Hallo, Sinds 2,5 weekjes ben ik kersverse mama! Onze dochter woog bij de geboorte 2405 gram en afgelopen week gewogen bij het cb en toen woog ze 2800 gram! ze drinkt dus goed en komt goed bij. In de kraamweek dronk mijn dochtertje om de 3 uur, gedurende 15 min aan beiden borsten. Nu verschilt het vaak, soms 15 min aan een borst, 5 min aan de andere of zelfs een kleine 10 minuten aan een borst en wil ze andere borst niet meer. Het maakt me een beetje onzeker. Tussentijds verschoon ik haar zodat ze weer wakker wordt, maar ook dat helpt niet altijd. Ons kleintje lijkt wel content na de voeding, ze slaapt weer lekker en heeft voldoende plasluiers. Nu vraag ik me een aantal dingen af.. 1. Drinkt ze niet toch te weinig? 2. Als ze maar aan een borst drinkt, moet ik die andere dan nakolven? Zo ja, Hoelang? In eerste instantie deed ik 5 minuten nakolven in de kraamweek, maar nu drinkt ze dus minder.... 3. Wanneer is wisselvoeden raadzaam? Ik hoor graag iets. Groetjes
Hoi, Gefeliciteerd met je meisje! Fijn te lezen dat het zo goed gaat. Ik kan kort zijn in de antwoorden: 1: nee, ze neemt wat ze nodig heeft en zo te zien gaat dat haar prima af 2: de meeste kindjes drinken de ene voeding beide borsten de voeding er na 1. Biedt de tweede aan: wil ze 3min. prima. wil ze 13 min. ook goed. 3: wisselvoeden pas je toe wanneer je je kindje wakker wil houden en je productie wil opvoeren. In jouw geval niet echt nodig volgens mij. Geniet ervan!