hallo dames, Ik ben 8 weken zwanger en heb nauwelijks symptonen. Ik heb wel met 7 weken een echo gehad en beeb gezien met een mooi kloppend hartje en t was 9 mm. Nou is mijn vraag wanneer voel je je baarmoeder groeien?? Ik merk echt nog niks aan de binnenkant voel ik niks groeien en als ik buiten op mijn buik druk voel ik ook geen baarmoeder. Is dit normaal??? Het wordt hopelijk mijn 1e kindje.
dat je op je buik drukt en niks voelt kan kloppen. het zit nu nog achter je schaambot.. het zal heus wel komen hoor!!! succes
beebje zit inderdaad nog vrij laag, dus zal je nog niks voelen. je buikbanden zijn wel al langzaam aan t rekken en zal je binnenkort wat krampjes voelen aan de zijkanten van je onderbuik
Ja dat komt nog. Geduld!! Als je straks 40 weken bent, wil je dat je buik heel snel verdwijnt. Bij mijn eerste begon m'n buik pas te groeien met 17 weken. Nu bij de 2e gaat het sneller. Ben nu bijna 11 weken en nu begin je al wat te zien.
Je hoeft ook niks te voelen hoor. De één voelt niks, de ander af en toe een beetje en bij de volgende staat het hele lijf op z'n kop. Ik vond zelf die eerste periode ook maar vaag. Ik voelde weinig. En wat ik voelde, was niks nieuws. Ik ben tenslotte wel vaker moe of eens een beejte misselijk. En de 'menstruatiekrampen' kwamen me ook errug bekend voor. Op zo'n moment horen die kwaaltjes ineens bij je zwangerschap, maar er was voor mij niks spectaculair anders dan normaal waardoor ik me zwanger voelde. Nou ja, dat lieg ik een beetje: mijn borsten waren vanaf een maand of twee al wel duidelijk anders dan normaal. Pas vanaf een maand of vier begon ik ook andere verandering te merken: de buik die echt gaat groeien, het voelen van de baby. Om eerlijk te zijn: de eerste periode vond ik er maar weinig aan om zwanger te zijn. Natuurlijk was ik heel blij dat ik een kindje verwacht, maar verder vond ik er het vooral heel erg spannend. Inmiddels vind ik zwanger zijn echt LEUK. Dat gezellige gerommel in mijn buik. (Ik noem dat 'binnenpret. ) M'n buik die nu echt duidelijk op standje 'zwanger' staat. Die rugpijn en het feit dat ik wat minder lekker lig 's nachts, dat neem ik graag voor lief. Voor jou komt dat ook nog wel! Probeer er maar van te genieten dat je geen vervelend klachten hebt!
het ligt echt per persoon verschillend! het ligt aan je buikwand, je bouw, hoe gevoelig jouw baarmoeder is en hoe gevoelig je reageert op hormonen enz...het is nog zo vroeg, je kan je baarmoeder van buiten echt nog niet voelen. geduld...moeilijk maar laat het los en geniet van jouw geheimpje!!En maak je geen zorgen: een goed kloppend hartje met 7 weken is al zo positief! dat is een teken dat het in heel veel gevallen prima gaat! ja voor je het weet slaap je bijna niet omdat je buik in de weg zit en je beeb steeds als jij lekker ligt, je in je zij gaat schoppen haha!
Ik ben nu 11 weken zwanger en nu mijn kwaaltjes van misselijkheid enzo wat aan het afnemen zijn, word ik steeds onzekerder naarmate de dag van de echo dichterbij komt. Ik merk namelijk ook nog weinig. Ik vind mijn buik wel iets dikker, maar dat komt omdat de darmen ruimte aan het maken zijn voor de baarmoeder. pffffff nog even geduld en dan gaat het allemaal wel groeien
vanaf 12 weken kon ik de rand duidelijk voelen (net boven je schaambot), volgens mij vanaf dit termijn groeit ie naar boven! Binennkort ga je waarschijnlijk naar de vk..en als het goe dis zal ze bij elk bezoek je baarmoeder opmeten en je ook vertellen hoe je em kan voelen...ik moest vanaf mn middenrif telkens met 2 vingers naar beneden...totdat ik t voelde...maar jouw termijn is nu nog veel te vroeg...over een tijdje kan je er nie meer omheen hoor
pas na zo'n 12 weken komt hij boven je schaambot vandaan en gaat je buik dus langzaam groeien en rond de 20 weken zit je baarmoeder ongeveer op navelhoogte als het goed is. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je dan al een hele dikke buik hebt, hangt van de manier van groeien af natuurlijk
oooooh,en komen gaat het zeker,in driedubbele vorm,hahaaa,dat je je eigen tenen niet meer kunt zien aan het einde van de rit,ik kan het nu weten....