zelfstandig ondernemer en uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door laika10, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Goeiemiddag,

Vraag, ik heb inmiddels begrepen dat er een zwangerschapsuitkering bestaat voor zelfstandigen. Ik werk genoeg uren, dus ik kom er volgens mij voor in aanmerking. Mijn eerste vraag is of die uitkering inkomens afhankelijk is of dat het gewoon het minimum loon is. tevens staat op de site van het uwv dat er de mogelijk is om van de uitkering vervangend personeel te betalen. Er staat wel dat het uwv het dan naar het uitzendbureau wordt gestort zodat er niet twee keer loonbelasting over wordt betaald, maar ik neem iemand extra aan buiten een uitzendbureau om. Wordt het geld dan onbelast naar mijn bedrijf overgemaakt? Of wordt de uitkering dan wel dubbel belast?

met vriendelijke groet,

laika

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Laika,

Ik heb nog geen antwoord op je vraag over de betaling van de uitkering aan je eigen bedrijf. Ik zoek het voor je uit en geef je zo snel mogelijk antwoord.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Laika,

De hoogte van de ZEZ-uitkering is afhankelijk van het inkomen dat je in het jaar hebt verdiend. Hier voor geldt een maximum van 100% van het minimumloon. De uitkering kan bruto betaald worden aan een uitzend- of bemiddelingsbureau. Het gaat hierbij om een betaling aan een “derde”. Hierbij gelden er bepaalde voorwaarden.

Ik adviseer je om het verzoek voor bruto betaling van de uitkering in te dienen. UWV beoordeeld dan of er aan de voorwaarden wordt voldaan en de uitkering bruto aan het bedrijf betaald kan worden.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina