Ziekenhuisopname of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt bekend. Hou het even strak in de gaten en anders gewoon naar twee keer een half zakje gaan, dat was hier de laatste sleutel.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier werkte savonds een zakje geven tegen een onrustige nacht.
    Nexium is dan al uitgewerkt.
    Pcm blijven geven is op den duur de oplossing ook niet.
    Ik zou het gewoon eens een keer uitproberen. Wie weet ;)

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bedoel half zakje.
    Ik gaf 2x half op een dag

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaven idd ook 2 keer per dag een half zakje. Succes meis!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee dat klopt niet. Nexium is niet na 12 uur uitgewerkt. Nexium is een medicijn wat redelijk langdurig werkt, maar ook een langere inwerktijd nodig heeft. Bij ons was het na het stoppen van 1x daags 1/2 ook pas na een paar dagen dat de problemen weer opkwamen zitten.

Om een level in het lichaam te houden moet je dus elke 24 uur geven, niet omdat het dan uitgewerkt is.

Bij sommige kindjes is een half zakje niet voldoende en kun je beter overgaan naar 2x daags een half zakje. Nexium kan darmklachten geven en door het om de 12 uur te geven is de kans minder groot.

En pcm blijven geven? Ze geeft net 2 dagen pcm omdat de vorige medicatie echt is uitgewerkt en nexium het nog niet heeft overgenomen.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik zeg toch ook pcm blijven geven is geen optie.
    Het was een tip om toch iets anders misschien te proberen.
    Ze moet het zelf weten ik leg niks op, denk alleen mee!

Heb zelf 2 kinderen met kma, reflux enzo gehad en vertel alleen mijn eigen ervaring meer niet.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nexium is niet na 10 of 12 uur uitgewerkt (kan wel dat de dosis te laag is of nexium nog niet voldoende ingewerkt is). Misschien ligt het aan de pcm? Weet niet wanneer je het geeft, maar dat deze uitgewerkt raakt?
    Of het de pcm is of de nexium is alleen uit te testen door de pcm te stoppen.

Wacht tot (of tot en met?) vrijdag. Dan heb je het 7 dagen de tijd gegeven en dan eens proberen om naar 2x daags half zakje te gaan? Wat denk jij daarin Rozemarijke? Hoe snel ging jij over naar 2x daags?

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee, dat is het niet. Mijn tip was maandag dan ook pas om pcm te geven, tijdelijk. Maar je moet medicatie wel de tijd geven om in te werken, zeker iets als nexium. Sommige medicijnen werken snel, maar kort. Nexium duurt vaak langer voor het werkt, maar werkt langduriger.
    Pcm was dus echt alleen om een paar dagen te overbruggen. Ts dr dochter heeft al weken pijn.

9. raspberry

Ik zou het ook wel even de tijd geven nog. Hoe minder je nodig hebt om rust te krijgen, hoe beter, want we hebben hier wel gemerkt dat nexium behoorlijk belastend wel is voor de darmen, (en aangezien daar je weerstand flink bepaald wordt, wil je dat liever niet overbelasten).
    Zou idd ook even een week de tijd geven en dan even verder kijken. In de tussentijd even oplossen met PCM en evt even kinderarts bellen wat je daarvan mag geven. Is meestal namelijk meer dan in de bijsluiter staat.
    Weet niet meer precies wanneer wij overgingen naar 2 keer daags. Hebben toen eerst nog een maagbiopt gehad, om ontsteking uit te sluiten, en daarna volgens mij naar twee keer daags, dat was in ons geval wel zo'n beetje het laatste wat we konden proberen. Moet een paar weken tussen hebben gezeten dus, tussen start en over naar 2 keer half zakje.

10. KimK

KimK Niet meer actief

Dames,

Laten we lief blijven :D. Ik ben echt superblij met alle tips die jullie geven. Ik ben zeker van plan om eerst het twee weken aan te kijken met de Nexium voordat ik uberhaupt nadenk om te gaan verhogen hoor. Ik gebruik nu even pcm 3x daags. Haalt inderdaad voorlopig even de scherpste randjes eraf. Maar zoals gezegd dat is natuurlijk even een noodoplossing, is niet voor standaard gebruik, maar voor nu even noodzakelijk denk ik.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Noujaaaaaa.... Vriend en ik zeiden tijdens eten nog tegen elkaar joh wat is ze rustig vandaag zou de Nexium aanslaan?? En ineens, drama.... Krijsen, krijsen, krijsen. Terwijl ze dus pcm krijgt. Zo frappant hé???

