Ziekenhuisopname of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Een half zakje, daar 1,5 theelepel bij en dat krijgt ze nu dus.

Wat ik me wel afvraag, moeten jullie de Nexium ook zelf betalen? Ik kreeg nu 8 zakjes, terwijl kinderarts 28 had voorgeschreven maargoed en moest nu 14€ bijbetalen. Voor 8 zakjes dus.... Best duur maargoed als het maar helpt. Maar vroeg me af of iedereen dat moet betalen? Ik zit bij VGZ sinds dit jaar dus weet niet of het aan die verzekeraar ligt?

2. Fairytail88

Fairytail88 Actief lid

7 apr 2014
    127
    0
    0
    NULL
    Aan het water!
    Ik zit ook bij vgz en heb niets hoeven bij te betalen! Mijn dochtertje krijgt 10mg. En heb per maand herhaalrecepten. Ik zou het even vragen aan de apotheek hoe dat zit!

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben de nexium volgens mij nooit betaald, was ook bij vgz. We kregen voor 3 mnd nexium, maar maar 45 zakjes. We moesten dus met 1 zakje 2 dagen doen. Ik heb toen 2 maatcupjes met dekseltje gevraagd en daar de nexium gelijkmatig (voor zover dat gaat) over verdeeld. Dat was goed te doen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Wat raar dames! Ik heb zelf nog het meest uitgebreide pakket (gezin)... Wat gek!

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Eerste voorschrift betaal je. Daarna wordt het chronisch, en dan wordt het vergoed. Succes!

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alleen de eerste keer moet je het zelf betalen. Daarna kan de arts bepalen of het voor chronisch gebruik is en krijg je het daarna van de verzekering. Zo was het bij mij tenminste bij de ranetidine en omeprazol...

7. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je krijgt van elk medicijn altijd maar voor twee weken mee de eerste keer, omdat veel mensen dan toch stoppen met de medicijnen ivm reacties of dat het niet werkt, om onnodig veel weg gooien te voorkomen krijg je dus eerste keer maar weinig nee! Uk hoop dat het werkt!!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eerste recept betaal je zelf, daarna wordt het chronisch en krijg je het vergoed :) Wij krijgen de eerste keer een hele doos a 37 euro... konden we dus zelf dokken, (en hadden ook al een fles zantac en een fles motilium zelf kunnen dokken :( ).

9. KimK

KimK Niet meer actief

Overigens hier nog geen veranderingen maar wel nog even een vraagje! Bij de Losec werd geadviseerd dit 30 min voor de fles te geven. Nu heb ik dit vanochtend ook met de Nexium gedaan, maar is dat het beste of hebben jullie soms nog andere ideeen over wanneer het beste te geven? Zie het in bijsluiter niet echr staan wat nou het beste is maar misschien heeft hier iemand een tip!

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik gaf het altijd in de ochtend en in de avond even voor de fles.
    Kan idd paar dgn duren voordat het gaat werken.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het advies was hier circa 20 minuten voor de eerste (ochtend) fles. Echter als onze jongens wakker werden was het 'ik moet nu eten!' Dus ik gaf de medicatie en wachte even een minuut en gaf die fles.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ah ok! Thanks voor tips. Vanochtend was het voor de tweede fles. Vind het lastig omdat je het ook moet bereiden, dan laten staan, dan geven en dan pas fles.... Want DL is ook van het: het is 6 uur ik wil NU mijn fles. Nu nu nu hahaha.

13. raspberry

Hier was het ook honger 's ochtends, dus dan idd nexium geven, even wachten en dan de fles er achteraan.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zodra mijn jongste eten denkt te zien is het helaas nog steeds "Ik. Moet. Nu! Eten"
    Heel vermoeiend, zeker als je net begint met koken ;)

Hopelijk gaat het snel werken, lukt het geven goed?

15. raspberry

Haha, dat doet Caitlyn dus ook. Thirza kon en kan eten niet zo boeien, maar Caitlyn is type vuilnisbak, net als man en stiefdochter :D

16. KimK

KimK Niet meer actief

Haha is dat een meidending???? Mijn zoontje houdt ook van eten maar is echt niet het eerste waar hij aan denkt :D haha.

Geven lukt goed, ik maak het in een glas aan en dan gebruik ik de spuit van losec om het in haar mond te spuiten. Vind het wel apart spul haha, die korrels...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoontje is geen meid hoor! :(. ;)

Bij mijn oudste was dat gillen om voedsel rond een jaar wel weg, maar mijn jongste pfff. Nu ook echt met dat vingertje wijzen en gillen. Heeft een paar dagen terug ontdekt hoe hoog hij kan gillen en doet dat nu te pas en onpas, bij vrolijk en boos. En het doet pijn aan mn oren!

Nexium is idd raar spul, al die soorten korreltjes. Goed doorroeren is overigens soms echt prut, soms heb ik ineens een harde onderlaag.
    Heb nu trouwens zelf een goedkopere versie uit het buitenland ontvangen. Hoop zelf zo dat het echt het zelfde is...

