Ziekenhuisopname of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nee ok maar dan ga je op je strepen staan!
    je verteld het dan maar gewoon eerlijk,zeg je erbij dat je je niet gehoord voelt,en zelf onderzoek hebt gedaan en dat het helpt.
    en dat je niet eerder vertrekt met recept van nexium.
    heb bij mijn eigen huisarts gemerkt ,dat als je overtuigend overkomt en standvastig maar vriendelijk dat je nog aardig wat voor elkaar krijgt!

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Oh meid, ik heb niet alle pagina's helemaal gelezen, maar wel veel.
    Even denken wat hier hielp bij onze hevige-reflux-dochters-met-KMA:
    - Losec icm Motilium. Bij onze eerste dochter deed de Motilium eerlijk gezegd weinig, bij onze jongste was het effect van Motilium spectaculair: van 12u per dag zelf dragen naar overdag slapen in bed! Dat spul is echt haar en onze "redding" geweest. Maar goed, dat verschilt dus wel erg per kind.
    - Inbakeren. Ik weet dat het afgeraden wordt, maar het deed bij mijn meisjes echt heel veel goed. Ik bakerde strak in met Pacco doeken. Als ik ze niet inbakerde maaiden ze enorm veel (juist ook door de reflux denk ik) en werd de reflux alleen maar erger.
    - Dragen in een ergonomische drager. Ik gebruikte de Bondolino. Vonden m'n meisjes prettig en ik had m'n handen tamelijk vrij. Ik heb er 2 liggen dus als je toevallig in de buurt woont (noordwestveluwe) mag je ze komen lenen. Groot voordeel ervan vond ik ook nog dat je je kind er in 2 seconden in hebt zitten en dat 'ie altijd goed zit.
    - Mijn jongste heeft wekenlang 's nachts in de maxicosi geslapen, ik ernaast op een matras. Dan had ik de achterkant van de maxicosi op een boek staan zodat 'ie niet meer kon schommelen. (uiteraard kan inbakeren niet als je je kindje rechtop laat slapen). Er zijn mensen die de maxicosi juist afraden als een kind reflux heeft, maar in je wanhoop probeer je van alles en mijn jongste sliep daar 's nachts juist lekker in.
    - En daarbij als ik BV gaf ikzelf op een streng dieet en zodra er flessen bijkwamen: Nutramigen. Maar ik las dat je al AA geeft. Bij ons ging de reflux nl. ook samenop met KMA.

Boven alles: sterkte. Ik herinner me nog heel erg goed hoe verschrikkelijk wanhopig je je kunt voelen als dit al zo lang duurt.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ik ga straks nog even reageren op jullie reacties maar heb even een snel vraagje. Ik geef nu flesjes van 120 cc, wanneer zou ik dan verschil moeten merken??? Eerst kreeg ze nl 150 cc en gaven enkele leden aan dat dat teveel was. We zijn nu sinds ehm maandag of dinsdag weet niet meer precies bezig met kleinere flesjes maar het gekrijs is nog geen min minder? Kan dat?

4. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Dat zou je mi direct moeten merken, dan is de maag gewoon minder vol.
    Dus dat wordt niet de clou voor jullie vrees ik. Maar misschien dat anderen hier nog een ander idee bij hebben?
    Moet eerlijk zeggen dat ik zelf nooit gemerkt heb dat het beter ging op kleinere flessen (nou ja, afgezien van de tijd dan dat oudste dochter niet verder kwam dan 25cc per keer van de pijn... maar die bleek dus een onontdekte KMA te hebben)

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Geen idee, maar bij ons hielp het niet.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat zou je nu toch wel moeten merken. Je merkt verder ook geen verschillen? Want behalve het huilen zou dit ook merkbaar moeten/kunnen zijn in hikken en slikken.

Wat margreet78 nog aangeeft, zou je ook nog om kunnen vragen bij je arts: de combi maagzuurremmer en een middel dat ervoor zorgt dat de maag sneller geleegd wordt. Hier was die combi drama: het zorgde voor hele heftige darmkrampen, dus wij zijn direct weer gestopt, kwamen daarmee echt van de wal in de sloot.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier wel motilium geprobeerd, maar net als Rozemarijke erge bijwerkingen. De bijwerkingen waren bijna vervelender dan de kwaal hier.

Start nexium, denk echt dat het verschil gaat maken bij jou.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Even kijken of ik overal op antwoord :)!

- Motillium, ik zal dat eens gaan bespreken, ik denk persoonlijk dat de krampjes van mupke niet erger kunnen worden... De Losec zorgt daar nl. ook voor.
    - Nexium daar wil ik het ook over hebben met de ka;
    - Kleinere flesjes: merk geen verbetering, niet minder slikken of hikken, eerder een verslechtering in de zin van dat ze nog meer schreeuwt als fles op is en echt nog is aan het zoeken maar daar geef ik niet aan toe maar lijkt alsof ze dan zeg maar nog harder schreeuwt van honger, 2 uur erna zelfde verhaal weer ;)

Nou dames ik moet donderdagmiddag naar de ka. Ik twijfel heel erg wat te doen. Ik ben nu sinds dinsdag bezig met kleinere flesjes, maar daar merk ik dus niks van, eerder verslechtering. We zitten sinds 10 maart op de Losec, vanaf 13 maart op 2x 2,5 ml en vanaf 25 maart op 2x 3,75 ml. Dus nu een maand op Losec en dus 2,5 week op de hoge dosering. Krampjes zijn nog steeds aanwezig. Dus echt al een maand eraan en nog steeds de krampjes... Wie kan me adviseren mbt kinderarts? Moet ik Losec nog langer de kans geven? Of moet ik echt naar Nexium? Ik wil eigenlijk nu 2 weken de regelmaat aanhouden met kleinere flesjes, maar vraag me af of dit de oplossing is ivm meer onrust (denk door honger?). Zo moeilijk hé!!! Wat is t beste voor het mopje????

