Het is voor mij al een aantal jaar geleden, maar als alles soepel loopt, kun je volgens mij met een uurtje klaar zijn. Tip: als ze echt niet wil drinken, stel dan die sonde voor als ze het zelf niet doen. Dat scheelt zo veel stress voor de kleine.
Wat fijn dat de ph meting goed was en de nexium dus voldoende werkt. Succes en sterkte met de sliktest!
Oh, als de bariumpap er weer uit komt, dan is het helemaal grijs. Dat hadden ze mij niet verteld toen ik het onderzoek kreeg en ik schrok nogal Ik hoop dat er iets uit de onderzoeken komt zodat je verder kan. Succes!
Dag dames, Het onderzoek viel me erg mee, als je daar natuurlijk van kan spreken bij zo'n kleintje. Er werd geen eens geprobeerd om de pap met een flesje te geven maar meteen sonde. Tuurlijk deed dat even pijn en was het krijsen maar denk dat het beter was als hele stress-situatie om het met fles erin te krijgen. Superleuke radioloog ook, heel lief voor ons kleintje! Anatomisch klopt alles, reflux is wel te zien en wat de radioloog opviel was dat als ze wat suikerwater (deden ze na de contrastvloeistof erin) erin spoten ze echt begon te krijsen als het langs slokdarm kwam toen hij op buikje drukte. Conclusie is dus dat daar nog steeds pijn vandaan komt. Er waren verder geen verklevingen te zien o.i.d. Het lijkt dus toch "gewoon" zware reflux te zijn die heeft gezorgd dat de slokdarm "verbrand" is. De radioloog zei dat de Nexium wel zijn werk deed en dat hij dat ook kon zien, maar dat ik er wel van moest uitgaan dat de slokdarm nog moet herstellen. Dat is voor mij toch een hele geruststelling én het bewijs dat de Losec dus absoluut zijn werk niet heeft gedaan. Ik moet ook zeggen dat er steeds meer verbetering zit in de situatie. Dus dat zal wel komen omdat de Nexium aanslaat en de slokdarm aan het herstellen is. Ondanks dat het beiden geen fijne onderzoeken waren ben ik blij dat ze zijn gedaan. Er is voor mij en manlief nu wel enige rust in de zin van ja de Nexium helpt goed genoeg en nee er is niks aan de hand, behalve een zwaar geirriteerde slokdarm die nu wel al goed herstellende is! Hopelijk zet de stijgende lijn (na elke voeding toch even slapen, meer lachen, kirren, gezellig zitten in wipstoel) zich voort als de slokdarm echt is hersteld en gaan we een rustigere tijd tegemoet. Over 2 weken een afspraak bij ee kinderarts om conclusie onderzoek te bespreken maarja dit heeft voor mij nu al genoeg opgeleverd dmv gesprek met radioloog. Kan me niet voorstellen dat ka nog met nieuwe dingen komt .
Fijn dat er niet iets anders enstigs is uitgekomen. Hopelijk zorgt de nexium ervoor dat de slokdarm snel herstelt zodat je dochter geen pijn meer heeft.
Wat fijn dat dit uit de onderzoeken is gekomen! inderdaad geen leuke onderzoeken, maar wel heel fijn denk ik dat ze gedaan zijn! Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort en hebben jullie heel gauw een heel vrolijk meisje wat helemaal geen pijn meer hebt! Je hebt het super goed gedaan als mama door niet op te geven en door te zetten omdat je voelde dat je gelijk had!!!! Topper!
Fijn dat er duidelijkheid is nu en dat onderzoek iig duidelijke handreikingen en bevestiging geeft dus zo. Dat de echte rust pas na verloop van tijd komt, is trouwens wel herkenbaar. Caitlyn heeft hier -toen de klachten na medicatie nog niet voldoende verbeterden- een maagbiopt gehad, waarop de reflux duidelijk zichtbaar was, maar geen ontstoken slokdarm, en kort daarna werd ze echt veel rustiger. Ik denk persoonlijk dat bij haar de slokdarm ook wel geirriteerd is geweest en dat als die maagbiopt eerder was geweest, er wel irritatie zichtbaar zou zijn geweest. Hopelijk dus nu snel echt een beetje rust in de tent!
Fijn dat alles oké is, Kim. Wel jammer (understatement) dat het zo ver heeft moeten komen, terwijl jij al zo lang om Nexium vroeg. Die slokdarm had helemaal niet verbrand hoeven te raken. Hoop dat het snel beter gaat!!
Fijn dat alle onderzoeken goed zijn! Wat ik ook zit te denken, bij toch wel zware reflux kan de zuurgraad misschien wel goed zijn, maar het omhoog komen van de voeding voelt misschien toch naar, misschien dat baby's daar dan ook op reageren door zo te huilen? Ze kunnen niets zeggen, dus huilen kan van alles zijn, pijn, vermoeidheid, verveeldheid, honger, maar dus ook een niet zo prettig gevoel als voeding dat omhoog komt.
Dank meiden. Elke dag gaat hier beter! Bijna is onze mop 4 maandjes... Poeh had een maand geleden niet gedacht dat ze als ze wakker werd naar me zou lachen en zou kirren !
Ja dames ben echt enorm gelukkig. Ik heb wel het idee dat ze door de Nexium wat krampjes krijgt (dwz na de Nexium heeft ze echt altijd even een huilhalfuurtje) maargoed daarna is het slechts een min of 5-15 huilen tussen voedingen door ipv continue huilen! Vannacht heeft ze geslapen van 22-3 en van 4-6:30. Ach ja dat kan allemaal hé? Ik sta met liefde elke nacht voor haar op, als zij dan een tevreden meisje is!!!!!