Ziekenhuisopname 26 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bozoe, 20 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Wat een k*tziekenhuis.
    Mijn zoontje lag in een stuit dus lag helemaal niet in het bekken, ik had een hoge vliesscheur waar hij tegen aan lag en er elke keer maar een beetje uit liep.

Nadat bij mij duidelijk werd dat ik gebroken vliezen had ben ik per direct overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis.
    Na 2 dagen was er plek in academisch ziekenhuis dichter bij huis en ben ik overgeplaatst.
    Met 32 weken ben ik overgeplaatst naar mijn streekziekenhuis en ben uiteindelijk met 37 weken ingeleid.

In totaal dus 8 weken in het ziekenhuis gelegen met iedere dag ctg.
    Iedere week een echo om de weerstand van navelstreng te meten.
    Iedere 2 weken werd er een groeiecho gedaan omdat er een groeiachterstand was en ze wouden kijken of hij op zijn lijn bleef groeien.

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu? Heb je nog vochtverlies?

3. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.860
    3.015
    113
    Ik zou ook een ander ziekenhuis inschakelen.
    Echt op je strepen gaan staan! Gewoon aangeven geen vertrouwen te hebben en dat je graag naar een ander ziekenhuis wilt. Ik weet dat het heel heftig is om je eigen zo op te stellen. Maar ik herken je verhaal van onze oudste, niet serieus genomen een bmh van 1.5 met 26 weken, te veel vruchtwater. En uit eindelijk gebroken vliezen en een dag later onze zoon.

Er is zo veel winst te behalen met een goede behandeling voor de geboorte dus longrijpers etc.

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Och meid, wat een zorgen en wat gaat het ziekenhuis er te makkelijk mee om. Hopelijk kan je met je verloskundige/huisarts al naar een academisch ziekenhuis verwezen worden.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Jeetje wat heftig. Maar als ik het goed begrijp fungeerde jouw zoontje dus ook niet als stop? Hier zeiden ze dat hij te klein was om als stop te fungeren en dat ik geen gebroken vliezen kon hebben door de hoeveelheid vruchtwater die er dan nog was (7cm zei ze)

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ja ik loop nog steeds met Tena Lady in die ik om de anderhalf uur moet vervangen omdat het anders er doorheen gaat.

De arts die we gisteren hadden was zo overtuigd van geen gebroken vliezen en een vals positieve uitslag van de amnicator dat mijn man ook niet meer uitgaat van gebroken vliezen. Ik vind het dus best lastig om nu dan alsnog door te blijven hameren op een ander ziekenhuis of second opinion omdat ik voor mijn gevoel de enige ben die twijfels heeft bij de conclusie die ze trekken. De verloskundige zei gisteren ook al dat zij ook in een lastige positie zit omdat zei volgens protocol mij niet eens had mogen zien omdat ik klinisch ben.

7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.995
    113
    Vrouw
    Als je een hoge vliesscheur hebt maakt het niet uit of het hoofd wel of niet als stop fungeert. Hoge vliesscheur kan ook meer druppelsgewijs vochtverlies geven.

Als je echt elke anderhalf uur je verband moet vervangen omdat het echt vol zit, zou ik toch nog eens bellen voor overleg. En zo'n verband meenemen als ze je weer willen zien.

Ysabella en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Maar 7 is niet veel bij 5 spreken ze al over een te kort.. hebben ze op verschillende plekken gemeten?

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel. Maar echt. Als jij je niet goed erbij voelt, gewoon blijven hameren erop.
    Beter dat je er naast zit dan dat je wel goed zit en het straks heel gecompliceerd wordt.

NiVa0230 en zegenwens vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Helemaal met je verleden snap ik het zhuis echt niet…

NiVa0230 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ja, de plekken rondom de baby hebben ze allemaal gemeten. Ze zei dat het prima grote hoeveelheden waren.

12. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Dat is toch super hevig! Het lijken me toch wel enorme hoeveelheden als dat nog afscheiding zou moeten zijn. Ik zou in ieder geval de gyn op de hoogte stellen dat je iedere 1,5 uur je Tena Lady moet verschonen. Dat klopt echt niet. En anders via de huisarts het oppakken.

