Wat je opsomt, zijn wel reflux symptomen. Mijn zoon heeft rond de 14 weken een echo gehad om te zien of hij een verdikte maagspier had. Dan kan de voeding slecht en langzaam uit de maag naar de darm. De voeding komt daardoor heel lang terug en dat kan reflux klachten geven. Zeker als een kind grote hoeveelheden teruggeeft, kan dit een oorzaak zijn. Lees maar eens: Te nauwe maaguitgang bij zuigelingen (Pylorushypertrofie) - Patiëntenfolders - 6134 - Isala Ben benieuwd wat ze zo zeggen.
Ik word echt depressief van ons ziekenhuis. Ik mag niet naar een andere kinderarts, die van oms heeft pas 26 mei plek???, dus moet wachten op telefonisch spreekuur. Ik zeg ook tegen die telefoniste, overigens op zeer nette toon sta van mezelf te kijken dat ik me toch nog zo kan inhouden, dat het makkelijk praten is om niet naar een andere arts te kunnen overstappen als je geen kind hebt dat pijn lijdt.... Ik zou dus morgen naar het hoofd KA gaan hé maar daar mag ik dus niet heen omdat dat andere arts is! Dat verxin je toch gewoon niet????????? Maargoed ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Net met ha gebeld, als er niks uitkomt woensdag ligt donderdag mijn verwijsbrief klaar. @ Carino: mijn vriend heeft toen tijdens opname gevraagd voor zo'n echo maar nee dat had toch geen zin etc bla bla.... Ik ga zo het WKZ en informeren wat hun voor mijn dochter kunnen doen.
Aaaaaargh waarom luister ik niet meteen naar jullie? potverdrie ben zo boos op mezelf nu... Kan dus ook pas eind mei terecht in het WKZ... Want die hebben blijkbaar megalange wachttijden voor zelfs de intake? Pff ok net was ik onderweg om depressief te worden, nu ben ik het officieel..... .... potverdrie!!! Edit: moet dan wel weer lachen om de betutteling dat mijn woorden worden veranderd in potverdrie hahaha
He wat een narigheid allemaal! Begrijp dat je volkomen gefrustreerd raakt zo!! Heb geen goede raad, maar wil je wel een hart onder de riem steken!
Antonius ziekenhuis Utrecht schrijft ook voor. Mijn arts daar stelde ook die echo voor. Arts van Veen, wellicht nog een belletje plegen?
Kan ik dan ook gewoon de kindergeneeskunde bellen van dat zh voor afspraak? Want die van Veen is dan kinderarts denk ik hé? Trouwens! Jouw zoontje... Groeide die niet goed? Of spuugde hij echt met bogen? Dat was nl bij ons de reden dat ze die echo niet wilde doen omdat ze dat niet deed, ze goed groelt en het meestal niet bij meisjes voorkomt
Hij groeide ook goed. Ik denk wel dat je een verwijzing nodig hebt. Ik zou even bellen met ze en nagaan wanneer er plek is. Je kunt altijd zeggen dat de huisarts een verwijzing zal sturen.
Heb dus net even met zorgverzekering gebeld, die tip kreeg ik nog. Ik heb die situatie aangegeven en ze willen het liefste een verwijzing van de huidige behandelaar, maar die zal daar toch niet al te happig op zijn? Ik geef het woensdag dus wel aan dat ik echt klaar ben met deze omzin dat ik en Nexium én dat onderzoek wil. Klaar. Gebeurd dat niet dan ga ik naar ander zoekenhuis, wil zij me geen verwijzing geven dan krijg ik die van huisarts dus dat is al geregeld. Ik sta denk ik trouwens wel niet voor mezelf in als die Nexium aanslaat hé of als er uit dat echo-onderzoek wat komt. Dan ben ik dus al onderhand 2 maanden verder en had me dat dus een hoop onrust gescheeld....
Mag ik jullie nog iets vragen? Zouden jullie mij, als jullie Nexium via een ziekenhuis hebben voorgeschreven gekregen mij de naam van dat ziekenhuis willen geven? Mag ook via PB maar dan heb ik misschien een wat sterkere zaak. Van de ene kant wil ik ook geem 3 uur onderweg zijn met krijsend poppetje dus als ik Nexium zou kunnen krijgen via "mijn zh" zou dat schelen...
Tjonge, wat een verhaal blijft het zeg.... Wat een frustratie he, die gezondheidszorg... Je voelt je gewoon niet gehoord. Ik zou idd maar naar een ander zh gaan! Als het niet het wkz is, dan een ander streekziekenhuis in je omgeving. Desnoods bel je de Kinderafdeling van andere ziekenhuizen in je omgeving? De kinderverpleegkundigen weten wel of hun zh nexium voorschrijft. Ik volg je verhaal nu al een tijdje en ik denk eigenlijk echt niet dat het een pylorushypertrofie is. Ik denk persoonlijk dat die echo je niks gaat brengen. Volgens mij ben je beter af in een ander zh, waar ze je de nexium gaan voorschrijven.
Nee ik denk het ook niet hoor maar tot het is uitgesloten twijfel ik aan alles! Wat ik trouwens wel raar vind, ik weet niet of dat bij reflux hoort hoor, is dat ze op haar buik liggen vreselijk vind. Fysio was vrijdag hier om oefeningen te doen ivm voorkeurshouding, legt haar op buik en echt krijsen krijsen krijsen (ineens dus). Heeft zeker 30 min gekost om haar enigzins te kalmeren.
Als dat zo is zou ik een klacht indienen en zorgen dat deze kinderarts gedwongen wordt om dus iets te veranderen.
Dat sowieso.... Ondertussen zit ik hier weer met een hysterisch kind. Ik heb echt het idee alsof ik op mijn laatste adem rondloop. Ik ben zo gehaast en prikkelbaar blegh. En dan moet ik nu ook weer zo lang wachten op het ziekenhuis. Pfffffffff. Kan wel janken.
Oooooooh Kim.... Is het nu nog steeds zulk gedonder? ik ben je verhaal poosje uit oog verloren, nu weer wat pagina's gelezen..... oh men, wat een hork van een arts zeg!! Ik weet uit ervaring hoe ongelooflijk machteloos en boos je je kunt voelen als je je niet gehoord voelt door een arts dus daar wil ik je even een dikke knuffel voor geven!!! Je had morgen eigenlijk afspraak bij die andere arts toch? Ik zou denk ik gewoon gaan naar het ziekenhuis en daar dan gewoon voor de balie op de grond gaan zitten en net zo lang blijven zitten tot je gehoord/gezien bent... en net zo lang zeuren, aandringen en 'in de weg zitten'.... Ze kunnen het niet maken zo!!!! Sterkte voor jezelf en voor je arme meisje!
@ Danielle, mja dan kom ik ook zo wanhopig over en nemen ze me vast niet serieus en dat is nou iets dat ik echt wil voorkomen....
Maar je hoeft niet aardig gevonden te worden door dokters! Ze moeten je helpen!!!!! En je bent nu al zoooooo lang aan het tobben en je meisje heeft gewoon pijn, die moet gewoon geholpen worden. Danwel met Nexium, danwel met beter en grondiger onderzoek...
Met mijn oudste liepen we in het Hofpoort ziekenhuis in Woerden (naam ka kan ik je ook geven). Met mijn jongste liep/loop ik in het WZA in Assen (naam ka wil ik je ook geven). Hier in assen kon ik vorig jaar binnen 2 weken terecht, volgens mij al met een week? Echt waardeloos voor je. Dikke knuffel.
ben het zooooo met je eens,volgensmij is kim veels te lief normaal een goede eigenschap hoor! maar denk toch echt dat je van af moet bijten,wird daar maar eens boos ofzo!! of probeer de nexium van het forumlid van hier,en dan naar ander ziekenhuis voor nexium op recept. want dit kan niet langer zo!
Mijn meisje (!) had een pylorushypertrofie, spuugde extreem veel maar zeker niet met bogen, en is geopereerd met zes weken. Het echo-onderzoekje toonde overigens binnen vijf minuten aan dat ze dat had dus dat is geen reden om het niet te doen. Daarna had ze dus evengoed stevige reflux met álle klachten die jij al weken beschrijft. Wilde ook nooit op haar buik liggen en is dankzij Nexium met krijsen gestopt. Het spugen bleef wel nog een jaar, maar dat is een eitje na al dat krijsen. Ik geef je naam ziekenhuis per pb.
Niet te lief maar ik ben bang dat dokters sat niet kunnen handelen en het dan snel op mijn mentale gesteldheid gooien ipv daadwerkelijk naar dochterlief te kijken ....