Onze dochter wordt in december 2 jaar en is extreem wagenziek. Soms na 1,5 km rijden (twee rotondes om t dorp uit te komen) al spugen. We rijden erg voorzichtig en lege of volle maag maakt geen verschil. Ben ondertussen best radeloos want durf haast niet met haar op pad. tis ook zo sneu voor haar en vies voor ons en de auto en t stoeltje haast niet schoon te krijgen. Iemand de tip? homeopatisch middeltje misschien?
Huisarts bellen? Is wel een serieus iets waar jullie allemaal last van hebben. Heeft iets met je evenwichtsoorgaan te maken. Ik had er als kind minder last van in auto's die meer 'rammelden', en als ik met de rijrchting meeging/keek. Verder frisse lucht en lichte maaltijden. Niet lezen of spelletjes tijdens/vlak voor de rit.
er zijn speciale bandjes die je om de pols kan doen met een balletje die dan op de pols drukt. Bij mijn broertje hielpen die goed. Ik weet niet precies of ze zo jong al gebruikt kunnen worden maar je zou eens kunnen kijken. Wat je ook zou kunnen proberen is een propje watten in het oortje stoppen van haar niet dominante kant. dus als ze rechts is dan links het propje. Dat helpt bij mij goed.
Primatour mogen ze al vrij snel en dat werkt goed. Uit ervaring heb ik geen hoge pet op van alternatieve middeltjes bij wagenziekte. Werkt meestal niet echt goed. Wat wel verschil maakt is voorin zetten. Dat mag in principe met het stoeltje dat vooruit kijkt. Je kunt de voorstoel dan naar achter schuiven. Dan kan ze goed naar voren kijken, dat is erg belangrijk bij wagenziekte.
Ik ben zelf ook wagenziek al sinds baby.. Tips Voorwaarts vervoeren. Ik wéét dat het minder veilig is maar achterwaarts is echt geen optie als je ziek wordt in de auto. Eventueel de stoel op bestuurders kant plaatsen Die bandjes om de polsen zijn van travel en co. Werkt ok best goed Heb ooit gehoord van acupunctuur wie weet helpt het En aftellen tot hij/zij rijbewijs kan halen en zelf mag rijden. Ik rij namelijk nu ook overal heen want als je rijdt word je nooit ziek. Zo bizar Heeeeel veel succes ik leef met jullie mee!!!
hier is onze dochter alleen wagenziek als ze achterin zit dus die zit altijd voorin eerst in een stoel toen verhoger en ondertussen gewoon op de voorstoel met gordel
Ik wordt wagenziek als ik boek lees, spelletje doe in de auto. Voor mij werkt het goed om mee te kijken idd als ik gewoon naar buiten kan kijken in de rijrichting dan is er niets aan de hand
Ja ze kijkt ook wel naar buiten en laat haar ook niet lezen of tv kijken oid maar toch. Ga t watje ook nog eens proberen. Thanks!