Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een laagliggende placenta heb, hier zijn ze achter gekomen doordat ik nu 2 bloedingen heb gehad en met de echo hebben ze me toen laten zien dat mijn placenta erg laag ligt waardoor het gevoelig is voor bloedingen. Ze hebben me geadviseerd rustig aan te doen, ik ben inmiddels halve dagen gaan werken nu. Kans is wel groot dat ik een keizersnee ga krijgen hierdoor. Nog iemand die dit heeft of gehad heeft en hadden jullie vaak last van bloedingen?? Kheb hier nog niet vaak van gehoord dus vandaar dat ik er nog weinig van af weet.
Hoi, Bij mijn 20 weken echo bleek mijn placenta ook laag te liggen. 3 oktober heb ik nu een 3e echo om te zien of het nog steeds zo is. Ik verwacht zelf van niet, omdat ik nog geen enkele bloeding heb gehad, maar je weet maar nooit. Als 3 oktober mijn placenta nog steeds laag ligt zal ik ook een keizersnede moeten.
Een vriendin van mij schoonzus heeft dat ook. Inderdaad vaak bloedingen en zo, maar de kleine maakt het goed. Ze is even lamg zwanger als ik. Ze is alleen al heel vroeg gestopt met werken en mag niet te veel doen. Het is iets dat schijnbaar toch wel vaker voorkomt. Tijdens onze eerste controle kregen we ook te horen dat de kleine vrij laag in de baarmoeder was ingenesteld, maar de placenta is netjes omhoog gegaan, dus zit niet in de weg. Gelukkig maar ! Groetjes, Nikki F
Mijn placenta lag laag en aan de voorzijde. Ik heb meerdere bloedingen gehad en ben ook een aantal keer ogpenomen geweest in eht ziekenhuis omdat ik vroegtijdig weeen had. Uiteindelijk is mijn placenta omhoog gekropen. Ik geloff dat ze pas bij week 34 ofzo kunnen zeggen hoe de placenta uiteindelijk zal eindigen. Al met al ben ik bijna 4 weken te vroeg bevallen van een prachtige zoon. Ik moet wel zeggen dat ik vanaf week 22 helemaal niet meer gewerkt heb. Heb zo rustig mogelijk gedaan. Ik zou als ik jou was hetzelfde doen. Succes!
Ik krijg donderdag een placenta localisatie echo, met de 20 weken echo was te zien dat een slipje van de placenta voor mijn baarmoedermond lag dus moet ik een echo om te kijken of hij verplaatst is. Ik heb nog nooit een bloeding gehad, dat was ook de eerste vraag van de echoscopist toen ze zag dat mijn placenta zo laag lag (of ik een bloeding had gehad).... nee dus, als hij niet verschoven is wordt het een keizersnee, en anders kan ik wel gewoon thuis bevallen (moet die griet van me wel even koppeltje duikelen haha want nu ligt ze in stuit!!) Liefs Wendy
ik heb de eerste 11 weken steeds bloedingen en buikpijn gehad. maar daarna ging het beter. toen ik een echo had vanwege veel bruinverlies, zag ze allemaal stolsels in de baarmoeder. en de placenta zat heel laag. met de 20 weken echo, was die wel wat naar boven gegaan, maar hij liep nog steeds langs beneden,en er liepen bloedvaten( weet niet wat dat inhoud) en de vraag of ik bloedverlies had gehad..... ja dus. ik moest rustig aan doen met gemeenschap, maar over minder werken is nooit gesproken. nou en diezelfde week kreeg ik dus een hele grote bloeding, hele bed zat onder. maar alles was goed. en ik hoefde alleen de eerste dagen rustig aan te doen. nu krijg ik dus straks ook nog een echo om te kijken of die nog verder naar boven is gegaan. maar dat schijnt nog heel goed te kunnen . we zien wel
Vreemd dat je gewoon hele dagen bent moeten blijven werken. Ik heb me voor 50% ziek moeten melden en als ik nu nog meer bloedingen krijg mag ik helemaal niet meer gaan werken en kom ik in bed te liggen thuis of in het ziekenhuis. Wij mogen helemaal geen gemeenschap hebben Hebben jullie daags na een bloeding ook zo'n last van een zware en zeurende buik?
