Ziekenhuisopname 26 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bozoe, 20 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Jeetje, onbegrijpelijk wat ik hier lees. Wat slecht! Ik hoop echt dat je niet weer zomaar naar huis gestuurd wordt..

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dat meen je!! Onbegrijpelijk.. ik hoop dat ze het serieus nemen. Heel veel sterkte en hou goed in de gaten of je geen verhoging/koorts krijgt.

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Meelezer hier. Kun je je huisarts niet bellen en vragen of hij/zij iets kan?
    Ik zou geen vertrouwen meer hebben in dit ziekenhuis.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Wat een gedoe zeg. Ik mag hopen dat ze je nu niet naar huis sturen want er zijn m.i redenen genoeg om je op te nemen.

Laat je niet afschepen hoor!

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik heb nogmaals een echo gehad, een cervixmeting en inwendig gekeken met de eendenbek en ze zien alleen waterdunne afscheiding maar volgens hun zijn de vliezen echt nog intact en is de baby nog te klein om als stop te fungeren. Ze hebben voor de zekerheid wel een kweek afgenomen voor de GBS-bacterie.

Dus ik ben weer onderweg naar huis.

6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Heb je dus niks aan gehad verder

7. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat een ingewikkelde situatie voor je... Als je zelf echt een niet pluis gevoel hebt dan zou ik proberen op een andere manier een ander ziekenhuis binnen te komen.. Overleg met je huisarts/ verloskundige, of geef bij het ziekenhuis waar je nu onder behandeling bent aan dat je geen vertrouwen in ze hebt, misschien moeilijk om te doen, maar je kan je zwangerschap maar 1x goed doen...
    Overleg met je zorgverzekering, maar ga zorgen dat je de zorg krijgt die je nodig hebt. Misschien hebben ze gelijk en is er niks aan de hand, maar je eigen niet pluis gevoel altijd serieuzer nemen.

Sterkte!

NiVa0230, Mimus en Vero0504 vinden dit leuk.
  8. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.596
    4.450
    113
    Vrouw
    Ach lieve vrouw toch, inderdaad weer afgescheept. Ik ben het eens met de andere dames. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel ergens gehoord wordt.

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik zit ook aardig verslagen weer thuis. Het is elke keer een enorme heisa en paniek en dan vervolgens eindigt het weer met ik ongerust thuis

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Dat begrijp ik kijken of je verwijs kan krijgen na een ander ziekenhuis?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    Nou zeg!
    Ik zou echt contact opnemen met de vk waar je geweest bent. Mogelijk kunnen hun nog iets betekenen.
    Succes! En vertrouw op je gevoel

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik adviseer je wat andere dames ook al adviseren. Neem contact op met een academisch ziekenhuis in de buurt. Als je kindje nu geboren zou worden moet je toch naar een ziekenhuis met nicu.
    Leg de situatie voor en vraag wat er nodig is om overgedragen te worden. En als je dit zelf niet kunt opbrengen, vraag het dan je partner te doen.

En wat al is gezegd, houd je temperatuur in de gaten. Ik had vroegtijdig gebroken vliezen en daar kwam dus een infectie bij.

Ysabella, Mimus en MamaChantal vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    #93 Willemijntje19, 4 jan 2023
    Laatst bewerkt: 4 jan 2023
    Precies wat jij zegt! Hier ook infectie na gebroken vliezen. Ik had geen streptokokken B, maar desalniettemin toch een hele vervelende infectie. Bij koude rillingen, verhoging of anderszins niet fit voelen aan de bel trekken.

14. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik zou een varentest eisen. Duurt wel even maar dan weet je zeker of t geen vruchtwater is.

Mijn vliezen zijn met 29 weken gebroken en ik had ook geen vochtverlies als ik op mijn hand blies of als ik hoestte. Op de echo was er genoeg vruchtwater te zien maar de gyn vertrouwde het niet.
    Varen test wees toch echt uit dat t gebroken vliezen waren en kreeg direct longrijpingsspuit.

Wat de andere dames ook zeggen temp jezelf 2 keer per dag en bij verhoging gelijk bellen. Je wil geen infectie bij gebroken vliezen.

Willemijntje19 en zegenwens vinden dit leuk.
  15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik heb direct gevraagd om een varentest (toen ze de test van de verloskundige onbetrouwbaar noemden) maar ze zeggen dat ze dat niet meer doen omdat het te arbeidsintensief is. Ze beweren dus dat er geen test is daarvoor.

Ze blijven volhouden dat de baby te klein is om als stop te fungeren en dat als ze hem omhoog duwen met zijn hoofd (dus uit het beken) er geen vruchtwater uitstroomt dus dat dat een indicatie ook is voor intacte vliezen.

Hoelang heb jij het volgehouden en had je bedrust/opname?

16. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Wat een gedoe zeg.. ik snap je ongerustheid. Vreselijk dat je zo wordt afgescheept. Bij mijn 1e dochter had ik een hoge vliesscheur met af en toe golfjes vruchtwater eruit wat inderdaad rook naar sperma. Dit zou het dus best kunnen zijn. Kun je die vk niet bellen waar je naartoe bent geweest? Wellicht kan zij contact opnemen met het ziekenhuis.

17. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Jeetje, alleen al voor het feit dat ze je ongerust naar huis sturen..
    Dat zegt al genoeg..
    Ik zou de vk waar je bent geweest een berichtje sturen met je verhaal en dat je het voor je gevoel allemaal niet vertrouwd en vragen of ze nog iets voor je kunnen beteken om eventueel doorverwezen te worden naar een ander ziekenhuis.
    Of anders het ziekenhuis vragen voor een second opinion.
    Lastig hoor, en zo onzeker allemaal!

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Ik ben echt verbaasd dat dit gebeurd, is er een mogelijkheid tot een 2nd opinion? In welke regio woon je?

19. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Je mag ook je zorgverzekering bellen dat je naar een ander ziekenhuis wil en je niet serieus genomen voelt.
    Overigens heb ik gevoelt dat mn vliezen gebroken waren, en toen ik op bed lag had ik niks.. ik was al naar de wc gelopen en toen pas ging het lopen. Dus het kan zijn als je op bed ligt dat er niet veel komt.. pas als je weer opstaat enz.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Wat een ...... ziekenhuis

Deel Deze Pagina