Ziekenhuisopname of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Oh, dat zou toch geweldig zijn, ik hoop nog steeds mee! :)

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    ik duim mee dat het inderdaad beter gaat!

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Oh meis, dat klinkt veelbelovend. Deze dagen heb je iig te pakken.
    Ik hoop zo enorm met jullie mee dat dit het verschil gaat maken! Bij onze jongste kwam er zo'n enorme omslag na de motilium, echt bizar en ergens voel je je dan schuldig dat ze al die tijd daarvoor onnodig pijn heeft gehad. Maar ja, de ellende is dat je zo afhankelijk bent van wat een arts wil doen... Konden ze maar uitleggen wat er aan de hand is, die kleine guppies.

En wat anderen al zeggen, dat het omhoog komen van voeding nog pijn doet is niet gek aangezien haar slokdarm vast nog wel een poosje behoorlijk pijnlijk zal zijn.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    blij te horen dat het goed gaat

5. KimK

KimK Niet meer actief

Het lijkt echt aan te slaan, ze slaapt eigenlijk nu na elke voeding wel een uurtje, natuurlijk wel even afwachten hoe de nacht gaat. Maar wat ik wel gek vind is dat ze half uurtje na voeding nog echt, varierend van 5 tot 20 min, hysterisch kan zijn. Dan is ze ook echt nog ontroostbaar! Maar jeetje de rest van de dag is zo'n verademing. Mijn poppetje lacht gewoon!!!!!!!!!! Wat een overwinning. Voor haar en voor ons :)

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Laten we hopen dat deze stijgende lijn nog even stijgend blijft tot een tevreden baby!

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Vermoedelijk komt dan de voeding omhoog, en doet dat pijn. Ontzettend fijn om te horen dat het zo veel beter gaat. Eindelijk.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Maar zou dat dan kunnen komen, als het over een week nog is hé ik heb het niet over morgen, dat de dosering nog niet hoog genoeg is?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    KimK wat fijn dat het nu iets beter gaat!! Probeer deze rust van haar ook te pakken als rustmomentje voor julliezelf! Gewoon even lekker koppie thee en een blaadje lezen. Juie hebben zolang met haar getobd en gedaan, nu ook even jezelf verzorgen

ik hoop echt dat het strakw nog beter gaat!! Maar deze dagen heb je vastghad!!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan, of de flessen zijn gewoon te groot nog. Maar weet niet hoeveel ze per voeding krijgt?

11. KimK

KimK Niet meer actief

120/4 krijgt ze momenteel, na de 90/3 was het puur krijsen voor honger erna en nu niet meer nu ze meer krijgt. Want ik hoor wel zo verschil tussen haar hongerhuiltje en haar pijnhuiltje, dat hongerhuiltje heeft ze nu dus niet meer na de fles. Ben heel benieuwd of deze lijn zich voortzet.

12. raspberry

Oja, da's waar ook. Ja, dan toch nog even de verdere inwerking van de nexium afwachten, zou ik denken.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dik je de flessen in?

Als nexium goed werkt hoef je niet in te dikken, het spugen doet nl geen pijn meer. Als je indikt en het komt toch omhoog kan het pijn doen doordat het zo dik is.

En het klinkt raar dat spugen zelf niet het probleem is, maar ik heb beide jongens echt vaak in hun bedje onder de kots gevonden. Kind ijskoud, maar sliep wel....

14. KimK

KimK Niet meer actief

Nee, ik dik de voeding niet in. Van zowel jbpm als Nutriton kreeg ze enorme krampen. Vannacht een goede nacht gehad, van half 12 tot half 7. Net na de eerste voeding weer een 15 min gekrijst en daarna weer even in box geslapen. Nu net Nexium gehad en is ze wat onrustig want ze wil weer eten haha. Dus ja ik ben eigenlijk heel gelukkig :)!

15. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niet eerder gereageerd, simpelweg omdat ik geen ervaring heb met reflux e.d., maar wel trouw meegelezen. Wat heerlijk dat het beter gaat! Wat een opluchting moet dat zijn..! Goed dat je doorgezet hebt om Nexium te krijgen :)

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Oke dat is (in mijn ogen) dan een voordeel :)
    Opkomende voeding hoort ipc niet meer voor pijn te zorgen, maar evt darmkrampjes kunnen er ook nog zijn.

Blijf het even aankijken en als er nu geen stijgende lijn in zit kun je altijd beslissen om toch te verhogen.
    Mocht je naar 2x daags gaan kun je dit het beste evenredig over de dag verdelen. Dus bijv 7 uur en 19 uur.

Ik ben zo blij dat dit dus waarschijnlijk ook 'het' middel is voor je dochter. Heb je volgende week nog een evaluatie met de ka? Omdat je het voor 2 weken zou mogen proberen?
    Misschien is dit wel iets waar je wat mee kunt, terugkoppelen naar de ka. Want door hun terughoudendheid voor nexium is er veel leed ontstaan, en laten we dan de onnodige extra kosten even achterwege laten. Maar dat is een keuze die voor jou is.

17. raspberry

Wisselt wel een beetje hoeveel last ze ervan hebben, maar dat merk je snel genoeg aan je kind.
    Caitlyn kreeg en krijgt hier bij niet indikken direct de hik en lag dan gigantisch te slikken en werd daar dan wel wakker van. Wij zijn dus wel doorgegaan met indikken.
    Het bijzondere is dat ze nu wel normaal sap enzo drinkt, en dat vormt geen probleem, maar zodra ik de melk niet meer indik, gaat het mis. Maar goed, daarvan drinkt ze ook meer in 1 keer dan van de sap, dus dat is het misschien ook gewoon.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klopt, het kan beide kanten opwerken.
    Ik dacht alleen zo; als er dikke voeding in de slokdarm zit kan dit juist ook voorongemak zorgen. Je hebt met indikken nooit de garantie dat je zodanig indikt dat een kindje niet alleen stopt met spugen, maar dat de voeding ook echt in de maag blijft. Je kunt immers niet zien of de voeding wel in de maag blijft zitten. Dat vind ik het nadeel aan jbpm.

Dus het idee erachter was, als je indikt probeer dan eens niet in te dikken.

Zo zie je maar weer hoe verschillend kindjes kunnen zijn ;) (en dat ik soms wat duidelijk moet zijn)

19. raspberry

Hihi :) Blijft idd altijd een kwestie van uitproberen :) Geen kind is idd hetzelfde en dus is er ook geen standaardoplossing die altijd (het beste) werkt. Helaas, want zou wel heel gemakkelijk zijn als dat wel zo was :(

20. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi dames,

Hier een hele blije mama. Dl gaat steeds beter. Vannacht geslapen van half 12-7. Na de voeding is het wel steeds nog een min of 30 krijsen, veel boertjes en toch wel veel last van de reflux. Maar daarna slaapt ze eigenlijk gewoon na elke voeding 30-60 min in de box, wordt ze rustig (!!!!!!) wakker in box en kijkt ze rond, zit ze om zich heen te kijken in de wipstoel of ligt ze even (dat is echr max 3 min leuk hoor haha) op het speelkleed. Dus ja jullie begrijpen vast wel dst ik dolgelukkig ben! Ik ben benieuwd of dat hele hysterische na de fles nog gaat verminderen de komende week of dat ze daarvoor misschien toch echt naar die hogere dosering moet, maar we wachten af. Wij zijn al hele tevreden ouders nu!!! Het ontwaken gaat ook goed, geen hysterie. Hysterisch krijsen is eigenlijk alleen heel heftig zo'n 20-30 min na de fles.... Dus misschien dat dan de reflux op zijn top zit ofzo?!

Deel Deze Pagina