Hoe vaak kopen jullie een nieuw speeltje/nieuw speelgoed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik vraag me dit af omdat ik eigenlijk elke dag wel wat zou willen kopen. Op dit moment is de kleine man helemaal gek van alles met wieltjes. Heb ook op de vrijmarkt leuke wagentjes gescoord (Toet toet ben ik trouwens nog niet aan begonnen ;)). Ook boekjes worden verslonden. Er is zo veel leuk speelgoed en we wisselen ook af zodat het steeds leuk blijft. Elke keer dat verraste koppie. En het hoeft niet duur te zijn: gewoon iets kleins is ook al leuk.
    Het duurt nog heel lang voor hij jarig is en ik heb nu al een houten trein op het oog, of een speeltafel voor in de tuin... je blijft kopen :D.
    Dat doe ik (uiteraard) niet, maar de verleiding is er wel.
    Hoe vaak kopen jullie iets?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk niet vaak genoeg. Onze dochter gaat nu als een trein en we merken dat ze al een tijdje verveeld raakte van haar speelgoed. Gisteren heb ik toevallig nog een bestelling geplaatst bij bol.com, ze is er echt aan toe. Eigenlijk wordt ze volgende maand 1 en wilde ik liever wachten, maar ik vind het sneu om te zien dat ze haar speelgoed links laat liggen en liever met een lepeltje op een plastic kommetje zit te tikken.

Ze krijgt nu een trommeltje, een xylofoon, een houten huisje met blokken en twee Nijntje gietertjes voor in het zwembad. :)

Volgende maand krijgt ze haar keukentje van Ikea. Daar speelt ze op het KDV ook graag mee, dus dat zal ze zeker leuk vinden!

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik ben lid van de plaatselijke speel o theek. Ideaal.
    2 x per maand mag ik 2 stuks speelgoed uitkiezen. En het is echt superleuk speelgoed. Ook wat je zelf niet zo snel zou kopen (grote zandtafels, skelters, etc).
    En dat voor ong €30 per jaar
    En mochten mijn kinderen een keer iets kiezen waar ze geen genoeg van krijgen, kan ik het altijd zelf kopen in de winkel. Weet ik in ieder geval zeker dat het een succes is!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Bij de oudste kocht ik wat nieuws als ik het idee had dat ze toe was aan iets anders. Voor de jongste is er voorlopig meeeeer dan genoeg! Verder eigenlijk alleen met hun verjaardag en met sinterklaas/kerst.

Soms krijgen ze wel eens iets van visite. Toen ons zoontje geboren is, kreeg dochterlief een overvloed aan cadeautjes...

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Als ik weer eens in de kringloopwinkel ben, van een rijkeluis dorpje waar altijd hele goede en leuke spullen liggen voor weinig. Alle boekjes zijn 0,75 cent, dus ik koop ze liever daar dan naar de bieb en weer terugbrengen. Speelgoed neem ik ook weleens mee, dingen van Dora, Bert&Ernie, laatst Smartmax, nieuwe doos met klei en vormpjes, een fluit, bijv, geen oude incomplete troep. Eens per 1-2 maanden een tas vol speelgoed voor 7 euro ofzo! Ze heeft wel erg veel speelgoed inmiddels ;), maar daardoor kan ik wel heel goed rouleren wat er in de box ligt bijvoorbeeld. Speelgoed nieuw kopen vind ik vaak erg prijzig voor wat je ervoor krijgt, dus nieuwe dingen alleen op het verlanglijstje voor haar verjaardag! (van visite)

6. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik heb nog nooit speelgoed gekocht voor zl. Hij heeft mega veel speelgoed (eigenlijk alles gekregen), dus haal soms gewoon weer wat anders voor de dag. Ik werk bij een grote online speelgoedwinkel dus moet zeggen dat ik me soms ook echt moet inhouden.
    Onze zoon speelt sowieso liever met mijn pannen, kookgerei, sleutels etc. Hij kijkt bijna niet naar z'n speelgoed om.

7. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kopen we eens in de 2 maanden wat voor & als er speelgoed in de aanbieding is, gelijk kopen (is mooi meegenomen dan)

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier hebben we een flinke berg, waarvan we een continue-draaisysteem hebben, zodat ze ook veel afwisseling heeft. lego is er eigenlijk nu pas beetje bijgekomen, maar daarvoor gaan dan 'saaie' dingen weer weg in de opbergkast. De spullen die ze niet meer leuk vind gaan in de 'baby-box' :)

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Eigenlijk koop ik nooit speelgoed. Heb alleen een babygym, vtech walker en een megabloks speeltafel gekocht. Verder heeft 'ie alles gekregen. Voorlopig koop ik ook niks, hij heeft echt meer dan genoeg.

10. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik koop wat op het moment dat ik iets super leuks tegenkom wat ik echt moet hebben :D:D of als ik merk dat ze ergens aan toe zijn. Daar staat tegenover dat ik ook regelmatig dingen op marktplaats zet, zodat het huis niet overloopt met speelgoed. En sommige dingen koop ik ook via marktplaats zodat het financieel allemaal nog een beetje leuk blijft ;)

Overigens wachten wij juist niet tot de verjaardag met de cadeaus, aangezien ze op die dag juist al zoveel krijgen. Ik spreid het dan liever een beetje over het jaar.

11. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik berg vaak speelgoed op voor 2/3 maanden en dan wissel ik weer. Speelgoed weer als nieuw!

Verder ben ik ook vaak te vinden bij de kringloop winkel of via Mp. Verder krijgen we ook veel speelgoed.

Door het jaar heen heb ik een lijstje in mijn telefoon waar op speelgoed opschrijf wat ze leuk vindn zodat ik ook iets kan vragen met de verjaardagen.

Deel Deze Pagina