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Anders toch via zorgverzekeraar of huisarts na ander zhuis gaan… dit is toch ook geen doen eerst al bijzonder met de opname en nu dit.
    Hoe ranzig is bewaar een dag je tena ladys en laar dat maar zien hoezo afscheiding

14. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje fungeerde deels als stop omdat hij met zijn rug tegen de vliesscheur aan lag. Als hij bewoog dan gutste er wat uit.
    Met 29 weken werd hij geschat op een gewocht wat pastte bij 27 weken zwangerschap, hij was dus ook klein.
    Ik zal vanavond eens kijken of ik de echo foto's nog heb van toen ik in t ziekenhuis lag.
    Mijn zoontje had bij de 1ste echo in t ziekenhuis nog een heel zwembad. Pas met 34 weken werden de pockets echt kleiner en met 36 weken zaten we net op de grens van nog voldoende vruchtwater.

Maar de redenatie dat als ze t hoofd uit t bekken tillen er geen vocht verlies is, is toch onzin. Als daar de scheur niet zit dan kunnen ze hem eruit halen wat ze willen.

Ik zou echt nog een keer bellen als je iedere 1,5 uur je tena lady moet vervangen dit is echt teveel voor afscheiding.

zegenwens vindt dit leuk.
  15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als je er zelf aan twijfelt (en de verloskundige met jou samen!) Dan echt stappen ondernemen. Je kan beter jezelf straks in de spiegel kijken en denken, ja ze hadden gelijk er was idd niks... Dan in de spiegel kijken en spijt hebben dat je niet naar je onderbuik gevoel geluisterd hebt!

Heb je meerdere ziekenhuizen in de buurt? Zou het er echt niet bij laten zitten, al is het alleen 'maar' omdat je het zelf niet vertrouwd... Juist dát is een goede reden!

Echt, hoe moeilijk misschien ook, maar ga bellen!!!

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoe is het nu met je?

Dat er voldoende vruchtwater te zien is zegt volgens mij niks over wel of geen gebroken vliezen. Toen ik een aantal weken terug opgenomen werd met gebroken vliezen, toen werd er een aantal dagen na opname een echo gemaakt en had ik ondanks dat ik al dagen steeds best veel vocht verloor nog ruim vruchtwater op de echo. Ik hoop echt van harte dat je snel meer duidelijkheid hebt. Heel veel sterkte en succes hoor. En ik snap heel goed in wat voor lastige positie je nu zit. Mij namen ze ook niet echt serieus in het ziekenhuis en dan voelt het echt alsof je tegen een muur aan praat. Hou je zelf goed in de gaten en al bij lichte verhoging meteen actie ondernemen hoor. Infectie begon bij mij met 37,5 en een verhoogde hartslag.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  18. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik had bij mijn oudste zoon een hoge vliesscheur en verloor bijna niks, alleen als het vruchtwater weer ‘aangevuld’ was.

Een vriendin van mij heeft meegemaakt dat de andere vlies niet meer intact was, (je hebt er 2) waardoor er op het eerste oog helemaal niks aan de hand leek, totdat ze allemaal testen gingen doen en het dus wel om Vruchtwater ging. Zei verloor ook om de zoveel tijd wat vocht.

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Laat je man anders de reacties hier lezen, misschien dat hij dan inziet dat stappen ondernemen toch verstandig is.
    Ik weet dat je tijdens een zwangerschap best veel afscheiding kunt hebben. Maar de hoeveelheden die jij beschrijft in combinatie met de positieve test bij de verloskundige geloof ik niet echt in het verhaal over afscheiding.

Maar zelfs als je je man niet kunt overtuigen...meid, pak de telefoon en bel gewoon een ander ziekenhuis en leg het voor.
    Mag ik vragen waar je woont? Misschien kunnen we meedenken welk ziekenhuis in jouw buurt zit die je kan bellen. Misschien dat iemand goede ervaringen heeft met een bepaald ziekenhuis.

20. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    @bozoe

Dit is een foto met 31/32 weken zwangerschap. Hier had hij nog een zwembad om in te zwemmen.

Bijgevoegde bestanden:

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina