Ziekenhuisopname of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh, wat fijn!! Eindelijk! Ik duim heel hard dat dit jullie gaat helpen.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Dat is mooi, Kim. Hier kregen we 2 Mg per kg. De 1 Mg per kilo dosering had bij ons geen enkel effect.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Hoeveel mg zit er dan in zo'n zakje? :)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Uit mijn hoofd 15 mg. Mijn dochter kreeg een half zakje per dag, dus 7 mg vanaf dat ze 4 maanden oud was. Dosering is nooit opgehoogd daarna, ook niet nodig geweest, ze heeft het wel bijna tot haar 2e verjaardag nodig gehad.

Wat ontzettend fijn dat je het eindelijk voorgeschreven krijgt :) was hier ook een hele strijd.

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    10.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Ah ok. Kleine poppetje is bijna 6 kilo dus ik neem aan dat ik dan een half zakje per dag krijg voorgeschreven (daar heeft ze het verder niet over gehad, alleen dat de max van nexium 1 mg/kilo is).

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    wauw! blij voor jullie!! laat je weten waneer je verbetering merkt

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja precies, je kunt gewoon met die dosis starten. Als het werkt, top. En anders weet je dat verdubbelen een optie is.

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Whoo! Eindelijk wat goed nieuws! Ik ga duimen dat het ook echt helpt :)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat super! Wat betreft die dosering: aantal mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk appels met peren vergelijken, want gaat toch om twee verschillende middelen uiteindelijk.
    Hier kregen we eerst 2/3 zakje, dus 6,7 mg per dag, later veranderd naar 2 keer een half zakje per dag. Twee keer 5 mg dus, dus in totaal 10 mg. Zal zijn neergekomen wel op 2 mg per kilo lichaamsgewicht trouwens, besef ik me.

11. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    KimK, wat fijn dat je eindelijk gehoord bent. Ik hoop zo voor jullie dat dit middel gaat werken.

Ik weet niets over dosering van Nexium omdat mijn meiden dat niet gehad hebben, maar het Farmaceutisch Kompas zegt dat een dosering van meer dan 1 mg/kg/dag bij kinderen niet onderzocht is. esomeprazol | Farmacotherapeutisch Kompas

En als je het interessant vindt om te lezen: het kinderformularium beschrijft de Nexium ook: Kinderformularium.nl

Maar goed, kan me voorstellen dat al die lappen tekst je niets interesseren, als het middel maar werkt! Hoop het zo voor jullie...

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Wat goed meid! Super!

In 1 zakje zit 10 mg. Je lost dit op in 15 ml water en roer je door, even wachten en dan geven. Die ml is onzin wat je arts zegt..... Kijk even wat de apotheker zegt en wat erop staat, op de verpakking.
    let op! veel apothekers weten niet precies hoe of wat bij kleine kindjes en geven een verkeerd advies mee. Het juiste advies is;
    Maak 1 heel zakje klaar en geef de benodigde hoeveelheid klaargemaakte medicatie aan je kindje, de rest gooi je weg.

Ik geef nu 1/2 zakje per dag in 1 keer, dus maak elke dag 1 zakje klaar en gooi de helft weg.
    Mijn oudste kreeg 2x daags 7,5 ml (dus een half zakje) en maakte ik dus 2x daags een zakje klaar.

Het beste is het, als je het in 1x geeft, 1 vast tijdstip te geven, bijvoorkeur voor het ontbijt (is mij door een arts verteld). Mag je het 2x daags geven dan moet je het zo verspreid mogelijk geven, dus bijv 7 uur en 19 uur.

13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kim, wat fijn dat je nu toch gehoord bent door een arts! Frustrerend is dat he, als ze zo laat nog bellen! hier ook meermalen aan de hand gehad. Begrijpelijk voor een arts en je weet ook dat spoedgevallen door gaan, maar voor jezelf als je er zo midden in zit dan is zo'n belletje vaak zo'n strohalm en als je dan al zoveel uren moet wachten dan wordt je er gewoon naar van!

Ik hoop heel erg hard dat dit gaat werken voor jullie meisje!

14. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Oh, wat hoop ik dat dit gaat helpen!!

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wat goed! ik hoop zo dat dit HET wondermiddel voor jullie meisje is!

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    kim heb je het spul? of heeft de arts het weer laten afweten?

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Hoe gaat het nu Kim?

18. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi lieve dames,

Vandaag dan eindelijk de Nexium gehad. Apotheek had het niet op voorraad maar vanochtend gehaald dus. Ik mag, jaja, 5 mg per dag geven.... Erg lage dosering maargoed. Toenstraks gegeven maar, uiteraard, nog geen merkbare verbetering haha. Maargoed we kijken het eens even een week op deze dosering aan, dan geen verschil dan gaan we gewoon naar 2x per dag die dosering ;)....

We wachten af!!!!

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij ons duurde het 5 dagen voor het werkte, anderen heb ik zelfs over iets langer gehoord (dacht 7 dagen). Omdat ze nu al zo lang pijn heeft zal het echt even nodig hebben. Dus geef het de tijd!

5mg is 1/2 zakje of als in 15ml en daar 5ml van?
    Hier hielp een half zakje voldoende, hopelijk bij jullie ook...

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    volgensmij werkt verdelen over 2keer daags beter wat ik in mijn omgeving heb gehoord

Deel Deze Pagina