Hallo, Omdat ik heel veel last heb van harde buiken ben ik volledig gestopt met werken. UWV heeft al contact met me gehad en akkoord gegeven. (geen idee wat dit inhoud) Nu Had ik het met mijn man over de herfstvakantie die ik heb. Hoe zit dit nu? Gaat dit op papier gewoon "door" of krijg ik die vakantie dagen terug? Groetjes Melanie
Beste Melanie1986, Je wilt weten of je vakantie op papier doorgaat tijdens je ziekmelding. Je overlegt met je werkgever of je hiervoor vakantiedagen gebruikt. UWV betaalt over deze periode je Ziektewet-uitkering gewoon door. Ga je daadwerkelijk naar een vakantieadres? Geef je vakantie dan ook aan UWV door. Je kunt dit doen via UWV telefoon (0900-9294). Als UWV 'akkoord is', betekent dit dat ook UWV vindt dat je momenteel ziek bent ten gevolge van je zwangerschap. Actuele informatie over vakantie tijdens een Ziektewet-uitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Dank u voor u antwoord! Nee wij gaan niet op vakantie,deze "vakantie" was gepland omdat zoonlief ook vakantie heeft dan...we gaan wel gewoon wat leuke dingen doen. volgens mijn filiaalmaneger zouden mijn vakantiedagen gewoon gebruikt worden. Maar dat weet ik niet zeker want toen ik vertelde dat UWV akkoord had gegeven dacht ze al dat ik uit dienst ging en wist ze niet dat dit een verzekeringskwestie was. Ik neem aan dat UWV mij "betaald".. Groetjes Melanie