Maar ze is toch al opgenomen geweest, waarom dan weer opnemen? Ga goed voorbereid het gesprek in. Maak een briefje met vragen en bedenk wat je wilt zeggen. Als ze beginnen over opname, wat voor meerwaarde verwachten ze dan? En waarom hebben ze dat niet direct geprobeerd? En misschien aangeven dat je zulke positieve verhalen hebt gehoord over nexium, dat streekziekenhuizen en kinderziekenhuizen het zo zonder extra onderzoeken het voorschrijven. Wat is hun reden om dit niet te willen? Wanneerheb je het gesprek?
Volgende week dinsdag. Opname wordt dan sondevoeding en PH-metrie meting. Zal aangeven dat ik goede verhalen heb gehoord over Nexium, had ik ook al aangegeven bij andere ka maargoed. Hun reden om het niet te willen is dat het, volgens hun, niet mag worden voorgeschreven onder de 1 jaar.... Pff ik moet wel zeggen dat ik af en toe toch wel mijn limiet bereik. Dan zou ik het liefste ergens gaan schreeuwen "waarom moet dit mijn kindjes nou verdomme overkomen, waarom helpt niemand ons" en ergens een potje gaan zitten janken. Maaaaarja dat gaat niet ik moet tustig blijven voor mijn kleintje maar als ze dan zo ontroostbaar op mijn schoot zit dan heb ik af en toe wel die gedachten.
Nou, het is vooral niet officieel getest beneden het jaar. Maar inmiddels zijn er zoveel kinderen die het gebruiken of gebruiken in het eerste levensjaar, dat de praktijk wel laat zien dat het gewoon kan. Dat zou ik dus vooral ook benoemen. En geef je arts terug dat hij/zij anders het WKZ (daar werd het toch ook voorgeschreven?) maar eens moet bellen... of dat je daar zelf heen stapt. Wat betreft verwijzing naar een ander ziekenhuis: maak vast een afspraak daar, dan kun je ondertussen de verwijzing in orde maken. Lukt dat niet of is dat dan toch niet meer nodig, dan kun je die afspraak gewoon weer afzeggen, maar dan zit je niet met een oneindige wachttijd iig....
@ Rozemarijke, mijn ka in het hofpoort, woerden, gaf aan dat ze de nexium gaven omdat in het wkz was gebleken dat het zo goed helpt en dat ze het daar voorschrijven. Ik zelf heb het dus via-via gehoord, maar ik ga ervanuit dat deze informatie klopt. @ KimK, als zij dan zeggen dat het niet voorgeschreven wordt voor kindjes onder 1 jaar, geef dan aan dat deze informatie niet klopt. Dat kindjes van 3 maanden dit zelfs voorgeschreven krijgen. De tips van rozemarijke zijn ook goede.
Man man, wat een gedoe.... Misschien kun je bellen met je zorgverzekeraar? Geen idee of het iets uithaalt, maar wellicht het proberen waard? Immers kun je daar ook aan de bel trekken wanneer er een conflict is.
Ik was even mijn eigen topic kwijt! Morgen ga ik bellen met het ziekenhuis. Ze is vandaag even een paar uurtjes naar mijn moeder gegaan omdat ik gewoon enigzins instorte. Nouja zeg maar ik kon het gewoon eventjes niet meer aan. Leuk en aardig dat vriend haar vaker pakt maargoed dan hoor ik haar natuurlijk net zo goed nog krijsen. Maargoed vandaag heeft me dus echt even goed gedaan! Vind het bijna erg om het hier te zeggen dat ik het even fijn vond 4 uurtjes zonder haar. Het is en blijft gewoon krijsen. Van de Neocate, waar we nu 1,5 week opzitten, wordt alleen het spugen erger en de ontlasting dunner (trekt nu in de luier). Ga morgen aangeven dat ik hoor dat bijv het WKZ wél Nexium voorschrijft zonder zo'n enge en vooral vervelende opname...
Nou, dan zou ik snel terug op de nutramigen gaan En als deze arts moeilijk blijft doen, gewoon naar het WKZ gaan dan. Pff, die artsen af en toe, (nouja, af en toe.... zeer regelmatig helaas ).
Kan me goed voorstellen dat het je goed deed om even zonder haar te zijn. Fijn dat dit mogelijk was. Succes morgen!
Ja ik ga morgen even overleggen over Neocate/Nutramigen maar ben zeker van plan morgen terug te gaan naar Nutramigen. Ja inderdaad ik ga als dit morgen dus niks wordt meteen bellen naar WKZ voor afspraak, dan maar 1,5 uur rijden.... Alles voor het prinsesje !
O, en die momenten zonder je kind: die zijn broodnodig om dit soort periodes te overleven! Van genieten dus. En, zelfs als ze een gemakkelijke en gezonde baby zou zijn, zou je ws echt wel eens even behoefte hebben aan tijd voor jezelf. Laat staan onder deze omstandigheden. Dus niet schuldig over voelen!
Ben je al bij een osteopaat geweest? Fien krijste ook als een bezetene en ik had zoiets van baat het niet schaad het niet.. Die man zei meteen dat ze geboren was met de navelstreng om haar nek, dat klopte ook. Er zat een bult bij haar schouderblad en hij heeft haar voorzichtig gemasseerd, daarna was de bult weg en het schreeuwen is nooit meer teruggekomen. Hij heeft ons ook geleerd hoe we haar buikje konden masseren en dat hielp echt ontzettend bij haar krampjes. Ik weet niet hoe je bevalling was, ik had een stortbevalling en dat kan echt een aanslag zijn op zo'n lichaampje. Misschien heb je er wat aan.. Succes!
Wat goed en verstandig en dapper dat je even je rust hebt genomen. Elk mens heeft een grens en voordat je die overschrijd moet je aan de rem trekken. Juist om goed voor je dochter te kunnen zorgen moet je soms je rust durven te pakken. Ik vind het enorm knap hoe je je staande houd.
Nou, morgen dus weer naar "ons" ziekenhuis en even vragen hoe of wat! Als ik dan niet verder kom dan naar ha voor verwijzing naar ander zh. Duurt alleen allemaal zo lang!
Is ze vorige keer in het ziekenhuis wel helemaal onderzocht? Weet je echt zeker dat het reflux is waar ze nu om schreeuwt? Ik twijfel echt niet aan de ernst van reflux maar kan het niet iets anders zijn? Ik meen me te herinneren dat de omeprazol geen dag aansloeg. Vaak zie je dat een medicijn wel even werkt maar snel zin werking verliest als het niet het juiste is. Ruikt ze nu zuur uit haar mond? Dat is vaak wel een graadmeter voor het beoordelen van reflux. Nogmaals, ik twijfel niet aan je verhaal hoor maar misschien zit het in een andere hoek en ben je nu aan het vechten voor iets wat niet de oplossing zal zijn. Dat zou zo zonde zijn. Zou je nog eens de symptomen en haar gedrag kunnen omschrijven, misschien kunnen wij hier er iets van zeggen of toch nog tips geven die je niet geprobeerd hebt. Ik gok wel op de reflux bij haar, maar wilde dit toch even kwijt. juist om voor haar en jullie tot een oplossing te komen.
Ik word zo teruggebeld maar ik reageer even op je verhaal. Eigenlijk beschrijf jij precies hoe ik me voel, want ik twijfel af en toe ook of het puur de reflux is. Daarom zou ik zo graag de Nexium proberen want mocht dat niet aanslaan dan kan ik echt eisen om verder onderzoek. Nou even de symptomen: - Krijsen, vaak ontroostbaar - Overstrekken - Zure geur uit mond - Vaak de hik - Gespannen buik - Onrust - Gespannen, haast astmatische ademhaling - Nu door voeding veel windjes/spugen/dunne ontlasting (trekt in luier) Mijn vriend heeft het idee, altijd al gehad, dat ze haar voeding niet goed wegkrijgt. Even goed nadenken hoe ik dat goed kan uitleggen. Ze wil voeding, daar krijst ze dan om, dan krijgt ze de fles en dan drinkt ze en dan verslikt ze zich en lijkt het alsof de voeding niet weg kan. Is dat een beetje duidelijke omschrijving? Soms spuugt ze ook een voeding helemaal uit, maar dat is 1x per 3 dagen ofzo. Ik zit gewoon echt met mijn handen in het haar. Ik heb het idee dat als ze wordt opgenomen dat dan alleen een beetje wordt gedaan om ons te ontlasten in de zin van "huilbaby". Hoogstens zullen ze die ph-metrie doen maar al het andere is de vorige keer op reflux/darmkrampjes/babyongemakken die bij de eerste maanden horen gegooid.... Maar kom op ze is bijna 13 weken ze kan toch geen last meer hebben van zoooo'n heftige darmkrampjes die niet afnemen?