Onze dochter gaat ineens hard met het leren van de letters en woordjes. Ze begint nu al echt woorden te maken van de letters en kleine stukjes te lezen. Ik heb een paar AV1 en AVIstart boekjes in huis. Maar welke vinden jullie leuk? Alle tips zijn welkom. Dan kan ik nog ea. aanschaffen voor we op vakantie gaan
voor kleuters zijn er verschillende boekjes. Wat een erg leuke en goede serie is zijn deze samenleesboeken: Kleuters samenleesboeken - Uitgeverij Zwijsen
Die krijgen wij via school! Al kun je ook zelf een abonnement nemen.... Maarja gezien ik ze toch zo mee mag nemen...
Bibliotheek heeft hier erg veel staan in deze tijd van het jaar. Als je in september/oktober kijkt is alles uitgeleend aan groep 3 kinderen, maar de rest van het jaar is er een uitgebreide keus. De kleutersamenleesboeken vallen hier goed in de smaak, maar ik zou ze niet snel zelf aanschaffen omdat het na een paar keer lezen wel klaar is bij mijn dochter. Je hebt ook een set met 3 of 6 boekjes in een koffertje voor beginnende lezertjes, maar volgens mij is die niet meer nieuw te koop. Bij Bol tenminste alleen tweedehands: Hier Is Pier Een Koffer Vol Leesplezier . Misschien heeft een boekhandel nog wel zoiets. Hema heeft hem ook gehad, maar daar zie ik hem op de website ook niet meer.
Bibliotheek is super handig voor dit soort dingen! Ik leen er vaak een paar, en wat je toch niet bevalt staat gewoon 3 weken in de kast, andere boekjes halen we wel vaker. En, bedenk even, in de vakantie mag je boeken 6 weken lenen van de bieb (tenminste, bij ons), dus dat is leuk als je lang(er) op vakantie gaat!