12. raspberry

Ja, maar pcm haalt natuurlijk niet alle pijn weg, helaas :(
    Maar balen :( Is ze inmiddels wel weer rustig?

13. KimK

KimK Niet meer actief

Ja! Leek echt een aanval ofzo. Nu ligt ze, oh my god!!!!, in de box te slapen. Woooooooow!!!

14. raspberry

Kan natuurlijk zijn, dat zo ineens er toch een partij maagzuur weer omhoog kwam... Maar fijn dat ze weer rustig is!

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het klinkt alsof ze rustiger wordt. Hopelijk door de nexium...

16. KimK

KimK Niet meer actief

Ik hoop ook echt echt echt dat het de Nexium is! Vooral ook dat je dan weet dat er niks anders is, snappen jullie? Dat het "gewoon" reflux is.... Wat ik me wel afvraag, is het dan zo dat als de Nexium goed aanslaat hé dat er nog steeds soms zo'n zuuraanval is? Dat snap ik niet helemaal of dat nou wel of niet nog kan/mag/hoort voor te komen :).

17. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Als de Nexium goed gedoseerd is, dan zou het niet zuur meer moeten zijn. Maar wellicht heeft het idd tijd nodig en je kunt er gevoeglijk van uitgaan dat haar slokdarm te lijden heeft gehad onder al dat zuur dat al maanden omhoogkomt. Dat doet dan dus pijn.

Bij ons was het echt zo dat de grote onrust en zeker het huilen helemaal plotseling ineens over waren toen we doorschakelden naar een dubbele dosering. Dus mocht het niet echt beter worden, dan is dat nog een optie. Maar dat ik vaker gezegd. Succes.

18. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Ik denk zelf dat het begint aan te slaan. Heb gisteravond de laatste pcm gegeven, vanochtend geen om even te kijken of ze zich beter voelt door Nexium of pcm. Vanochtend Nexium gegeven, spuugde ze weer uit, of ja spugen spugen. Ze was zo wild omdat ze honger had dat ze het een beetje uit mond liet lopen en er dus maar een gedeelte is ingenomen. Ben van plan om nu de Nexium na de ochtendfles te gaan geven, dus voor de tweede fles omdat we dat bijv gister hadden gedaan en toen ging de Nexium wel goed naar binnen en steeds als we het voor die eerste fles doen is het drama en loopt het er dus uit voor een gedeelte. Vannacht heeft ze van 11-6 geslapen, nexium/fles gegeven, even half uurtje onrustig (incl nog krijsen) en nu ligt ze alweer een half uurtje in de box te slapen? Wow. Dat klinkt miaschien heel normaal dat een baby in de box slaapt maar voor ons was dit voorheen dus echt niet mogelijk om haar even neer te leggen. Dus wat dat betreft denk ik ja er is verbetering. Maar wil niet te optimistisch zijn haha, ben bang dat het straks weer mis gaat. Maar ik hoop gewoon heel erg dat dit het is en dat dit het medicijn is.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klinkt veel belovend!
    Is het nu over het algemeen beter dan voor de nexium met die andere medicatie?

Als nexium volledig ingewerkt is en voldoende zijn werk kan doen (dus de hoogte van de medicatie is juist en het heeft de inwerktijd gehad) hoort je dochter geen zuuraanval meer te kunnen krijgen. Nexium zorgt dat het zuur minder zuur wordt en dus ontstaat er geen pijn meer door het omhoogkomend voedsel.

Nu kan het zijn dat de slokdarm zodanig geirriteerd is dat als er voedsel (wat niet zuur is) omhoog komt dat dit nog pijn doet, door de irritatie niet door het zuur. En als je indikt; dikke voeding doet doorgaans meer pijn als het omhoog komt.

20. KimK

KimK Niet meer actief

Ah ok. Eens even afwachten. Na de fles is het steeds nog onrust, varierend van 5-20 min. Maargoed hebben haar vandaag al 2x na de fles in de box kunnen leggen en daar heeft ze dan 1 uur ingeslapen. Ja echt fantastisch is dat voor ons. Dan is ze wakker, zit ze in het wipstoeltje en kijk ze beetje om haar heen. Voorheen was het dan hele tijd speen erin en alsnog krijsen. Echt dames ik hoooooop zo dat dit het is hé!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina