hallo! ik heb altijd al vrij vaak last van harde buiken die niet pijn deden. Maar nu krijg ik steeds harde buiken die pijn in mn onderbuik doen en straalt helemaal door naar mn rug.. zouden dit oefenweeen of voorweeen kunnen zijn?
Ja dat kunnen heel goed voorweeen zijn. Helaas wil dat niet zeggen dat de bevalling spoedig zal beginnen. Hetkannatuurlijk wel maar ik heb ruim 3 weken met flinke voorweeen gelopen. succes met de laatste loodjes!
Helaas, dat zijn voorweeën. Echte weeën herken je wel. Ik ben nu 38 weken en loop al een week of 4 met voorweeën. maar komen, ho maar Ooit zal het echte werk beginnen...... Succes!
Nou dat geldt ook niet altijd hoor, sommige vrouwen (the lucky few) hebben 'opeens' al centimeters ontsluiting, van een beetje rommelen. Dus het KAN wel. Maar inderdaad, het is onwaarschijnlijk, want de meest effectieve weeen zijn meestal de pijnlijkste.
Het is dus echt niet altijd zo dat je echte weeën wel herkent. Voorweeën kunnen ook verdomd pijnlijk zijn en als het je eerste is heb je ook geen vergelijkingsmateriaal. En ook voorweeën kunnen heftig blijven doorgaan in bad of onder een warme douche. En ook die kunnen gepaard gaan met rug en been weeën. En ook die kunnen met regelmaat komen. Dus het is goed mogelijk dat je ze voor echte weeën aanziet. Maar het is ook mogelijk om echte weeën te hebben zonder ze te herkennen en gewoon centimeters ontsluiting cadeau te krijgen!
nou ik geloof niet dat dit eche weeen zijn. maar als ik een harde buik heb voel ik die ook goed vooral als ik lig en dan echt in mn rug! maar tis zo moeilijk allemaal want bij elk pijntje denk je van wat zou dit zijn.. maar zolang dit nog niet met regelmaat komt ga ik ervan uit dat dit nog geen echte weeen zijn. en eigenlijk moet mn beebje nog een weekje wachten! ik wil heel graag thuis bevallen en dat mag pas vanaf week 37 natuurlijk! laat dan maar komen!
Paars, als je bijv. 36 weken en 5 dagen bent en alles gaat voorspoedig dan mag je vaak gerust thuis bevallen. Als het dan bij de geboorte toch beter blijkt voor ukkie om naar het ziekenhuis te gaan dan ga je alsnog die kant op. Maar als je thuis al met gemak heel wat cm's haalt maken ze er vaak geen probleem van. Douchen... een warme straal erop wil het vaak lekker wat laten afzwakken.
Inderdaad, sommigen hebben weeën die geen pijn doen. Maar alleen in je onderbuik? Dat lijkt me sterk. Maar ja, voorweeën helpen meestal wel om je baarmoedermond alvast klaar te maken voor de bevalling zeggen ze. Ze zijn nooit voor niets. Daar houd ik me ook maar aan vast......
Dit is precíes wat ik had toen ik aan het bevallen was! Mijn vk geloofde niet dat het echte weeën waren, maar na een hoop telefoontjes en toen ik bloedverlies kreeg naar het ziekenhuis gegaan. Toen ik aan de ctg lag hebben ze eerst dat bandje te hoog geplaatst en ze konden toen niet zien dat ik weeën had (wel aan mij, maar niet aan het apparaat) en pas toen ze het bandje lager hadden geplaatst zagen ze dat ik wel degelijk weeën had. Ben toen ook met spoed naar een ander ziekenhuis gebracht (was nl. veel te vroeg) Dus weeën alleen in je onderbuik wat naar je rug uitstraalt kan wel. Dat in je rug zijn de rugweeën. Het loopt gewoon in elkaar over
Ook stom, dat ze op het ctg afgaan! Ik heb vorige bevalling de hele bevalling beenweeën gehad. Hebben ze dus nooit gezien op het CTG! Volgens het ctg was ik nog niet aan het bevallen, maar had al wel 10cm ontsluiting. Aan mij kon je het inderdaad wel zien
Ik heb de laatste dagen ook last van kramp in mijn onderbuik. Het straalt niet door naar mijn rug. En wat ik ervan heb kunnen vinden op het internet zijn het inderdaad voorweeen.
ik voel me dus de laatste week al helemaal niet lekker! veel kramp en wat pijnlijke harde buiken die echt doorstralen naar mn rug. Slapen wil niet meer en ben vrij vaak misselijk... Ben toch benieuwd waar dit allemaal mee heeft te maken.. gelukkig morgen weer controle bij de verloskundige
Dit omdat ze het toch ergens vanaf moeten meten. Niemand heeft dezelfde pijngrens en wat de een als zeer heftig ervaart kan voor de ander appeltje eitje zijn. En ze willen ook niet voor iedere zucht gaan toucheren. Dus het lijkt mij logisch dat ze iets als rode draad moeten hanteren!