Ik heb net de uitslag gehad dat wat uit het bloedonderzoek is gekomen alzowel uit het hersemvocht. Is het ENTERO viRus Ben eigenlijk vergeten te vragen om welke variant hey gaat was meteen even gaan googlen. Zal het eben even vragen als de arts weer langs komt De antibiotica is gestopt. Het is nu alleen kijken dat het drinken neter gaat em de sonde eruit kan En dam als het goed is weEr naar huis Iemand toevallig bekend met het entero virus?
Nog nooit van gehoord, misschien vind je hier lotgenoten. DL had het Adenovirus, had ik ook werkelijk nog nooit van gehoord! Sterkte
Ik ken het wel, kan inderdaad qua symptomen erg lijken op een hersenvliesontsteking. Wat sneu he, zo'n klein ziek droppie.
Ik lees net dat er verschillende entero virussen zijn. Coxsackie virus (voet- hand- en mondziekte) is er onder andere één van.
Ah, fijn dat het viraal is en niet bacterieel! Ik ken het enterovirus niet, maar van wat ik weet is bij zulke kleintjes het feit dat het niet bacterieel is eigenlijk vrijwel altijd goed nieuws. Hopelijk mag de sonde er gauw uit en mag je baby weer lekker mee naar huis!
Sterkte en beterschap met je kleintje! Gelukkig hebben ze de oorzaak gevonden en kunnen ze het nu gericht gaan behandelen. Ik herken het. Finley werd met 5 weken oud met spoed opgenomen, een week lang. Hij bleek toen een ernstige urineweginfectie te hebben. Hoop dat je kleintje gauw weer mee naar huis mag!
Mijn zoon heeft ook het enterovirus gehad (hij was toen 6 maand). Wat ik van de kinderarts te horen kreeg was dat het een veelvoorkomend darmvirus was. Mijn zoontje was in die tijd wekenlang aan de diarree. We dachten dat het kwam door doorkomende tandjes, maar ondertussen bleek hij dus dit virus onder de leden te hebben. Bij mijn zoontje is het uiteindelijk wel in de hersenen gekomen en heeft het geleid tot encefalitis (hersenontsteking). Bij mijn zoon duurde het herstel lang en heeft het waarschijnlijk ook wat schade aangericht, maar als ik het goed begrijp zit het bij jouw kind niet in de hersenen? In dat geval zal het herstel vast voorspoediger zijn. Het voordeel van een virus is dat het minder schade aanricht dan een bacterie, het nadeel is dat het lichaam het helemaal zelf op moet lossen en je je kindje dus niet kunt helpen met antibiotica. Heel veel sterkte hoor! Hopelijk knapt je kleintje gauw weer op!