik kreeg een paar berichtjes van mensen met de vraag of ik het lijstje voor belgie kan doormailen. Het is niet dat ik niet wil antwoorden, maar ik ben het kwijtgeraakt met het wisselen van computer... Ik heb op een ander forum nog eens de vraag gesteld voor datzelfde lijstje (ik kreeg het toen ik via dat forum) dus als ik het terug heb mail ik het zeker door naar jullie! Je vind op de site van 'de roze doos' ook een soortgelijk lijstje dat me ook erg nuttig lijkt.
Dextro Energy in drank of tabletvorm, ik heb zo ongelooflijk veel gal gespuugd tijdens de weeën, dat ik toch wat energie binnenkreeg op die manier...
de netbroekjes uit je kraampakket als je onverhoopt langer moet blijven. Ik kreeg er maar een van het ziekenhuis en ze zaten echt het lekkerst...! Echt achterlijk dat je er maar een krijgt, die van mij was gewoon vies na een dag (logisch lijkt me) dus ik heb er een gejat (foei)
vergeet niet dat papa misschien ook wel lang in het ziekenhuis is, dus wat schone kleren en tijdverdrijf voor de man is geen overbodige luxe. en als je snachts bevalt, wat te eten! mijn man had op de afdeling geen enkele mogelijkheid om iets te eten, het restaurant was natuurlijk nog dicht snachts, pas op de verloskamer kon ook hij een broodje krijgen midden in de nacht!
wat stom marilene, ik ben ook bevallen in t ziekenhuis, in de kast op mijn kamer lag een hele stapel netbroekjes e.d., ze vroegen zelfs nog of ik er een paar mee naar huis wilde! maar ik vond het ondingen dus die mochten ze houden maar echt stom dat je er maar 1 mocht! ik zou inderdaad stiekem ook wat meegenomen hebben als ze zo goed zitten haha
en wij kregen weer ontbijt, lunch en warm eten vanaf het moment van binnenkomst... nu heb ik 15 uur gespuugd, dus doe mij die broekjes maar
Wat ik was vergeten: -sokjes voor de baby (ik dacht dat die aan het broekje vast zaten...) -eigen toiletspullen (dacht dat die in m'n toilettas zaten; niet dus) Wat ik wel heb meegenomen maar niet heb gebruikt: -badjas (niet nodig gehad; de douche was in dezelfde ruimte en ik ging twee uur later al naar huis) -pyjama -slippers -dikke sokken (ik had wel koude voeten, maar had het te druk met puffen om iemand te vragen ze aan te trekken en zelf kon ik dat niet meer)
Ze verkopen die netbroekjes ook gewoon bij de apotheek, ik heb er een paar aangeschaft want ik hoor erg vaak dat ze zo prettig zijn met die kraamverbanden.