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    zou idd honger kunnen zijn ja,probeer je toch wat meer ,als het toch niks helpt
    en ja nexium natuurlijk maar dat roepen wij hier al langer!!
    hoe gaat het trouwens met het speentje??

10. raspberry

Ik zou de fles dan toch weer ophogen, als het niets uitmaakt, en om nexium vragen, evt in combi met motilium.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Klopt! Ik ga er ook om vragen maar ik hoorde ook wel vaker in dit topic dat ik het langer de tijd moest geven dus ik dacht van ja moet ik nu dan toch weer doorzetten met de losec icm met nexium??? Soms ben ik ook gewoon ff de weg kwijt, snap je? Hahaha...

12. KimK

KimK Niet meer actief

Heb net een fles van 150 cc gegeven, nog steeds krijsen en onrustig hoor maar wel de scherpe kantjes eraf.... Dus denk dat het ophogen wel helpt...

Nexium eerst alleen vragen? Of meteen dat motillium erbij vragen?

Er bood overigens een lid nexium aan, wat zouden jullie doen? Tot donderdag wachten of het toch proberen nu al??

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mij kennende ende had ik al nexium van het lid geprobeerd,

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap wel dat je eerst iets goed wilt proberen en dat is goed, denk ik. Juist te veel wisselen geeft extra onrust.
    Maar nu is, lijkt mij, wel bewezen dat de losec niet werkt.

Betreft zelfstandig medicatie, van een medeforummer, proberen;
    Zelf dokteren met medicatie lijkt mij niet verstandig, zeker niet met medicatie op recept verkrijgbaar en een jonge baby. Wij, hier op het forum, kennen je kindje niet persoonlijk en dus ook niet de gezondheid ervan.
    Stel dat het 'mis' gaat?

Je kan evt ook maandag bellen.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nexium en motilium mogen niet samen, ben vergeten waarom. Dus vraag om Nexium. Hoeveel weegt je kindje?

16. raspberry

Lastig, wat je moet doen. Ik wacht het liefste wel het oordeel van een arts af in deze, ook omdat die goed zicht heeft op factoren die gebruik van een middel contra-indiceren. Ik zou donderdag dus vooral even goed navragen of er gegronde redenen zijn dat jouw kindje nexium niet zou moeten gebruiken, medisch gezien. Als het enkel een financiele afweging is of het argument "het is gewoon hetzelfde" en je arts wil het dan nog niet voorschrijven, zou ik het zelf eens gaan proberen, of laten weten dat je de mogelijkheid hebt om het van iemand te krijgen.

Ik heb even nagezocht trouwens, maar ik zie zowel in de bijsluiter van nexium als die van motilium geen info dat deze medicijnen niet samen zouden mogen.
    Maar: probeer eerst eens nexium. Als dat onvoldoende werkt ook, kun je de combi proberen. Direct al samen, dan zet je wel heel veel medicatie in en het is gewoon goed om altijd zo min mogelijk van die rommel te moeten gebruiken.

Hier kon de combi niet, maar dat ligt aan het feit dat domperidom (de werkzame stof in motilium) hartritmestoornissen kan veroorzaken, en aangezien onze jongste van zichzelf al een ritmestoornis heeft, triggerde dat dus nogal :(

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik weet niet meer waarom het niet mocht. Misschien omdat het allebei krampen veroorzaakt.

18. raspberry

Zit nog even te denken, maar wij hebben de combi nexium-motilium nooit gehad. Eerst zantac gehad, daarbij motilium, wat dus niet handig was. Toen zantac-erytromycine (een AB die ook de maaglediging stimuleert).
    Daarna dus nexium en dat werkte dus voldoende.

19. KimK

KimK Niet meer actief

Nou ik ga donderdag bij de ka aangeven dat ik Nexium wil... Begin er steeds meer doorheen te zitten. Weet je? Soms ben ik gewoon echt jaloers op van die vrouwen die kinderen hebben die lekker na 6 weken doorslapen. Echt pff als ik dat soort verhalen hoor word ik meteen kribbig. Ik ben ook echt steeds minder te genieten. Ik kan het nog wel aan, mede door vriendlief, maar pff. Ik kan me echt goed voorstellen dat als je alleen ervoor staat dat je doordraait.Niet dat ik op het punt sta hoor maar dat heeft echt te maken met mijn vrien die voor me klaar staat, oma die de oudste af en toe even een dagje meeneemt en mijn vriendinnen. Maar jeminee wat is het toch ontzettend zwaar! Herkennen jullie dat? Dat je het soms gewoon echt ff niet meer ziet zitten??? Ik houd zielsveel van haar maar dat ontroostbare gehuil nu al bijna 10 weken non-stop poeh. Heftig!

Nou nu even het kleine popje haar fles maar eens geven... Even rust haha.

20. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Heel herkenbaar. Dat machteloze is vreselijk. Goed dat je af en toe even rust hebt. Een x een middagje met een vriendin winkelen doet ook goed!

Sterkte, je doet het geweldig!

Deel Deze Pagina