Goedendag, Ik vroeg mij af of mijn werknemer na het versturen van het aanvraagformulier voor de WAZO uitkering een brief krijgt van het UWV dat de aanvraag in behandeling is genomen. Toen ik zelf mijn ZEZ uitkering had aangevraagd kreeg ik namelijk wel een brief en mijn werkgever(mijn vader)die de WAZO uitkering heeft aangevraagd heeft nog geen bevestiging gekregen, de aanvraag is 27 april verstuurd, mijn verlof start per 25-05-2011. IK hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Griekie
Beste Griekie, Als UWV de aanvraag voor de zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) van de werkgever heeft ontvangen, ontvangt de werkgever een ontvangstbevestiging. Als de aanvraag niet compleet of correct is neemt UWV contact op met de werkgever. De werknemer krijgt binnen 4 weken na de ingangsdatum van het verlof een beslissing van UWV. De werkgever ontvangt een kopie van deze beslissing. Actuele informatie vind je hier. Heb je als werkgever geen bericht gehad naar aanleiding van de aanvraag WAZO voor je werknemer? Neem dan contact op met de UWV Telefoon Werkgevers (0900-9295). Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare