Hallo Mamma's, Ik vraag mij af hoe ik het moet doen dadelijk. Onze oudste gaat maandag naar school. Hartstikke spannend natuurlijk! Maar ik zit een beetje met een praktisch probleem wat betreft onze jongste telg als we Noa halen en brengen van school. Het lijkt mij zo onrustig om de kleine de hele tijd uit zijn bedje te halen als Noa van en naar school gebracht moet worden. Het zijn namelijk drie breng- en haal momenten op de dag. Dus dames hoe doen jullie dat met jullie schoolgaande kids en een kleine? Ik wil voor Lucas zo rustig mogelijk houden natuurlijk. Tips pleasssee!!!
Past de kleinste nog in de kinderwagenbak? Dan zou ik hem daar in leggen te slapen, kan je hem gewoon meenemen zonder wakker te maken... Tenzij het niet lopend te doen is natuurlijk... Dan zou ik hem echt wakker maken!
Mnao zat nog niet op school, maar wel op de psz, toen lorenza geboren werd, met brengen en halen nam ik haar gewoon mee in de kinderwagen (ze sliep dan gewoon door idd)
hier ook gewoon in de kinderwagen en dan lopend halen en brengen. Onderwijl sliep de jongste gewoon. tja....dat is nu eenmaal het nadeel van 2e kind zijn....
lopend in de kinderwagenbak en de kleine sliep gewoon door/verder. Als ze nog zo klein zijn is het makkelijker dan dat ze in de wandelwagen zitten vond ik. in de reiswieg was het zo verder slapen, maar bij het zitten werd het wat minder slapen... Hier deed ik dan na de fles van 7 uur in de reiswieg laten slapen en dan zo naar school toe. thuis er uit even in de box en dan de fles weer een half uur voor het ophaal moment en weer in de reiswieg slapen en weer ophalen....
ja denk dat je dan of lopend moet gaan of met de auto? en dan de kinderwagen erin leggen.... is idd erg lastig.... ik heb dan nog geen schoolgaand kind maar ze gaat wel 3x per week naar de psz... en mijn jongste pas over 4 mnd.... neem haar altijd mee maar zij kan gewoon lopen... en neem altijd de buggy mee in de auto....
Ook ik neem onze kleinste mee, om zijn grote broer 2+jaar naar de PSZ te brengen en halen. Het gaat best, al vind ik het wel lastig, dat de slaap ritme én fles ritme soms verstoord wordt. Soms valt het halen eigenlijk samen met een voeding. Even snel ervoor gaat niet, want onze kleine man is een spuger Maar goed, naarmate de kleine ouder is, gaat het makkelijker. En ook hij, slaapt idd onderweg.
Wij hebben slaaptijden vanaf het vroege begin aangepast op haal- en brengtijden van het kdv dus dat probleem hebben we eigenlijk niet gehad. Pom is al 2,5 als Kick echt naar school gaat dus slapen zal er wel niet meer inzitten... Mocht er tegen die tijd een derde zijn.. tja, dan passen we weer het slapen aan op de tijden van de school. Lastig soms maar als je het vanaf het begin doet, went het ook heel snel. Wel is het zo dat wij laten overblijven dus het zijn twee momenten op de dag.
Op dit moment doe ik de baby (2mnd) in de draagdoek en de 2de in de buggy en dan halen en brengen. moet ook nog ff mijn draai vinden . maar dat zal vast wel goed komen.
Hey, eindelijk reacties... Vandaag dus de eerste keer Noa naar school gebracht met de kleine. Pfooeh. Vond het best wel even wennen hoor! Vanochtend had Lucas om 5 uur de fles, dus hij ging terug naar bed. 8.30 naar school, dus in de kinderwagenbak (hij werd wakker) Wandeling gemaakt om de tijd te rekken tot het badje en de fles van 10 uur/ half 11. (hij was nog steeds wakker) Badje en om 10.30 de fles. Naar bed tot 12.00 en weer eruit om Noa te halen. Daarna gewoon weer in bedje kunnen leggen tot 16.00 geslapen. Fles om 16.30 en daarna drama, veel huilen. Hij voel pas net om 19.00 in slaap. Ik merk aan Lucas dat hij erg uit zijn doen is. Hij slaapt normaal gesproken erg veel. Is maar 5 uurtjes wakker in een etmaal. Hij slaapt echt van voeding tot voeding. Nu is zijn ritme dus echt verstoort! Hoop dat het beter gaat met die breng en haalmomenten. Groetjes, Zonnestraal
hij moet nu eerst een ander ritme aannemen en dan gaat het vast wel beter... het is en blijft een heel gedoe... gelukkig kan ik mijn jongste smorgens thuislaten bij papa en meestal brengt mijn man onze dochter naar school.... en nadat ik haar heb opgehaald gaan ze allebei een dutje doen.... maar in het begin had ik ook moeite om mijn jongste wakker te houden.... maar ze wennen vanzelf hoor....
Zonder hier nogmaals de hele discussie over veilig of niet weer van stal te halen: ik moet met drie kinderen naar school heen en weer, heb er nl een van 4, 2 en ruim 5 maanden. Degene die op de haal en brengmomenten aan slapen toe is, ligt gewoon lekker in zn bed. Geen chagrijnige kinderen of hoeven rekken en trekken met slaap of voedingstijden. Gaat prima hier!
amen! en me buurvrouw die weet de tijden dat ik hem weg gaat en heeft de sleutel en doet meestal de tuin of haar ramen wassen.dan hoort ze wel of er wat is!geen discussie asjeblief!
als jij je daar goed bij voelt moet je dat doen. ik heb er 1 een keer laten liggen toen ik naar de brievenbus moest.. nou nog geen 100 meter verderop. ben nog nooit zo snel op en neer geweest.. voelde gewoon totaal niet goed. en het klinkt idd aanlokkelijk maar ga het gewoon niet doen. gelukkig werkt mijn man vrij regelmatig vanuit huis en dan kunnen ze wel blijven liggen.
Ik lees ook even mee want vind dit ook best een lastig iets. Heen en weer lopen naar school duurt ongeveer een uur en als Boaz in die tijd moet eten moet hij ook echt eten We hebben ook nog niet echt een ritme, dus is nog lastig.