18. KimK

KimK Niet meer actief

Ooooooooops! I'm sorry Averlhach... Zullen we het maar op mijn vermoeidheid gooien? :D Heb je ineens uit het buitenland gehad vanuit apotheek? Das wel rot! Hopelijk is het inderdaad hetzelfde. Ik heb zelf ook een medicijn waarvan ik op medische indicatie het echte merk krijg ipv "namaak", omdat de "namaak" bij mij problemen oplevert... Bij jou hopelijk niet.... Gebruik jij trouwens nog steeds Nexium, ook al lang hé? Bij mij was het bij de Losec zo dat ze zeiden dat dat voor 3 maanden was en dan klaar? Eerst om slokdarm te kalmeren, dan om te voorkomen dat hij weer geirriteerd zou raken en dan klaar volgens hun? Ik dacht ehm maar het blijft toch omhoogkomen? Ook na 3 maanden???

Ik heb trouwens een beetje het idee dat ze wat onrustiger is. Voor zover je daar natuurlijk over kunt spreken. Net de fles gehad en haar op bed gelegd. Ontroostbaar terwijl ze normaal wel zeer onrustig was maar als ik een 30 min tot uur bezig was werd ze daarna wel rustig om toch een uurtje of 6 te slapen.

De ka gaf al aan dat een half zakje nexium veel lagere dosering was dan de losec. Zou het kunnen dat ze daar nu last van krijgt? Dat ze de hoge dosering "mist"? Of zou het gewoon wennen aan medicijn zijn? Ik heb gewoon geen idee of dit na een dag al zou kunnen optreden door een te lage dosering?

19. raspberry

Mijn man gebruikt omeprasol en kreeg op een gegeven moment een goedkopere versie. Voor de maagzuur werkte het op zich wel, maar vervolgens zat hij wel met voortdurend een opgeblazen gevoel. Heeft nu dus op medische indicatie de 'gewone' weer.

En zo'n harde onderlaag had ik hier idd ook wel eens soms zomaar ineens. Geen peil op te trekken.

@KimK: zou kunnen hoor, dat die onrust komt van te lage dosering. Goed in de gaten houden en als je merkt dat het erger wordt, gewoon dosis verhogen, (je zat nu op half zakje toch? Dus je kunt gewoon het hele zakje geven?)

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kan gebeuren hoor. Ik geef de namen niet weer van onze jongens ;) anders had je het waarschijnlijk wel gezien :p

Ik ken diverse verhalen van 'hetzelfde medicijn' alleen in andere verpakking, wat uiteindelijk toch niet hetzelfde is. Heb nu een paar zakjes echte nexium bewaard en geef nu de buitenlandse versie. Mocht het niet goed werken kan ik direct terug naar echt.

Mijn jongste is een apart verhaal, denk ik.
    Hij spuugt extreem veel zonder medicatie. Zo gaat het dagen goed en zo spuugt hij per dag meerdere voedingen eruit, vanaf baby zijnde. Soms een week dat hij geen enkele fv kon binnen houden en dat hij een week op ors 'leeft'. Nu gaat het goed en spuugt hij niets meer.
    In januari gestopt met nexium en even later begon het spugen weer met uiteindelijk voedsel weigeren. Dus maar weer aan de nexium en het spugen en voedsel weigeren is over.
    Laatste keer dat hij wat moest spugen was na yoghurt rozijntjes, terwijl hij nu op soya zit. Als baby werd gezegd dat hij geen kea heeft, maar ik heb nu mijn twijfels. Hij heeft met koemelk 6-8 poepluiers en vrijwel continu luieruitslag. Zonder koemelk 3 max 4 poepluiers en mooie, gladde billen (op de soort littekens na :( ). Hij heeft verder geen enkele kenmerk van kea, maar ik blijf maar even op de peutersoja (met toegevoegde waardes speciaal voor kindjes van 1-3 jaar om tekorten te voorkomen) doorgaan.
    Lang verhaal, maar dit is kort mogelijk ;)

Jij hebt gelijk, met je beredenatie.
    Mijn oude ka zei; sommige kindjes zijn er met 6 maanden vanaf, andere 9 maanden en sommige pas met een jaar. Vaak is dit vooraf lastig te zeggen en kun je dit alleen testen door af te bouwen en te stoppen.
    Ieder lichaam is anders en bij sommige kindjes sluit het maagklepje sneller. Ik denk dat gezien de heftigheid van je dochter dat je er vanuit moet gaan dat ze tot 1 jaar last van de reflux houd. Alles eerder is beter ;)

Volgens mij kun je nexium niet zo 'zwart-wit' vergelijken. Van sommige medicatie heb je minder nodig om hetzelfde resultaat te krijgen.
    Toen ik overstapte van ranitadine die zijn werk half deed naar nexium had ik 5 dagen drama in huis. Ik stopte met de ranitadine wat wel wat deed en gaf iets wat bij hem 5 dagen inwerktijd nodig had.
    Dus geef het minimaal 7 dagen de tijd. Daarna kun je altijd nog omhoog. Jij bent nu gestopt met iets wat wel iets doet, maar niet voldoende. Niet heel vreemd dat je de eerste dagen onrust kan hebben.

Deel Deze Pagina