@bozoe Wat fijn om van je te horen en dat alles nog goed gaat. Duidelijk plan met de ha. Gecondoleerd met het verlies van je oom. Wat een weekend heb jij achter de rug zeg!
Wat fijn dat het nog goed gaat! Gecondoleerd met je oom en logisch ook dat een forum niet je eerste prioriteit is nu.
Vanochtend opgestaan met krampen. Ik zag er al tegenop om het ziekenhuis te bellen. Ik heb net een ander ziekenhuis in de buurt gebeld en mijn situatie tot dusver uitgelegd. De assistente was super meedenkend en heeft gevraagd of ik de foto's van de amnicator naar haar wil sturen zodat ze het alvast kan voorleggen aan de gynaecoloog daar. Ik heb net het andere ziekenhuis gebeld met de vraag om mijn dossier over te zetten naar het andere ziekenhuis maar ze willen dat ik eerst langskom. Een verwijzing vinden ze niet noodzakelijk op dit moment. Dus ik sta voor mijn gevoel klem. De zorgverzekeraar zegt dat ik op elk moment mag overstappen en vond het in mijn situatie zelfs verstandig. Ik word vanmiddag teruggebeld door het ziekenhuis over of ze wel of niet een verwijzing gaan afgeven.
Hopelijk mag je na dat andere ziekenhuis toe ❤️ Weetje de kans dat deze baby eerder komt is gewoon groot en dan wil je wel het allerbeste voor jou en de baby
Een verwijzing vinden ze niet noodzakelijk? Daar hebben ze absoluut niets over te zeggen. In Nederland heb je gewoon vrije keuze als het om zorgverlener gaat. Zij hebben daar dus niets over te zeggen en moeten gewoon een verwijzing regelen voor jou. En anders kan denk ik de huisarts je ook naar het andere ziekenhuis doorverwijzen. Zijn ze helemaal belatafeld!
Ik ben ooit zelf overgestapt (niet tijdens een zwangerschap) naar een ander ziekenhuis en heb toen medegedeeld dat ik mijn dossier kwam ophalen en dat het dus klaar moest liggen (nadat er heel erg moeilijk werd gedaan). Later nog wel een gesprek gehad over de hele gang van zaken (inclusief excuses naar mij). Overstappen was een hele goede keuze, nog altijd blij dat ik toen zo voor mezelf ben opgekomen.
Je hebt er inderdaad gewoon recht op. Je stapt niet over omdat het in hun ogen wel of niet noodzakelijk is, je stapt over omdat ze je vertrouwen geschaad hebben. Waarschijnlijk nemen ze het nu ineens serieus om te kijken of ze niet te laks zijn geweest wanneer je dossier naar een ander gaat. Zo werkt het natuurlijk niet, je vertrouwen is al geschaad.
Het zou me verbazen als ze er makkelijk over zouden doen. Het is tenslotte best arbeidsintensief allemaal
Ik heb het voor elkaar hoor, eindelijk! Ze gaan een verwijzing doorsturen met als omschrijving "op verzoek van patiënt"