Ik heb het bij de eerste ook gehad, maar had geen bloedingen! De kans dat je een keizersnee krijgt is niet ineens heel veel groter hoor, de kans dat de placenta omhoog schiet is ook nog heel groot namelijk! Je krijgt dan (tenminste ik had dat) zo rond 33 weken weer een echo en dan gaan ze kijken of het nog steeds aan de orde is, als dat het geval is, zullen ze het blijven controleren en als het idd laag blijft dan moet je wel een keizersnede! Bij mij was de placenta omhoog gegaan en jij bent ook nog niet zo heel erg ver dat je nu al kan zeggen dat de kans groot is dat je een keizersnee krijgt hoor, ze moeten het er wel bij zeggen, omdat de kans er is, maar dat is uiteindelijk bij iedereen het geval!!! Ik zou gewoon als ik jou was lekker het advies opvolgen, dus lekker rustig aan doen en de volgende echo afwachten!!!
Tijdens de 20 weken echo die ik met 22 weken gehad heb, bleek mijn placenta ook gedeeltelijk voor de baarmoedermond te liggen. De gynaecoloog is een beetje een stugge man en die vertelde dus alleen dat we in voor de dertigste week weer een afspraak moeten maken voor nog een echo. Hij zei nog wel dat de placenta nog alle kanten op kan. Weer thuis ben ik op internet gaan zoeken (niet doen als je je niet druk wilt maken) en ben best wel geschrokken. De volgende vijf dagen heb ik heel rustig aan gedaan, heb ik niet paardgereden en wat rondgevraagd op internet en aan kennissen. Die maandag had ik een afspraak bij de verloskundige en heb ik nagevraagd. De verloskundige zei dat de placenta in veel gevallen nog gewoon mee omhoog kan rekken en er dan niks aan de hand is. Ik mocht ook gewoon blijven paardrijden en alles doen waar ik me goed bij voel. Mocht ik bloedingen krijgen (tot nu toe nog niet gehad gelukkig) dan moest ik meteen even bellen. Die echo die nu over vijf en een halve week gepland staat vind ik wel erg spannend, maar ik weet dat het kindje in elk geval in orde is en dat ik me verder gewoon niet druk moet maken. We wachten wel af en zien tegen die tijd wel weer
Hoi Sanne Ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook een laag liggende/voorliggende placenta maar deze is in de loop van de zwangerschap naar boventoe opgeschoven en ben uiteindelijk ook gewoon bevallen.Nu ben ik zwanger van de tweede en werd er in het begin weer een laagliggend/voorliggende placenta geconstateerd maar deze is ook omhoog geschoven dus wil niet altijd zeggen dat je daadwerlekijk een keizersnede krijgt. Succes Groetjes
Ha Sanne Hier hetzelfde verhaal. Ik wist van niets maar kreeg afgelopen dinsdagnacht een ernstige bloeding. Ben me helemaal kapot geschrokken! Inmiddels weet ik dat dit komt doordat mijn placenta net boven de rand van de baarmoedermond zit. Het is heel goed mogelijk dat je placenta nog mee naar boven "kruipt" bij het groeien van je baarmoeder. Wegens oververmoeidheid werkte ik nog maar halve dagen, nu is mij geadviseerd om helemaal niet meer te werken. Rustig aan dus. Moeilijk als je alleenstaand bent en al nesteldrang hebt Sterkte meid!!
Had ook een laagliggende placenta. Met 28 weken nog een echo gehad, toen was ie al wel wat omhoog geschoven maar nog niet genoeg. M'n laatste echo (35 weken) lag ie gelukkig wel goed. Ik mag gelukkig gewoon bevallen want een keizersnede zag ik al helemaal niet zitten. Volgens de vk komt het in de meeste gevallen alsnog goed maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Succes, hoop voor je dat je placenta alsnog goed komt te liggen (ook voor de andere dames natuurlijk). Silly
Ik kreeg met 11 weken en bloeding en heb toen een 2de echo gehad, waarbij ze zagen dat mijn placenta ook vrij laag ligt. hij blokkeerd niks, maar krijg met 28 weken een extra echo in het ziekenhuis om te kijken hoe het er dan voor staat. Ik schrok er ook wel van, maar ja op internet lezen maakt je alleen maar ongeruster, dus probeer er nu niet zoveel over na te denken. Groetjes Carla